نتانیاهو حکومت سوریه را به جنگ تهدید کرد

(بسم الله الرحمن الرحیم)

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نظام سوریه را به جنگ تهدید کرد و مدعی شد: ما هر وقت بخواهیم، می‌توانیم وارد سوریه شویم.

 

به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، نخست وزیر اسرائیل در جریان شرکت در تمرین های نظامی در منطقه اشغالی جولان سوریه تهدید کرد که اسرائیل در صورت لزوم وارد خاک سوریه شده و ضربات نظامی وارد خواهد کرد.

وی بدون اشاره به همکاری نظامی و اطلاعاتی این رژیم با تروریست های سوری افزود: ما بدنبال آن نیستم که چگونه هر یک از طرف ها در ورای مرزها را به چالش بکشیم اما هرگز به هیچ طرفی اجازه خدشه وارد کردن به اسرائیل را نخواهیم داد و از همه طرف ها می خواهم که با ما (در این زمینه) وارد تجربه نشوند.

 

شبکه خبری فاکس نیوز اخیرا فیلمی از بازگشت تکاورهای اسرائیلی از سوریه منتشر کرده است که نشان‌دهنده دخالت این رژیم در بحران داخلی سوریه است.

نتانیاهو تمرین های نظامی را که در آن شرکت دارد، بالاترین سطح تمرین های ارتش اسرائیل دانست و گفت: این تمرین های ارتش متناسب با اوضاع کنونی منطقه است که ممکن است وضعیت موجود را به وضعیتی خطرناکتر در جریان چند لحظه تغییر دهد.

در این تمرین های نظامی موشیه یعالون وزیر جنگ و یائیر گولان فرمانده منطقه شمال درکنار نتانیاهو شرکت دارند.

برپایه این گزارش، نتانیاهو و یعالون بر ضرورت این نکته تاکید کردند که ارتش اسرائیل تمرین های خود را درچارچوب خطرناکترین سناریوها و احتمال تغییرات خطرناک اوضاع کنونی ادامه دهد.

برپایه این گزارش؛ فرماندهی ارتش اسرائیل اصلاحاتی را در طرح های نظامی خود انجام داده است و ارتش بر تمرین های نظامی خود در کوهستان الکرمل در منطقه حیفا افزوده است زیرا به گفته اسرائیل، این منطقه از نظر جغرافیایی شبیه جغرافیای لبنان و سوریه است.

به نوشته الحیات، براساس این طرح جدید ارتش اسرائیل، یگانها به خوروهای نظامی و زرهی کوچک مجهز خواهند شد تا بتوانند به سرعت از میدان نبرد در صورت احساس خطر از طرف عناصر جنگجو عقب نشینی کنند و تعدادی از این خودروهای زرهی از انگلیس آورده خواهد شد.

  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:5 تیر 1392 - 11:27

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد