پخش اذان از کانال 4 تلویزیون انگلیس

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مدیران کانال 4 تلویزیون انگلیس اعلام کرده‌اند که این کانال در ماه رمضان با هدف نشان دادن چهره اسلام معتدل به انگلیسی‌ها، اذان پخش می‌کند.

 

به نقل از روزنامه گاردین، کانال 4 تلویزیون انگلیس در ماه رمضان اذان صبح و برنامه‌های متناسب با این ماه پخش می‌کند.

این کانال اعلام کرده است این اقدام را با هدف انگیزش آگاهانه کسانی صورت می‌دهد که اسلام را با تندروی اشتباه می‌گیرند.

بنا بر این گزارش، کانال 4 تلویزیون انگلیس حدود ساعت 3 صبح برنامه‌های را برای اعلام زمان نماز خواندن پخش می‌کند. این برنامه در روز اول ماه رمضان برای نمازهای دیگر نیز انجام می‌شود، اما در روزهای باقی‌مانده ماه رمضان تنها به نماز صبح محدود است. زمان‌ نمازهای دیگر روزانه در پایگاه اینترنتی این شبکه اعلام می‌شود.

«رالف لی» مدیر برنامه‌ریزی کانال 4 می‌گوید: این برنامه به مسلمانان زمان دقیق عبادت را اعلام می‌کند، و البته امیدواریم دیگر بینندگان نیز با دیدن این برنامه‌ها از اینکه امر در حال وقوع است، مطلع شوند.

وی می‌گوید کانال 4 می‌داند که با پرداختن به موضوعات مربوط به یک اقلیت دینی مورد انتقاد قرار می‌گیرد، اما این دقیقا کاری است که این کانال می‌خواهد انجام دهد، یعنی ایجاد امکان شنیده شدن صداهای دیگران.

لی همچنین می‌گوید این کار انجام می‌شود تا چهره متعادل اسلام به نمایش در بیایدو به گفته وی اسلام یکی از معدود ادیانی است که تعداد پیروانش در بریتانیا رو به افزایش است. کانال 4 تلویزیون انگلیس یکی از شبکه‌هایی است که بخش اعظم بینندگان آن را جوانان تشکیل می‌دهند. جدیدترین آمارها در این کشور نشان می‌دهد که نیمی از مسلمانان انگلیس زیر 25 سال سن دارند.

این اقدام کانال 4 تلویزیون انگلیس با استقبال مجامع اسلامی از جمله شورای مسلمانان انگلیس روبرو شده است.

سخنگوی این شورا می‌گوید: ماه رمضان ماهی بسیار خاص برای مسلمین است و به رسمیت شناخته شدن آن در یک شبکه تلویزیونی تنها اقدامی نمادین و در جهت اعلام همبستگی نیست، بلکه اقدامی است که می‌تواند به شناخته شدن چهره واقعی اسلام کمک کند.

وی افزود ماه رمضان زندگی حداقل 5درصد از جمعیت بریتانیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل این طبیعی است که چنین رخدادی نظیر دیگر رخدادها مثل سالگرد تاجگذاری ملکه، تحت پوشش رسانه‌ای قرار بگیرد.

قرار است پیش از هر اذان صبح، یک قطعه تصویری دو یا سه دقیقه‌ای مختص ماه رمضان پخش شود. این شبکه قرار است سری برنامه‌هایی را نیز با نام «رمضان 4» در این ماه پخش کند.

بریتانیا از جمله کشورهای اروپایی است که مسلمانان درصد بالایی از جمعیت آن‌ها را تشکیل می‌دهند.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:11 تیر 1392 - 9:04

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد