برپایی جشن میلاد پیامبر(ص) حرام است!

(بسم الله الرحمن الرحیم)
به نقل از المسلة، برخی از شیوخ جریان سلفی با صدور فتواهایی برپایی جشن به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را تحریم کردند و برگزاری جشن ها را بدعتی دانستند که در آن مرتکب گناه می شوند.(!)

 

شیخ«محمود لطفی عامر» مبلغ سلفی مدعی شد: هر بدعتی گمراه کننده است و هرکسی بدعت گذاری کند، آن رد شده است و هرکسی آن را در دین خدا وارد کند، جایگاهش آتش است. جشن میلاد بدعت جدیدی است و باید از شرکت در آن پرهیز کرد و نباید در هیچ فعالیتی مخصوص این مناسبت مشارکت کردو حتی خرید شیرینی در زمان جشن نوعی مشارکت در جشن به شمار می آید.

 

از سوی دیگر، «مجدی ادریس» هنرمند مصری در این باره گفت: سلفی ها جشن میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) را بدون استناد به قرآن و سنت تحریم کردند و هیچ متن شرعی و قانونی در این باره وجود ندارد و اعتراض به جشن میلادد پیامبر تنها آرای شخصی است که سلفی ها به ترویج آن تلاش می کنند و باید آن را برای خودشان نگه دارند و تنها در منازلشان اجرا کنند.

 

در همین حال، الازهر و اوقاف مصر قرار است جشن هایی را به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله و سلم) برگزار کنند.



- لینک کوتاه این مطلب

» شبستان
تاریخ انتشار:22 آذر 1395 - 0:26

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد