دروغ عجیب صدای آمریکا با طعم سیگار و روزه! +تصاویر و فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
شبکه صدای آمریکا (voa) وابسته به وزارت خارجه آمریکا، که به هر بهانه ای به سیاه نمایی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دست می زند، باز هم با جعل یک خبر تلاش کرد این رویه خود را ادامه دهد.

 

دروغ عجیب صدای آمریکا با طعم سیگار و روزه! +تصاویر و فیلم

 

 

صدای آمریکا در برنامه "آنتن" این هفته خود با نمایش تصاویر یک زوج ترکیه ای که از شیوه ای ابتکاری برای ترک سیگار استفاده کرده بودند، مدعی شد این زوج «ایرانی» هستند و خانم برای اینکه جلوی "روزه خواری" شوهرش را بگیرد، به این ابتکار دست زده است!

  

اما اصل ماجرا از این قرار است که چند روز پیش (قبل از ماه مبارک رمضان) وب سایت انگلیسی (odditycentral) فیلم و تصاویر مربوط به این خبر را منتشر کرد و در توضیح نوشت که یک زن «ترکیه ای» برای ترک دادن همسر سیگاری خود، به چنین ابتکاری متوسل شده است.

خبری که جام نیوز آن را در تاریخ 15 تیر (4 روز قبل از ماه مبارک رمضان) منتشر کرد.

 

 

با گذشت دو هفته از این ماجرا، صدای آمریکا شامگاه جمعه تصاویر مورد اشاره را به نمایش گذاشت و ضمن دستکاری خبر اصلی، از زبان یکی از مجریان معلوم الحال خود با لحنی تمسخرآمیز گفت: «به این عکس ها نگاه کنید؛ این خانم برای اینکه جلوی روزه خوری شوهرش رو بگیره، این ابتکار رو به خرج داده[!] دفعه قبل هم که اومده روزه خوری کنه، زده دستش رو شکسته[!] من حالا چیزی نمی گم، ولی فکر نمی کنید روزه و بقیه آموزه های دینی برای پالایش و نهایتا رسیدن به کمال و کرامت انسانی و از این حرف هاست؟ آخه اون وقت راهش اینه؟»

 


وی افزود: «این ورژن خونگی گشت مبارزه با روزه خواری نیروی انتظامیه که 34 ساله داره انجام می ده. فکر می کنم می شه انسان ها رو به زور و ترس وادار به ریا و دروغ کرد، ولی فکر نکنم هیچکس رو بشه به زور به بهشت برد.»


ویدیو: مصاحبه زوج ترکیه ای با تلویزیون ترکیه/ بخشی از برنامه آنتن صدای آمریکا


، در توضیح مربوط به این خبر در وب سایت انگلیسی (odditycentral)، آمده بود: «"براهیم یوسیل" مرد 42 ساله ترکیه ای که می گوید پس از 26 سال کشیدن سیگار، انواع روش ها را برای ترک امتحان کرده و نتیجه نگرفته است، این بار به پیشنهاد همسرش روشی جدید را برای رسیدن به مقصود در پیش گرفته است.

او که اراده کافی برای ترک کردن به صورت معمولی را نداشت، تصمیم گرفت از یک روش غیرمعمول این کار را انجام دهد. او با الهام از کلاه ایمنی موتورسیکلت، یک قفس فلزی با سیم ساخت و یک قفل روی آن تعبیه کرد که دیگر نتواند سیگار بکشد.

این قفس دو کلید دارد که یکی در دست مادر خانواده و دومی -که کلید یدکی است- به دختر خانواده سپرده می شود...»

منبع یادشده در ادامه افزوده: «همسر ابراهیم می گوید: او دائما در این 16 سالی که با هم ازدواج کردیم سیگار می کشید. ایده او در ابتدا افراطی به نظر می رسید و من امیدی نداشتم که واقعا سیگار را ترک کند، اما پس از اینکه دیدم چند روزی است که واقعا در حال ترک سیگار است، او را حمایت کردم.»

 

گفتنی است جعل اخبار توسط رسانه هایی چون صدای آمریکا و بی بی سی، انسان را به یاد این حکایت طنز آمیز می‌اندازد که: «شیادی ادعا کرد در کتب تاریخی نوشته شده که امامزاده ابراهیم را بالای مناره سر بریده اند. رندی اینگونه خبرش را اصلاح کرد که: اولا امامزاده نبوده و پیامبرزاده بوده؛ ثانیا فرزند ابراهیم نبوده بلکه فرزند یعقوب بوده؛ ثالثا بالای مناره نبوده بلکه در قعر چاه بوده؛ رابعا سر نبریده‌اند بلکه گرگ او را خورده؛ و خامساً اصل قصه خوردن حضرت یوسف(ع) توسط گرگ، یک دروغ بوده است.»


  • منبع: جام

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:30 تیر 1392 - 8:45

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد