تازه مسلمان دانمارکی : اسلام در غرب دین اسرا است/ آزاد شده اسلامم

(بسم الله الرحمن الرحیم)

«لنه متیه‌سن» مستبصر دانمارکی که در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در کشورش مسلمان شده است، می‌گوید: اسلام در غرب مساوی است با اسارت، اما اکنون آزادی در من موج می‌زند.

 

«لنه متیه‌سن» تازه مسلمانی از دانمارک شب گذشته 5 مردادماه میهمان بخش «ره‌یافتگان» در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.

«لنه متیه‌سن» که 19 سال است مسلمان شده و پس از اسلام آوردن نام خود را به «سمیرا خادم» تغییر داده است، گفت: من در خانواده مسیحی پروتستان به دنیا آمدم؛ مسیحیان پروتستان چندان مذهبی نیستند و در مورد دین خود چیز زیادی نمی‌دانند.

وی در خصوص نحوه اسلام آوردنش گفت: مسیر زندگی حقیقی من از آنجا آغاز شد که همسرم در سال 62 برای ادامه تحصیل از ایران به دانمارک مهاجرت کرد.

وی افزود: وی که در غربت از محیط زندگی و مراکز دینی و حال و هوای معنوی خود دور بود به کلیسایی پناه برد و با کشیش درباره انجام اعمال عبادی اسلامی در کلیسا صحبت کرد که پس از ارتباط دوستانه با کشیش کلیسا در مناسبت‌ها برای عبادت با خدای خود به کلیسا می‌آمد.

این مستبصر دانمارکی ادامه داد: من با دختر کشیش آن کلیسا رابطه نزدیکی داشتم و پس از شنیدن داستان مایل به شناخت آن جوان ایرانی شدم که پس از آشنایی او از نحوه زندگی و ایمان خود برایم تعریف کرد و این امر باعث کنجکاوی من درباره اصول دین اسلام شد.

عنایت حضرت فاطمه(س) باعث مسلمان شدن من شد

«لنه متیه‌سن» خاطرنشان کرد: وی که بعدها از من خواستگاری کرد، به همراه دوستانش در دانمارک در حسینه‌ای که در مراکز فرهنگی به ثبت رسانده بود، مناسبت‌های مذهبی از جمله دعای کمیل و ندبه برگزار می‌کرد. من یک روز که شهادت حضرت فاطمه(س) بود به این حسینیه رفتم و در دعای توسل شرکت کردم که در وسط این دعای پرفیض حسی در من ایجاد شد و در آن لحظه تصمیم گرفتم مسلمان شوم.

وی درباره برخورد خانواده‌اش پس از مسلمان شدن تصریح کرد: خانواده من از اسلام آوردن من ناراحت بودند به طوری که حتی با من قطع ارتباط کردند اما من به اسلام و خدا ایمان آورده بودم و به خاطر این ایمان حاضر بودم از هر چیزی بگذرم چرا که خدا را به دست آوردم و معتقدم همه سختی‌ها در زندگی امتحان الهی است.

این تازه مسلمان شیعه دانمارکی با اشاره به تفاوت‌های زن از دیدگاه اسلام و غرب گفت: ارزش زن در اسلام به پرهیزگاری و ایمان او است در حالی‌که ارزش زن در غرب با چهره و زیبایی‌های ظاهری سنجیده می‌شود.

وقتی مسلمان شدم حس رهایی در وجودم ایجاد شد

وی ادامه داد: در غرب از دین اسلام با عنوان دین اسارت یاد می‌کنند اما من وقتی به اسلام روی آوردم نه تنها حس اسارت نداشتم بلکه احساس آزادی و رهایی در من موج می‌زد.

این تازه مسلمان شیعی دانمارکی با بیان اینکه اگر خدا چیزی را بخواهد به طور حتم عمل به آن امکان‌پذیر می‌شود، اظهار داشت: من در گذشته به اسلام احترام می‌گذاشتم اما نمی‌خواستم مسلمان شوم اما خداوند مرا هدایت کرد و خواست تا به اسلام روی آورم.

وی با اشاره به حادثه 11 سپتامبر و ممنوعیت حجاب در دانمارک گفت: پس از این حادثه دولتمردان دانمارک نسبت به اسلام و مسلمانان موضع‌گیری کردند اما مردم پس از این اتفاق علاقه بیشتری به اسلام نشان دادند به طوری که جمعیت تازه مسلمانان در آن زمان روز به روز بیشتر می‌شد و مردم جذب آموزه‌های قرآن کتاب هدایت الهی شدند.

این فعال شیعی با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص) در سال 2005 در دانمارک و تکرار این اقدام توهین‌آمیز در سال‌‌های بعد، اظهار داشت: من از این مسأله بسیار متأسف شدم. ما نباید اجازه بدهیم که کسی به شخصیت والای حضرت محمد(ص) که در جهت راهنمایی بشریت به سوی سعادت متحمل سختی و مشقت شد، توهین کنند.

«لنه متیه‌سن» افزود: ما در همان زمان در دانمارک تظاهراتی را برپا کردیم و من در آن تظاهرات سخنرانی و سعی کردم که دین اسلام و شخصیت والای حضرت محمد(ص) را به مردم معرفی کنم.

من از هیچ کاری برای تبلیغ دین اسلام دریغ نمی‌کنم

این مستبصر دانمارکی با اشاره به ارادت خود با ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: من از هیچ کاری برای معرفی حقیقت دین اسلام و زیبایی‌های آن دریغ نمی‌کنم، حتی در دانمارک که اسلام جایگاهی خوبی ندارد با سخنرانی دین اسلام را تبلیغ می‌کنم و در مراسم عاشورا از قیام حضرت امام حسین(ع) برای افراد سخن می‌گویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مترجم آثار آستان قدس رضوی هستم و کتاب‌های شیعی را به زبان دانمارکی ترجمه می‌کنم، گفت: من از سوی مسئولان آستان قدس رضوی به جمع خادمان امام رضا(ع) پیوستم همچنین کار ترجمه قرآن کریم به زبان دانمارکی را در دست دارم که بخش‌هایی از آن تاکنون انجام شده است.

این تازه مسلمان دانمارکی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی خود اظهار داشت: من با دانشگاه‌های متعددی در دانمارک در ارتباط هستم، همچنین با برپایی ضیافت‌های دوستانه، فرهنگ ایران و حقیقت مذهب شیعه و اهل‌بیت(ع) را معرفی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران باید بدانند بیشتر از مردم کشورهای غربی آزاد هستند، تصریح کرد: برخی ایرانیان فکر می‌کنند که وضعیت زندگی در کشورهای غربی بهتر است اما باید بگویم که اینطور نیست، در غرب به بسیاری از ارزش‌های انسانی توجه نمی‌شود اما ایران و اسلام برای همه با هر نژادی احترام قائل است.

این مستبصر دانمارکی در پایان گفت: من 22 سال پیش به ایران آمدم می‌خواهم به مردم ایران بگویم که ایران همه چیز دارد بیایید دست به دست هم دهیم و به هم کمک کنیم تا اسلام را گسترش دهیم چرا که هدفی مهم‌تر از این نیست.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:6 مرداد 1392 - 14:57

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد