حقوق شهروندی با چه معیاری؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)

NaghHoghoGHSh

آنچه در اسلام به عنوان حقوق و حدو مرز آزادی یک انسان تعریف و ارئه شده است ، مجموعه ای از حقوق اولیه و ثانویه ای است که در قرآن و بیان پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه(علیهم السلام) بدست ما رسیده است. که در همۀ آنها یک نقطه اشتراک وجود دارد ، و آن اسلامی بودن، و در محدودۀ مکتب اسلام آزاد بودن انسان است.

آیا با وجود اینکه اسلام معیار و قانون کلی را برای ما قرار داده است که تمام حقوق فردی و اجتماعی انسان به آنها باز می گردد، باز می توان مبنای حقوق و سنجش آن را قوانین فاسد و ضداخلاقی ملل غربی قرار داد؟ چگونه می توان یک «موجود» که در خود اراده و اختیار هر کاری را دارد، بی قید و بند در جامعه رها نمود و نام آن را آزادی گذاشت؟

حقوق شهروندی باید بر اساس مبانی اسلام و قرآن تعریف شود نه بر اساس تئوری های از درون پوسیدۀ نظریه پردازان غربی!

هر مسلمان شیعه ای که این منشور منتشر شده توسط دولت رسمی جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می کند، به یکباره دچار بحران هویت می شود و هر آنچه که دراسلام و مذهب تشیع برای او یک ارزش بود، ناگهان به یک شعار صرف و یک ظاهر بی معنا مبدل می شود، و در باورهای خود دچار سردرگمی و در روح خود دچار نگرانی شدید می شود.

خواننده گرامی اگر اندکی در شرایط کنونی دچار غفلت و ندانم کاری شویم ، تردیدی نیست که بزودی از اسلام و مسلمانیتمان هیچ اثری نخواهد ماند، و در چشم برهم زدنی خود را یک انسان لیبرال و لائیک خواهیم دید که در حال پروش یک نسل بی دین ، لاقید و لاابالی خواهد بود.

از این غفلت ها باید پناه به خدا بریم.

 

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:4 خرداد 1396 - 21:56

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد