پیامبر (ص) از عینک دودی استفاده می کرد!

(بسم الله الرحمن الرحیم)
"خالد بن عبدالرحمن الشایع" معاون کمیته جهانی معرفی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، طی اظهاراتی گفت: متأسفانه در کتب درسی دانش آموزان عربستانی، در بخش معرفی اوصاف و ویژگی های پیامبر آمده که ایشان از عینک دودی استفاده می کرده است.

 پیامبر (ص) از عینک دودی استفاده می کرد!

 

وی در ادامه افزود: این ادعا کاملا غلط است و هیچ سند و مدرکی که ثابت کننده ادعا باشد، در دست نیست. استفاده از عینک دودی، جزو اوصاف پیامبر نبوده است.

"الشایع" همچنین گفت: روایت های موجود حکایت از آن دارد که چشمان پیامبر مشکی و درشت بوده است. احتمالا نویسنده کتب درسی دانش آموزان سعودی علم و دانشی در مورد روایت ها نداشته از همین رو به برداشت غلط مدعی شده که ایشان از عینک دودی استفاده می کرده اند.

معاون کمیته جهانی معرفی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم افزود: بنده از نظر تاریخی اطلاع زیادی در مورد تاریخ ساخت عینک دودی ندارم اما با توجه به اطلاعاتم در زمینه تاریخ اسلام، می دانم اصلا در زمان پیامبر عینک دودی وجود نداشته است.

وی در پایان گفت: مذاکرات و نامه نگاری هایی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش انجام داده ایم تا در دوره های بعدی، این اشتباه را تکرار نکنند و این بخش را از کتب درسی دانش آموزان حذف کنند.
  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:27 شهریور 1392 - 20:45

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد