نمازخوان بی اعتقاد به ولایت حتی اگر شهید شود باز جایش در جهنم است

(بسم الله الرحمن الرحیم)
حجت الاسلام علیرضا پناهیان، در مراسم سوگواری سالار شهیدان همزمان با دهه اول ماه محرم که چهار شنبه 21 آبان از ساعت 20 تا 21 برگزار شد، با اشاره به کمرنگ بودن حس تشکر در نهاد آدمی گفت: خداوند می فرمایند: کم هستند انسان هایی که شکرگزار باشند ولی از کم بودن انسان های نمازگزار یا روزه گیرنده سخن نمی گوید.
وی افزود: روحیه شکر داشتن کار آسانی نیست؛ گاهی با حواس پرتی، غفلت و مقایسه نابجا و جزئی نگری موجبات ناشکری در نهاد آدمی شکل می گیرد.
جزئی نگری آفت بزرگ برای شکر نعمت های الهی
حجت الاسلام پناهیان با بیان این مطلب که شکر مهم ترین نعمت ها و برکات برای انسان می آورد، عنوان کرد: کودکان به اقتضای سنشان جزئی نگر هستند و اگر به آنها وعده هدیه یک شکلات داده شود، شیرین تر از وعده هدیه یک بنز آخرین سیستم است.همچنین هر چه سن انسان بیشتر می شود، نعمت های بزرگ برای آدمی بهتر قابل اندازه گیری هستند لذا برخی افراد به خاطر جزئی نگری اهل جهنم می شوند.
وی با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع) و آفت جزئی نگری به دین داری افراد تصریح کرد: روزی شخصی نزد امام باقر(ع) رسید و فرمود: همسایه ای دارم که در زهد و پارسایی نمونه است آیا با وی رابطه برقرار کنم؟ امام باقر(ع) فرمود: آیا به چیزی مثل ولایت که تو اعتقاد داری اعتقاد دارد؟ آن مرد پاسخ داد: خیر. امام فرمودند: برای معاشرت مناسب نیست.
آن فرد گفت: پس کارهای خوبی که انجام می دهد چه می شود؟ امام از او سوال کرد، بهترین قطعه زمینی که در دنیا می شناسی کجاست؟ پاسخ داد: بین روضه و منبر پیامبر(ص).
امام باقر(ع) فرمودند: اگر این همسایه تو در آن قطعه زمین شبانه روز نماز بخواند، روزه بگیرد، سر از بدنش جدا کنند و شهید شود؛ در انتهای جهنم جا دارد.
شکر نعمت ولایت کار هر کسی نیست
حجت الاسلام پناهیان با بیان این مطلب که نعمت ولایت شکری بزرگ می خواهد، تصریح کرد: کسی نمی تواند شکر نعمت ولایت را به جا آورد زیرا درک نعمت کلان برای انسان ها اتفاق نیافتاده است.
شکر منعم واجب بوده و نعمت بزرگ تر شکربیشتر می خواهد ولی اگر کسی از شکر نعمت بزرگ بگذرد و نعمت های کوچک را شکر کند، دیوانه یا مریض است.
وی افزود: اگر شخصی به شما کلیه خود را هدیه کند و شما را از مرگ نجات دهد، وقتی که هر دوی شما بر روی تخت بیمارستان بستری هستید، اگر از آن شخص درخواست دستمال کاغذی بکنید و به شما بدهد؛ اگر دائم از دادن دستمال کاغذی آن فرد تشکر کنید و شکر دادن کلیه اش را به حساب نیاورید شما یا مریض هستید یا دیوانه.
حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: انسان ها برای نعمت غذا، گوشت و.. که خدا به گربه نیز می دهد تشکر می کنند ولی نعمت تکه تکه شدن عزیز ترین بنده خدا یعنی امام حسین(ع) را به جا نمی آورند.
افرادی که اختیار دلشان را دارند انسان های خطرناکی هستند
حجت الاسلام پناهیان با بیان این مطلب که نباید از روی اعمال خوب انسان ها، قضاوت کرد، افزود: دل آدمی اقبال و ادبار دارد و کسانی که اختیار دلشان در دست خودشان است و به هر میزان که می خواهند برای امام حسین(ع) گریه می کنند آدم های خطرناکی هستند.
وی عنوان کرد:گاهی انسان ها برای ساکت کردن وجدانشان دست به کارهای خوب می زنند و گاهی آدمی با انجام اعمال به ظاهر خوب ولی بی موقع قصد فریب خداوند را دارد و انسان هایی که از بیرون رفتار صالح این آدم ها را می بینند نمی توانند باور کنند که این انسان ها اهل جهنم هستند.
حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: گاهی انسان با همسرش دعوا می کند و برای فراغ خیالش به مسجد می رود تا نماز بخواند که بدست آوردن دل یک مومن آن هم همسر مهم تر از خواندن چنین نمازی است که نمونه ای از عمل خوب بی موقع است.
وی افزود: برخی افراد قدرت درک نعمت بزرگ را ندارند وبرای تمیز کردن در جلوی منزلشان از همسایه خود تشکر می کنند ولی از کسی که امت اسلامی و کشورش را اداره می کند تشکر نمی کنند.
شکر نعمت امامت واجب است
حجت الاسلام پناهیان با بیان این مطلب که شکر نعمت بزرگ ولایت و امامت واجب است، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می فرمایند:امامت یکی از فوایدش نظام دادن به امت است، نظام به امت یعنی نخ تسبیحی که تمام دانه ها را در کنار هم نگاه می دارد.
امام صادق(ع) می فرماید: همه خوبی ها از اصل ولایت حاصل می شود و از فرع و شاخه های آن همه چیز بدست می آید و دشمن ولایت ریشه همه شر امت بوده و از فرع دشمن ولایت همه بدی ها بدست می آید.

وی خاطرنشان کرد: درک نعمت ولایت کل نگری می خواهد که بسیاری از افراد از آن غافل هستند.

  • شبستان

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:24 آبان 1392 - 21:05

نظر شما...
    • ho590

      سلام دوست عزیز عزاداری هاتون قبول درگاه حق.
      وب سرباز آخر دو موزیک ویدیو بسیار زیبا از حامد زمانی به نام مرگ بر آمریکا که مربوط به اجرای زنده در 13 آبان است را با کیفیت اچ دی منتشر کرد.
      خوشحال خواهم شد که به وب ما مراجعه و از این مطلب و سایر مطالب دیدن فرمایید.
      http://www.sarbazeakhar.ir/post/1188

      یاعلی . در پناه حق
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد