آیا اسلام مخالف روابط جنسی است؟

اسلام به هیچ وجه مخالف اصل روابط جنسی زن و مرد نیست چرا که از نظر اسلام نیاز جنسی در خلقت انسان نهادینه شده است اما نظر اسلام برطرف کردن این نیاز بر اساس فطرت و بدون افراط و تفریط است.

ازدواج آیا اسلام مخالف روابط جنسی است؟

به این مطلب امتیاز دهید
0% 0% بازدید

درباره نظر اسلام در مورد اعمال جنسی به طور خلاصه می‌توان گفت؛ اسلام به هیچ وجه مخالف روابط جنسی نیست چرا که از نظر اسلام نیاز جنسی در خلقت و فطرت انسان وجود دارد چیزی که اسلام به آن قائل است برطرف کردن این نیاز بر اساس نیاز واقعی انسان است به گونه‌ای که در آن نه افراط باشد و نه تفریط. حد افراط نادیده گرفتن این نیاز جنسی است و حد تفریط آزادی مطلق دادن به روابط جنسی در عه است بدون اینکه قید و بندی که حافظ سلامت اجتماع باشد برای آن در نظر گرفته شود.

 

از همین منظر اسلام بر خلاف کلیسا ازدواج را امری مقدس میداند و به آن سفارش می‌کند به حدی که سنت پیامبر اسلام خوانده شده است. همچنین تا چهار همسر را مجاز شمرده است تا کسانی که نیاز شدید جنسی دارند یا در پاسخگویی به نیاز خود با مشکلاتی مواجه هستند بتوانند نیاز خود را بر طرف کنند و به فحشا و روابط آزاد جنسی کشیده نشوند. در وهله بعد ازدواج موقت نیز مجاز شمرده شده است و برای آن آداب و احکامی مقرر شده است تا در صورت نیاز به پاسخگویی به غریزه جنسی به جای فحشاء و روابط جنسی آزاد ازدواج موقت صورت گیرد. این حکم اسلامی به حدی در مدیریت شهوت و جلوگیری فساد و فحشاء در عه اسلامی دارای اهمیت بوده است که روایت شده است امیر المومنین علیه السلام فرمودند: اگر عمر عقد موقت را حرام نمی‌کرد کسی دچار زنا نمی شد مگر فرد شقی»

 

به طور خلاصه باید گفت اسلام با آنچه در جوامع غربی اتفاق می‌افتد که شامل روابط جنسی آزاد و بدون قید و بند زنان و مردان با یکدیگر و صنعت پورن [به تصویر کشیدن روابط جنسی مرد و زن] در این عه که در رسانه‌های نوشتاری و دیداری و فضای مجازی این کشورها تبلیغ شده و نشان داده می‌شود مخالف است. همچنین با حضور زنان در عه به صورت تحریک آمیز و بدون رعایت پوششی مناسب که تحریک آمیز نباشد موافق نیست.

 

از نظر اسلام رعایت این مسائل برای حفظ سلامت عه نیاز است. از همین جاست که «رولف پوهل» روانشناس غربی با اشاره به تعرض‌های مردان به زنان در عه غربی می‌گوید: «بزرگ‌ترین نقطه‌ی ضعف مرد میل جنسی او است» و بیان می‌کند «میل جنسی مردان آن‌ها را به وضعی بغرنج می‌کشاند».

 

در حقیقت باید گفت این تعرضات نتیجه تحریک شهوت مردان در سطح جوامع غربی است. بله اگر شهوت مردان را در سطح فرهنگ عمومی عه تحریک کنیم این شهوت برای مردان موجب به وجود آمدن وضع بغرنجی خواهد شد و وقتی به طور مستمر شهوت مرد را تحریک کنیم زمینه ناتوانی مرد در کنترل شهوت خود و در نتیجه تجاوز و تعرض به دیگران را فراهم آورده‌ایم.

 

در مقابل نظر اسلام این است که شهوت مرد و زن در حریم خصوصی و برای همسران است و در این مورد هیچ محدودیتی را قائل نیست بلکه به همسران توصیه می‌کند که در حریم خصوصی خودشان برای یکدیگر بیارایند و جذاب کنند تا طرف مقابل از وجود آنها نهایت لذت را ببرد. اما در خارج از حریم خصوصی و در سطح عه قائل به عفاف و حجاب است و صحنه اجتماع را صحنه کار و تلاش و پیشرفت می‌داند نه محلی برای عرضه مرد و زن به یکدیگر.

 

در اخر باید گفت سخنان این روانشناس غربی که می‌گوید: «نقطه ضعف مردان میل جنسی آنهاست» پاسخی است به کسانی که می گویند لازم نیست زن در سطح عه خود را از مسائل تحریک آمیز برای مردان حفظ کند بلکه این مرد است که باید خودش را کنترل کند.

 

در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که اسلام نه تنها پاسخگویی به میل جنسی را برای مردان و زنان به رسمیت می شناسد بلکه به پاسخگویی به آن از طریق ازدواج تشویق کرده و حتی برای روابط جنسی زن و مرد از راه حلال و در حریم خصوصی زن و مرد اجر اخروی بسیاری در نظر گرفته است.

 

- لینک کوتاه این مطلب

» جــــام نــــیوز
تاریخ انتشار:28 آبان 1397 - 20:00

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد