وزیر دفاع آلمان: انتظار محقق شدن افزایش بودجه نظامی در سال آینده را ندارم

وزیر دفاع آلمان در سخنانی اعلام کرد که با توجه به شرایط دشوار مالی کشور انتظار افزایش بودجه دفاعی ارتش برای سال آینده را ندارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، در اپوزیسیون آلمان و اتحادیه احزاب متحد مسیحی این نگرانی وجود دارد که بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اجازه دهد که ارتش آلمان با "شکاف مالی خطرناکی" مواجه شود. وزیر دفاع آلمان اعلام کرده که انتظار بودجه دفاعی بالاتری برای سال آینده را ندارد.

در این شرایط یوهان وادفول ، نایب رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان که ​​مسئول سیاست خارجی و دفاعی است، به شدت از این موضوع انتقاد می کند. وادفول دراین باره به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفت: "بوریس پیستوریوس" پرچم را زود به اهتزاز درآورد و آشکارا از مبارزه برای افزایش بودجه دفاعی دست کشیده است. وی افزود: این یک سیگنال دراماتیک برای بوندسوهر است.

"وادفول" گفت، در حالی که قرار است از صندوق ویژه 100 میلیارد یورویی برای تهیه تجهیزات بزرگ مانند جت های جنگنده F-35 استفاده شود، یک برنامه مجزای افزایش موازی برای تأمین مالی عملیات و نگهداری آنها و همچنین پرسنل اضافی مورد نیاز است.

پیستوریوس در ابتدا ده میلیارد یورو بیشتر برای بودجه دفاعی درخواست کرده بود. در مصاحبه ای با «تی آنلاین»، وقتی از وی پرسیده شد که چقدر از دریافت بودجه بیشتر برای سال آینده مطمئن است، گفت: با توجه به شرایط بسیار سخت مالی، صادقانه بگویم که چندان مطمئن نیستم. وی در عین حال گفت: برای او مهم است که با احتساب صندوق ویژه، سال آینده بتواند دو درصد از تولید اقتصادی را صرف اهداف نظامی کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی این صندوق ویژه تمام می شود و هدف دو درصدی بودجه دفاعی محقق می شود، پیستوریوس سال 2027 را و البته «2028 را کمی واقع بینانه تر» نامید. وادفول این انتظار را که ممکن است در سال 2027 این اتفاق بیفتد را "به وضوح توهم" توصیف کرد.

اخیرا کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان هم درباره عواقب افزایش بودجه نظامی آلمان برای سایر بخش ها هشدار داده است. وی با اشاره به یک استراتژی امنیتی جدید آلمان، همکاران خود در کابینه دولتی را تشویق کرد که در تصمیمات خود (درباره بودجه نظامی) تجدید نظر کنند. به گفته وی هدف ناتو برای افزایش بودجه دفاعی در آینده منجر به کاهش دردناک بودجه برای سایر بخش ها خواهد شد.

به گفته کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان، افزایش هزینه های دفاعی در سال های آینده منجر به کنار گذاشته شدن سایر پروژه های مورد نظر توسط ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی خواهد شد. این مقام آلمانی در سخنانی در برلین گفت: در بودجه های 2025 تا 2029، باید سالانه در این باره بحث شود که بودجه دفاعی باید از کجا تامین شود. به گفته وی در سال 2024، هدف دو درصد هزینه دفاعی در تولید اقتصادی با پول اضافی از صندوق ویژه 100 میلیارد یورویی برای بوندسوهر محقق خواهد شد. دولت می خواهد هر چه زودتر این پول را خرج کند. بعد از آن باید در این روند تجدیدنظر شود.

لیندنر گفت: پروژه های مطلوب باید در این شرایط به تعویق بیفتند. به گفته وی بدون بازنگری در این باره یا باید مالیات ها به طور گسترده افزایش می یافت یا صرفه جویی باید انجام می شد.

در استراتژی امنیت ملی، احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات خود را متعهد به هدف دو درصدی کشورهای ناتو می دانند. با این حال، در ائتلاف نظامی غربی این بحث وجود دارد که آیا به دلیل تنش با روسیه، این هدف نباید بیشتر شود.

دولت آلمان اخیرا در حالی که با کمبود بودجه در بسیاری بخش ها مواجه است در سایه جنگ اوکراین هزینه های نظامی خود را افزایش می دهد.

افزایش چشمگیر خشونت‌های خانگی در آلمان
شکست آلمان برابر لهستان در دیداری دوستانه/ عراق حریف کلمبیا نشد
آلمان: نمی‌توانیم سهم خود برای بودجه اتحادیه اروپا را افزایش دهیم

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:29 خرداد 1402 - 17:00

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد