گواهی علمای اهل سنت درباره تولد مهدی موعود(عج)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

«محمد بن طلحه شافعى» چند حدیث درباره امام مهدى (عج) نقل می‌کند، سپس می‌گوید: مصداق این احادیث فرزند امام حسن عسکرى است که اکنون غایب است و بعداً ظاهر می‌‌شود.

 

یکی از سوالاتی که درباره امام زمان (عج) مطرح می‌شود این است که آیا از علماى اهل سنت کسانی هستند که تولد مهدى موعود (عج)‏ را پذیرفته باشند؟‌

پاسخ:

جماعتى از دانشمندان اهل سنت، قضیه تولد فرزند امام حسن (ع) و تاریخ او و پدرش را در کتب نگاشته و بدان اعتراف نموده‌‏اند. به عنوان نمونه:

1- محمد بن طلحه شافعى نوشته است: ابو القاسم محمد بن الحسن در سال «258» در سامره متولد شد. نام پدرش حسن خالص است، و حجت و خلف صالح و منتظر از القاب اوست.

سپس چندین حدیث، راجع به مهدى نقل کرده بعد از آن مى‌‏گوید: مصداق این احادیث فرزند امام حسن عسکرى است که اکنون غائب است و بعدا ظاهر می‌شود. (کتاب مطالب السؤل ط سال 1287 هجرى ص 89)

2- محمد بن یوسف بعد از ذکر وفات امام حسن عسکرى (ع) مى‌‏نویسد: فرزندى جز محمد نداشت و گفته شده که: او همان امام منتظر است. (کفایة الطالب ص 312)

3- ابن صباغ مالکى مى‏‌نویسد: فصل دوازدهم در احوال ابى القاسم، محمد، حجت، خلف صالح فرزند ابى محمد حسن خالص است و آنجناب امام دوازدهم شیعیان است. سپس تاریخ آن حضرت را نوشته و اخبارى راجع به مهدى نقل مى‏‌کند. (فصول المهمة ط دوم ص 273 و 286)

4- یوسف بن قزاوغلى، بعد از بیان احوال امام حسن عسکرى نوشته: نام‏ فرزندش محمد و کنیه‏‌اش ابو عبد اللّه و ابو القاسم است. اوست حجت و صاحب الزمان و قائم و منتظر، و امامت به وى ختم شده سپس احادیثى راجع به مهدى روایت نموده است. (تذکرة خواص الامة ص 204)

5- شبلنجى در کتاب نور الابصار نوشته است: محمد، فرزند حسن عسکرى است. مادرش ام ولدى بوده بنام نرجس یا صیقل یا سوسن. کنیه‌‏اش ابو القاسم است. امامیه وى را حجت و مهدى و خلف صالح و قائم و منتظر و صاحب الزمان مى‏‌نامند. (نور الابصار ط مصر ص 168)

6- ابن حجر در کتاب «الصواعق المحرقة» بعد از بیان احوال امام حسن عسکرى (ع) نوشته است: فرزندى جز ابو القاسم که محمد و حجت نامیده مى‌‏شود باقى نگذاشت. آن کودک در هنگام وفات پدر پنج ساله بود. (الصواعق المحرقة ص 206)

7- محمد امین بغدادى در کتاب «سبائک الذهب» نوشته: محمد که مهدى نیز نامیده مى‏‌شود در هنگام وفات پدر پنج ساله بود. (سبائک الذهب ص 78)

8- ابن خلکان در کتاب «وفیات الاعیان» نوشته است: ابو القاسم محمد بن الحسن العسکرى امام دوازدهم امامیه است. شیعیان عقیده دارند که وى همان منتظر و قائم و مهدى است. (روضة الصفا ج 3)

9- «امیر خواند» در کتاب «روضة الصفا» نوشته است: محمد فرزند حسن بود. کنیه‌‏اش ابو القاسم است، امامیه او را حجت و قائم و مهدى مى‏‌دانند. (وفیات الاعیان ط سال 1284 هجرى ج 2 ص 24)

10- شعرانى در کتاب «الیواقیت و الجواهر» نوشته است: مهدى فرزند امام حسن عسکرى است که در نیمه شعبان سال «255» متولد شد. زنده و باقى خواهد ماند تا با عیسى ظهور کند و اکنون که سنه «958» است «703» سال از عمر شریفش مى‏‌گذرد. (الیواقیت و الجواهر تألیف شعرانى ط 1 سال 1351 ج 2 ص 143)

11- شعرانى از باب سیصد و شصت و شش «کتاب فتوحات مکیه» تألیف ابن عربى نقل کرده که نوشته است: وقتی که ظلم و جور زمین را فراگرفت مهدى خروج مى‏‌کند و زمین را پر از عدل و داد مى‌‏نماید. آنجناب از اولاد رسول خدا و از نسل فاطمه است. جدش حسین است و پدرش حسن عسکرى فرزند امام على نقى، فرزند امام محمد تقى، فرزند امام على رضا، فرزند امام موسى کاظم، فرزند امام جعفر صادق، فرزند امام محمد باقر، فرزند امام زین العابدین، فرزند حسین بن على بن ابیطالب است‏. (الیواقیت و الجواهر ص 143)

12- خواجه پارسا در کتاب «فصل الخطاب» نوشته است: محمد فرزند حسن عسکرى، در نیمه شعبان سنه «255» به دنیا آمد. نام مادرش نرجس بوده در سن پنج سالگى پدرش وفات نمود، از آن زمان تا حال غائب است و اوست امام منتظر شیعیان و وجودش پیش خواص اصحاب و ثقات اهلش به اثبات رسیده است. خدا عمرش را مانند خضر و الیاس طولانى مى‏‌گرداند. (نقل از کتاب ینابیع المودة ج 2 ص 126)

13- ابو الفلاح حنبلى در کتاب «شذرات الذهب» و ذهبى در کتاب «العبر فى خبر من غبر» مى‏‌نویسند: محمد فرزند حسن عسکرى فرزند على هادى، فرزند جواد، فرزند على رضا، فرزند موسى کاظم، فرزند جعفر صادق، علوى حسینى است. کنیه‌‏اش ابو القاسم است و شیعیان او را بنام‌‏هاى خلف و حجت و مهدى و منتظر و صاحب الزمان نامیده‌‏اند. (« شذرات الذهب» ط بیروت ج 2 ص 141. و کتاب« العبر فى خبر من غبر» ط کویت ج 2 ص 31)

14- محمد بن على حموى مى‌‏‌نویسد: ابو القاسم محمد منتظر در سال «259» در شهر سامرا متولد شد. (تاریخ منصورى، عکس‏بردارى شده مسکو ص 114)

و گروه دیگرى از علماى اهل سنت، تاریخ تولد فرزند امام حسن عسکرى علیه‌السلام را در کتابها نوشته‌‏اند. (مراجعه شود به کتاب« کشف الاستار» تألیف حسین بن محمد تقى نورى و کتاب «کفایة الموحدین» تألیف طبرسى ج 2)


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:22 دی 1392 - 11:51

نظر شما...
    • Unknown

      به داستان طالوت و جالوت در قرآن توجه کنید. از این واضح تر چیزی نیست. هیچ وقت پروردگار حکیم این اشتباه انجام نمیده که لقمرو مستقیما بزاره تو دهن انسان ها و جنیان و بگه شخصی باسم مصطفی یا مهدی قرار در آینده ظهور کند چون شیاطین چه از انس و چه از جن دائما در حال مکر و حیله هستند حتی خودشون برای آخرالزمان آماده کردند که چه راه کارهایی برای مقابله با امام زمان هست. یکی از اون مکر ها گنبد آهنین در اسراییل است. طبق سوره مبارکه ی جن منتظران تنها انسان ها نیستند بلکه جنیان مومن و مسلمان منتظر موعود و حق هستند پس از دنیای غیب و پنهان هم به منجی و یارانش کمک میشود که شامل بخش های گوناگونی از جمله تکنولوژی های پیشرفته است. طبق سوره الحدید آیه 25 این حرف صدق پیدا میکند. در این آیه گفته شده در آهن نیرویی قرار میدهیم که رسولان خدا و مردم به کمک آن به عدالت قیام بکنند. رسولان خدا کجا و چه کسانی هستند؟ پس افرادی از طرف خدا مامور به آماده کردن جهان به قیام هستند. قیام چه کسی؟ دیگه این که اهل سنت یا تشیع نداره خب قرآن داره میگه تنها جاهلان نمیفهمند. گفته شده دابه من الارض (جنبنده ای از زمین) موجود عظیم الجثه ای که با دیدن او خبر از برپایی روز قیامت می آید. این موجود میگوید چه کسی گناه کار و چه کسی مومن است. به چه کسی این حرفو میزنه؟ قراره به خدا کمک کنه یا یک شخص خاص؟ همون شخص خاصی که داعی حق گفته شده(سوره القمر آیات 6،7،8) یا همون شخصی که گفته شده بعد از صیحه آسمانی تنها کسی است که نمیترسد یا کشته نمیشود. یعنی یک شخصی است در روز پایانی که قراره با خدا به تماشای نابودی دنیا و برپایی دادگاه عدل باشند. (سوره النمل آیات 82 به بعد) . اگر طبق زبور در قرآن قراره زمین به صالحان به ارث برسد پس این جمعیت فرمانده یا رهبر یا پرچم خاصی ندارند؟! باز هم اگر شک دارید داستان ملاقات خضر نبی با موسی و داستان حضرت سلیمان( سوره النمل آیات 39،40) تحقیق کنید. این همون شخصیه که در طول تاریخ با تمام پیامبران الهی بوده و الان هم هست که دنیارو برای ظهور آماده کند. تنها مومنین واقعی از پس فتنه ی دجال بر می آیند. سوره الرحمن آیه 33 . خداوند با تمام جزییات به ما گفته فقط یک دل آماده میخاد برای پذیرش این عجایب هنوز متاسفانه خیلیا ادعای منتظر بودن دارند اما عمل چیزی جز این است.
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد