علمای دینی عربستان هر کدام دین جداگانه ای دارند

(بسم الله الرحمن الرحیم)
عموم مسلمانان فتوای شیخ « صالح الفوزان» در مورد تحریم رستوران های « بوفه باز» و عدم تحریم آن از سوی خطیب مسجد الحرام « شیخ سعود الشریم» را مورد تمسخر قرار دادند.

 

علمای دینی عربستان هر کدام دین جداگانه ای دارند

 

علمای دینی عربستان هر کدام دین جداگانه ای دارندبر اساس گزارش پایگاه الجوار، شیخ با بیان این که خرید از این نوع رستوران ها یک معامله می باشد که لازم است تمام ارکان آن مشخص باشد، تاکید کرد: در این نوع رستوران ها ، مبلغ مشخص اما جنس مورد معامله و این که یک فرد چه مقدار خوراک بر می دارد مجهول است، بنابراین چنین معامله ای حرام و باطل است، در حالی که چند روز بعد از وی شیخ الشریم فتوای حلال بودن آن را صادر کرد.

 

 

رستوران های بوفه باز، رستوران هایی هستند که در آن ها خریدار مقدار مشخصی پول را پرداخته و در مقابل آن مقدار نامشخصی و به طور دلخواه مواد خوراکی بر می دارد.

مساله به همین جا ختم نمی شود، و می توان نمونه بارز چنین تناقض هایی را در مساله جهاد نکاح و تکفیر گروه خاصی از مسلمانان نیز مشاهده کرد.

 

 

دلیل اصلی این فتاوی، ضعف عقیده و فهم نادرست از قوانین اسلام است که باعث صدور فتاوی کاملا متناقض می شود ، با مراجعه به کتب آنان می توان صدها فتوای خنده دار و بی اساس را استخراج نمود که با حقیقت اسلام کاملا متفاوت هستند.

 

  • شفقنا

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:2 فروردین 1393 - 20:29

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد