حقیقت بهار/ زمین مرده، یعنی زمین پر از کافر+فیلم تلاوت قرآن

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیه ۱۷ سوره مبارکه «حدید» به بیان زندگی دوباره زمین پس از مرگ پرداخته است؛ از امام باقر(ع) درباره این آیه روایتی وارد شده است که حقیقت بهار را بیان می‌کند.

 

خداوند در آیه 17 سوره مبارکه «حدید» به زندگی دوباره زمین پس از مرگ اشاره می‌کند و می‌فرماید: در این آیات روشن تعقل کنید.

 

دانلود

در این آیه آمده است؛

«اِعْلَمُواْ أَنَّ اللَّهَ یُحْیىِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ؛ بدانید که خداوند، زمین را پس از مرگش زنده می‌کند. همانا ما نشانه‏‌هایی (توحید و عظمت) را براى شما روشن کردیم، باشد که تعقّل کنید».

حجت‌الاسلام قرائتی در تفسیر «نور» درباره این آیه می‌گوید: «در آیه قبل خشوع دل با یاد خدا مطرح شد، در این آیه، زنده شدن زمین بعد از مرگ آن.

ظهور قائم حقیقت بهار زمین است

در حدیث می‌خوانیم؛ مراد از حیات زمین بعد از مرگ آن حیات زمین است با قیام حضرت «مهدى‏(ع)» به عدالت، بعد از مرگ آن به واسطه‏ جور و ظلم».

امام باقر(ع) درباره این آیه شریفه فرمود: «یٌحیِیها اللهُ عَزَّوَجلَّ بِالقائم (ع) بَعدَ مَوتها، بِمَوتِها: کفرُ اَهْلِها، وَ الکافِرُ مَیِّتُ؛ خدای تعالی زمین را به واسطه قائم(ع) زنده می‌کند، پس از آنکه مرده باشد، و مقصود از مردن آن، کفر اهل زمین است و کافر همان مرده است».


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:17 فروردین 1393 - 11:44

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد