تخریب مساجد پس از بیمارستان‌ها ازسوی تروریست‌های سوریه+فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)


هر روز که می‌گذرد، افراد مسلح در سوریه، ابعاد جدیدی از هویت انقلاب خود را به نمایش می‌گذارند.


هنوز مدت زیادی از منفجر کردن بیمارستان منطقه القصیر و کشتن چندین کودک و زن بستری شده در بیمارستان، در ریف‌حمص با بیش از یک تن مواد منفجره نمی‌گذرد که افراد مسلح در حلب، با انتشار تصاویری از مسجد «الرشید»، تخریب گلدسته آن را به نمایش گذاشتند تا نشان بدهند برای ساقط کردن دولت سوریه، علاوه بر کشتن مردم، به مسجدی که آن را با ندای الله اکبر خراب می‌کنند، نیز رحم نمی‌کنند.



برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید


پایگاه الحقیقه سوریه با بیان اینکه «این فیلم خیلی موثق،‌ نشان می‌دهد که عناصر ارتش آزاد برای متهم کردن دولت، گلدسته مساجد را تخریب می‌کنند» نوشت: تصویربردار جنایتکار، از گردان التوحید اخوانی [اخوان المسلمون] است؛ مهمترین گروهک مسلح وابسته به ارتش آزاد در حلب. او قبل از اینکه گلدسته تخریب شود منتظر ایستاده و الله اکبر می‌گوید. سپس با آغاز تخریب فریاد میزند: الله اکبر... گروه‌های اسدی [یعنی وابسته به بشار اسد] با خمپاره و توپخانه و تانک مساجد را گلوله باران می‌کنند». او 40 ثانیه قبل از انفجار، همینطور این حرفها را تکرار می‌کند.


دلایلی که نشان می‌دهد این تخریب کار افراد مسلح در حلب است:


1- مخالفان ادعا می‌کنند این گلدسته در حمله تانک‌ها و خمپاره‌ای ارتش سوریه تخریب شد. اما آرامش فضای پیرامون مسجد به قدری زیاد است که نیاز به استدلال بیشتر ندارد. بنابراین در غیر این صورت حداقل صدای یک خمپاره یا اثری از وجود تانک در منطقه باید می‌بود. حتی صدای شلیک شدن یک گلوله سلاح سبک هم شنیده نمی‌شود. این بدین معناست که ارتش سوریه در آن لحظه در آن منطقه حضور ندارد اما فیلمبردار فریاد می‌زند «حمله خمپاره‌ای و توپخانه‌های سنگین و حمله تانک‌ها».


2- قبل از انفجار، فیلمبردار، دوربین را روی مسجد زوم کرده است و همزمان گلدسته و اطراف آن را به تصویر می‌کشد. او منتظر اتفاقی است که پیشاپیش از آن اطلاع دارد. حتی نزدیک به 40 ثانیه قبل از تخریب گلدسته درباره تخریب آن با حمله خمپاره‌ای صحبت می‌کند در حالی که گلدسته هنوز تخریب نشده است و خبری از خمپاره نیست.


3- فیلمبردار از حمله مداوم خمپاره‌ای صحبت می‌کند. اما فقط صدای یک افنجار می‌آید و آن هم صدای خفه‌ی انفجار درون گلدسته است و حتی صدای شلیک گلوله تفنگ، تانک یا بالگرد و امثال اینها شنیده نمی‌شود. در حالی که اگر در منطقه درگیری باشد صدای انفجار و صدای گلوله متلازم یکدیگر است.


4- در حدود ثانیه 43 یعنی لحظه‌ای پس از وقوع انفجار، قبل از پراکنده شدن گرد و غبار، دودی سیاه از درون گلدسته (منتها الیه راست و پایین تصویر] به هوا بلند می‌شود و هیچ اثری از اصابت گلوله خمپاره‌ دیده نمی‌شود. دود حاصل شده، ناشی از یک بمب یا بسته انفجاری کلاسیک است که درون و پایین گلدسته جاسازی شده است. این همان تخریب فنی است که کارشناسان از آن صحبت می‌کنند.


5- گلدسته یکجا و از بیخ کنده و تخریب می‌شود و به هنگام افتادن، بخشی از منازل روبه‌رو را تخریب می‌کند. مهندسان و کارشناسان انفجار بخوبی می‌دانند که گلدسته و بناهای مشابه اینگونه تخریب نمی‌شود مگر اینکه در پایه‌های آن تخریبی حاصل شود و اگر هدف خمپاره قرار گرفته بود بخش‌هایی از آن تخریب و چند تکه می‌شد نه اینکه کاملا سالم روی منازل روبه‌رو آوار شود.


6- در تصویر و پی گلدسته حفره‌ای از قبل کنده شده دیده می‌شود. این حفره متعلق به قبل از انفجار است. علت حفر آن روشن نیست و شاید برای این باشد که پی را تضعیف کند و تخریب ساده‌تر انجام شود.


7- ثابت بودن دوربین روی گلدسته قبل از انفجار و صدای فیلمبردار قبل از انفجار مبنی بر اینکه گلدسته در حال گلوله باران شدن با خمپاره است.


8- پس از انفجار، فیلمبردار و هم‌قطارانش به آرامش و خیالی مطمئن به محل حادثه می‌روند و حتی با فراغ بال تصویربرداری می‌کنند و گویی اصلا نگران نیستند که هدف خمپاره دیگری قرار بگیرند یا گلوله‌ای از تانک به سوی آنان شلیک شود. حتی بسادگی با یکدیگر صحبت می‌کنند و حتی فیلمبردار سعی می‌کند کسی را ساکت کند. اگر آنطور که ادعا می‌کنند منطقه در معرض گلوله باران ارتش است، پس چرا حملات خمپاره‌ای قطع شده است و این افراد هیچ نگرانی از ادامه حملات ندارند؟ پاسخ روشن است. اصلا حمله خمپاره‌ای وجود ندارد. چون ارتش سوریه در آن منطقه حضور ندارد.


چندی پیش ارتش سوریه پس از پاکسازی برخی مناطق در حلب سوریه از جمله چندین مسجد، علاوه بر کشف سلاح‌های مختلف و مهمات، مشروبات الکی و قرص‌های مخدر و لباس‌های زیر زنانه از افراد مسلح کشف و ضبط کرده بود.


کسانی که با شعار الله اکبر بیمارستان القصیر در ریف‌حمص را با همه بیمارانش با صدها کیلوگرم مواد منفجره یکجا منفجر می‌کنند، دیگر از تخریب مساجد برای متهم کردن دولت سوریه هیچ ابایی نخواهند داشت.




  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:16 شهریور 1391 - 16:51

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد