امتیازات و کرامات امام حسین(ع) نسبت به دیگر ائمه معصومین

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یک کارشناس دینی گفت: خداوند به دلیل فداکاری فوق‌العاده امام حسین(ع) برای نجات بشریت، امتیازات ویژه‌ای به ایشان عنایت داشته است که از آن جمله می‌توان به شِفای در تربت، اجابت دعا، امتداد نسل ائمه اطهار(ع) از نسل ایشان را ذکر کرد.

 

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس در خصوص فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) فداکاری فوق‌العاده‌ای در عالم کرد و به عنوان بزرگترین قربانی در راه خدا برای نجات بشریت مطرح شد.

وی با بیان اینکه خداوند به دلیل این فداکاری امتیازات ویژه‌ای به سیدالشهدا(ع) عنایت داشته است، اظهار داشت: یکی از این امتیازها این بود که نسل امامت را در نسل این امام همام قرار داد لذا با وجود اینکه امام حسن(ع) فرزند حضرت امیر(ع) و حضرت زهرا(س) است اما از فرزندان ایشان به امامت نرسیدند و این نعمتی است که خداوند متعال به امام حسین(ع) مرحمت فرموده است.

این کارشناس دینی ابراز داشت: همچنین پروردگار عالمیان در تربت حضرت سیدالشهدا(ع) شِفا قرار داده و در روایات اسلامی آمده است که «تربة الإمام الحسین علیه السلام هی شِفاء من کل داء»؛ هر کس از تربت امام حسین(ع) استفاده کند امراض روحی و روانی او شِفا یافته و مداوا خواهد شد.

وی، اجابت دعا و ضمانت اجابت دعا در کنار قبر مطهر اباعبدالله الحسین(ع) را یکی دیگر از کرامات ایشان  دانست و گفت: زمانی که امام هادی(ع) بیمار شد نایبی را به کربلا و زیارت قبر امام حسین(ع) فرستاد که برای ایشان دعا کند، راوی به حضرت گفت: آقا چرا خودتان دعا نمی‌کنید  و امام هادی(ع) فرمودند: خدای متعال مکان‌هایی را برای استجابت دعا قرار داده است لذا با وجود اینکه دعای شخص پیامبر(ص) مستجاب بود اما ایشان نیز کنار خانه خدا دعا می‌کرد و خداوند آنجا را محل اجابت قرار داد و اجابت دعا در آنجا تضمین شده است.

فرحزاد خاطرنشان کرد: از دیگر عنایاتی که حضرت حق به واسطه فداکاری امام حسین(ع) برایشان بخشید مسئله شفاعت فوق‌العاده حضرت سیدالشهدا(ع) بود و ایشان بالاترین مرحله شفاعت را از نظر کثرت و کیفیت دارند و در یکی از روایات هم داریم که اکثر اهل بهشت به وسیله آقا ابا عبدالله(ع) نجات یافته و وارد بهشت می‌شوند و در واقع خداوند متعال، بهشت را از نور جمال امام حسین(ع) خلق کرده و همه اهل بهشت میهمان ایشان هستند.

وی درباره راههای نزدیک شدن به سیره امام حسین(ع) عنوان کرد: زیارت و سلام کردن به امام حسین(ع) و اطاعت از امر و فرمان حضرت، یکی از مواردی است که ما را به ایشان نزدیک می‌کند چرا که حضرت سیدالشهدا(ع) برای مقصدی که قیام فرمود می‌خواهند ما بنده خدا باشیم و از کار بندگان خدا گره‌گشایی کنیم و این بهترین خدمت است.

این کارشناس برنامه سمت خدا ابراز داشت: امام حسین(ع) در روایتی می‌فرمایند: نیازهایی که مردم به شما دارند جزو لطف‌های خداست که به سوی شما می‌آید لذا در گره‌گشایی از کار مردم خسته نشوید و شاید چیزی بالاتر از این نباشد که دل مردم را شاد کنیم.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:11 خرداد 1393 - 13:18

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد