بوسنی و هرزگوین نامزد عضویت در اتحادیه اروپا می‌شود

وزرای کشورهای اروپایی با اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به بوسنی و هرز گوین موافقت کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری به نقل از "ان تی وی" آلمان، وزرای اروپای کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعطای وضعیت نامزد عضویت در اتحادیه اروپا به بوسنی و هرزگوین موافقت کردند. محافل دیپلماتیک گزارش دادند که این تصمیم قرار است روز پنجشنبه در نشست سران اتحادیه اروپا به طور رسمی تایید شود. کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه اکتبر وضعیت نامزدی را برای این کشور عضو بالکان توصیه کرد که با اصلاحات در قوه قضاییه و اداری مرتبط است.

تا کنون، در مجموع هفت کشور به طور رسمی نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا هستند که عبارتند از ترکیه، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، صربستان و آلبانی و همچنین اوکراین و مولداوی که اتحادیه اروپا در ماه ژوئن این وضعیت را به آنها اعطا کرد. ممکن است سال‌ها و یا حتی دهه‌ها، طول بکشد تا همه این کشورها به عضویت این اتحادیه درآیند.

آنا لورمان، وزیر مشاور اروپایی دولت فدرال آلمان به نمایندگی از دولت گفت که برلین وضعیت نامزدی برای بوسنی و هرزگوین را توصیه می کند زیرا این کشور تلاش های اصلاحی عظیمی انجام داده است. به گفته وی بازیگران سیاسی در این کشور نشان دادند که به وضوح مایل به آغاز اصلاحات لازم در راه اتحادیه اروپا هستند. لورمان در این راستا به ویژه بر انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان بوسنی در ابتدای اکتبر تاکید کرده و گفت: امکان برگزاری در محیطی عادلانه و آزاد برای تشکیل دولت وجود داشت.

اتحادیه اروپا سال آینده دچار بحران کمبود گاز می‌شود
انتقاد وزیر خارجه از نمایش‌های سیاسی اتحادیه اروپا به بهانه حقوق بشر
اتحادیه اروپا پرداخت میلیاردی بودجه به مجارستان را مسدود کرد

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 آذر 1401 - 12:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد