اتحادیه اروپا 40 میلیون یورو برای مقابله با هجوم مهاجران سرمایه گذاری می‌کند

کمیسیون اتحادیه اروپا به منظور محدود کردن مهاجرت‌ها از مسیر بالکان حدود 40 میلیون در این زمینه سرمایه گذاری کرده و می‌خواهد ماموریت آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا (فرانتکس) را گسترش دهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، اتحادیه اروپا می خواهد جریان مهاجرت از مسیر بالکان را محدود کند و تقریباً 40 میلیون یورو در این زمینه سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه برای تهیه سیستم های نظارتی، هواپیماهای بدون سرنشین و دستگاه های بیومتریک در نظر گرفته شده است. مأموریت نیروی حفاظت مرزی فرانتکس نیز قرار است گسترش یابد.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که در مبارزه با مهاجرت ناخواسته در سراسر بالکان، نیروی حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا فرانتکس باید نقش بیشتری را ایفا کند. این نهاد مهم بروکسل روز سه شنبه توصیه کرد که با آلبانی، صربستان، مونته نگرو و بوسنی و هرزگوین در این باره مذاکره شود. این نهاد اروپایی همچنین کمک مالی 39.2 میلیون یورویی برای مدیریت مرزها در منطقه را تصویب کرد. این بودجه عمدتا باید برای خرید تجهیزات ویژه مانند سیستم های نظارتی، هواپیماهای بدون سرنشین و دستگاه های بیومتریک استفاده شود.

تصمیم در مورد آغاز مذاکرات بر سر یک مأموریت گسترده فرانتکس اکنون توسط کشورهای اتحادیه اروپا گرفته شده است. افسران فرانتکس در حال حاضر در مرزهای اتحادیه اروپا با آلبانی، صربستان و مونته نگرو مستقر هستند. با این حال، یک چارچوب قانونی جدید پیش بینی می کند که این نیروها می توانند هم در مرز اتحادیه اروپا و هم در مرز با کشورهای ثالث مورد استفاده قرار گیرند و همچنین به آنها اختیارات بیشتری داده می شود.

مهاجرت از طریق بالکان غربی به اتحادیه اروپا اخیراً به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. "یلوا یوهانسون"، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در این باره گفت که امسال سه برابر بیشتر از سال های گذشته، ورود و تلاش برای ورود به اتحادیه اروپا از طریق مسیر بالکان غربی صورت گرفته است. یوهانسون گفت: ما واقعا باید و می توانیم کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

فرانتکس اعلام کرد که در 9 ماه اول سال 2022 حدود 228240 نفر تلاش کرده اند به طور غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شوند که 70 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود. همچنین بالاترین میزان در سه فصل اول سال از سال 2016 است.

به گزارش فرانتکس، پناهندگان جنگی از اوکراین که وارد اتحادیه اروپا می شوند در این آمار گنجانده نشده‌اند. اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد از روز پنجشنبه برای چند روز به منطقه بالکان سفر کند.

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن سیاست‌های بسیار سختگیرانه‌ای را در قبال پناهندگان و جلوگیری از مهاجرت آن ها در دستور کار قرار داده‌اند که این سیاست ها پیامدهای بسیار وخیمی برای این قشر آسیب دیده داشته است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد که تعداد فوتی های پناهجویان در مسیر های زمینی و دریایی برای رسیدن به اروپا از جمله به دلیل سیاست های سختگیرانه مرزبانان اروپایی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) در برلین اعلام کرد که حداقل 5684 نفر از آگوست 2021 تا سپتامبر سال جاری در راه فرار به اروپا جان خود را از دست دادند. بر این اساس تعداد فوتی ها هم در مسیرهای فرار زمینی و هم در دریای مدیترانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

IOM افزایش تعداد مرگ و میر پناهندگان را از جمله به شکست ساختاری در ایجاد راه های فرار مناسب و ایمن برای پناهجویان نسبت داد. این نهاد بین المللی اعلام کرد که با این حال، اگر به پناهندگان نیازمند به سرعت و به طور مؤثر کمک شده بود، می‌شد از بسیاری از مرگ‌ها جلوگیری کرد.

سازمان ملل متحد با اشاره به گزارش های بازماندگان اعلام کرد که گمان می رود حداقل 252 نفر در نتیجه به اصطلاح طرح به عقب راندن پناهندگان توسط مرزبانان اروپایی جان خود را از دست داده‌اند.

مجارستان سرنوشتی مشابه فروپاشی بلوک شرق را برای اتحادیه اروپا پیش بینی کرد
تاکید نخست وزیر جدید ایتالیا بر لزوم سیاست های سختگیرانه در قبال پناهندگان
پناهندگان؛ قربانی مناقشات مرزی ترکیه و یونان

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:4 آبان 1401 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد