تحرکات جدید صهیونیست‌ها علیه غزه

منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی از تحرکات جدید این رژیم علیه نوار غزه خبر دادند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ساخت دیوار بتنی برای جدا کردن مناطقش با نوار غزه آغاز شده است.

دفتر مطبوعاتی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مقامات اسرائیلی ساخت یک دیوار بتنی در مرز با نوار غزه را آغاز کرده‌اند تا امنیت شهرک‌های نزدیک به این منطقه از فلسطین را افزایش دهند.

بر این اساس، دیوار حائل به طول 4.5 کیلومتر و در امتداد دو بزرگراه برای خودروهایی ساخته می‌شود که از نزدیکی مرز با نوار غزه عبور می کنند.

اظهارات اسیر فلسطینی که پس از 40 سال از بند صهیونیست‌ها آزاد شد

«کریم یونس» اسیر آزاد شده 66 ساله فلسطینی که از زندان رژیم صهیونیستی رها شد گفت: از آزادی پس از 40 سال اسارت خوشحال هستم، البته این یک آزادی ناقص است چرا که همچنان 4500 اسیر در زندان‌های اشغالگران وجود دارند.

کشور فلسطین ,

«کریم یونس» بلافاصله پس از ورود به منطقه «عاره» در اراضی اشغالی 1948 در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: آماده هستم 40 سال دیگر برای مردم فلسطین و آزادی آنان در هر مکانی فداکاری کنم. 4500 اسیر را در برابر ایتمار بن گویر (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) رها کردم، کسی که از زمان انتصاب خود اسرا را تهدید می‌کند، من به فرزندان ملت فلسطین بشارت می‌دهم که اسرا هرگز پرچم سفید را بلند نخواهند کرد و تسلیم نمی‌شوند.

این اسیر آزاد شده از بند صهیونیست‌ها در ادامه سخنان خود گفت: اسرا به «بن گویر» می‌گویند که سیاست‌های وی بر آنها تاثیری نخواهد داشت چرا که آنان از سال‌ها قبل در برابر ستمگری اشغالگران متحد بوده و از آمادگی برای تقدیم جان خود جهت توقف این هجمه برخوردار هستند، پس نبرد آنان نبرد اصلی است که هدف آن به خواست خداوند آزادی خواهد بود.

وی پس از 40 سال اسارت تاکید کرد: مشی سیاسی خود را پس از آزادی از زندان‌های اسرائیلی ادامه داده و تا زمانی که ملت مبارز فلسطین وجود دارد من نیز بخشی از آن هستم و از زندان برای کامل کردن راه خود خارج شده و سرود کشور خود را می‌خوانم.

یونس گفت: می‌دانم که تمام فلسطینیان امروز آزاد شدن من از زندان را جشن گرفته‌اند چرا که من سابقه زیادی داشته‌ام، اما در واقع این نوری در آسمان فلسطین و نشان دهنده اتفاقات آینده است.

واکنش «هنیه» به آزادی اسیر فلسطینی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس آزادی کریم یونس قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی پس از 40 سال اسارت را تبریک گفت.

« اسماعیل هنیه» در گفتگوی تلفنی آزادی اسیر یونس از زندان را به وی و خانواده‌اش و عموم ملت فلسطین و ساکنان شهرک وادی عاره ـ زادگاه وی ـ تبریک گفت.

 وی تاکید کرد که این آزادی بیانگر پیروزی عزم و اراده ملی فلسطینیان بر دشمن صهیونیستی در ایام اسارت و اصرار آنان بر آزادی، بازگشت و استقلال است.

هنیه آزادی این اسیر فلسطینی را به منزله پیروزی تمامی آزادگان، عدالت انسانی و مقاومت در برابر ظلم و استعمار و صبر راهبردی تا بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین و پایان دادن به ظلم تاریخی در حق فلسطین خواند.

وی بار دیگر تاکید کرد که مقاومت لحظه‌ای از تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی به رغم تمامی سختی‌ها و مشکلات دریغ نخواهد کرد.

کریم یونس نیز ضمن تشکر از هنیه به خاطر این گفتگوی تلفنی، تاکید کرد که اسرا و ملت فلسطین وارد نبردی بزرگ برای آزادی اسرا به طور خاص و کل فلسطین به طور عام شده‌اند.

وی بر وحدت و یکپارچگی اسرا در مقابله با زندانبانان اسرائیلی تاکید کرد.

از سوی دیگرجنبش مقاومت اسلامی ‌(حماس) آزادی «کریم یونس» اسیر فلسطینی پس از گذران 4 دهه از زندگی خود در زندان‌های وحشتناک رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

جنبش حماس در ادامه بیان کرد: این اسیر فلسطینی در طول دوران اسارت خود تصاویری از ایستادگی و صبر را ترسیم نموده و با اراده محکم خود در برابر زندانبانان صهیونیست پیروز شد. هم اکنون راه و روش «کریم یونس» افتخاری برای تمام فلسطینیان و الهام بخش یک ملت برای افزایش ایستادگی و صبر تا دستیابی به آزادی و استقلال است. ما در شادی خانواده مبارز کریم یونس، ملت فلسطین و اسرا از این اتفاق شریک بوده و با تمام افتخار در کنار فداکاری‌ها و قهرمانی‌های اسرای خود در زندان‌های اسرائیلی می‌ایستیم.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:16 دی 1401 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد