مهم‌‌ترین رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز شد

یکی از بزرگترین رزمایش‌های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی با حضور بیش از 140 فروند هواپیما آغاز شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری رسانه‌های عبری زبان شامگاه دوشنبه اعلام کردند، مهم‌‌ترین رزمایش مشترک نظامی بین ارتش (رژیم) اسرائیل و ایالات متحده آمریکا آغاز شده است.

شبکه تلویزیونی عبری زبان کان در گزارشی در این رابطه اعلام کرد: این مانور مشترک با مشارکت بیش از 140 فروند هواپیمای جنگی و یگان‌های دریایی آغاز شده است.

یک مسئول آمریکایی در حاشیه این رزمایش ضمن تکرار رویکرد مفتضح واشنگتن در رابطه با  ایران هراسی ادعا کرد، رزمایش مذکور نشان می‌دهد جنگ در اوکراین و خطرات و تهدیدهای چین هیچ یک باعث نمی‌شوند که ایالات متحده خطر ایران را نادیده بگیرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم به رسانه‌های عبری زبان خبر داد: در جریان رزمایش Juniper Oak 23 که امروز آغاز شده است، نیروی هوایی اسرائیل و آمریکا سناریوهای مختلفی را برای همکاری و مشارکت در بکارگیری انواع جنگنده‌ها و هواپیماهای ترابری و نیز هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای شناسایی تمرین خواهند کرد، در حالی که بمب افکن‌های غول پیکر آمریکایی بمب‌های جنگی خود را در مساحت‌های مشخصی از مناطق جنوب فرو خواهند ریخت و نیروهای زمینی نیز تمرین‌های مشترکی را شامل شلیک ده‌ها پرتابه موشکی از جمله موشک‌های دور برد از طریق سامانه آمریکایی Himars و از طریق سکوهای پرتاب اسرائیلی انجام خواهند داد.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان، کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها نیز در این رزمایش مشترک مشارکت کرده و در جریان رزمایش از موشک‌های دریایی ساعر 5 هم استفاده خواهد شد.

امیر بوحبوط خبرنگار نظامی پایگاه اطلاع رسانی واللا نیوز هم اعلام کرد، تمرین از روی یک شنبه دیروز آغاز شده بود و در چارچوب آن قرار است میزان آمادگی نیروهای آمریکایی و اسرائیلی و نیز بهبود عملکرد عملیاتی دو ارتش مورد پایش قرار بگیرد.

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:3 بهمن 1401 - 23:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد