تار موی منسوب به پیامبر(ص) +تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)
تار موی منسوب به نبی مکرم اسلام توسط يكی از سلاطین عثمانی در سال 1309 هجری قمری و در سالروز ولادت امام حسین (ع) به حرم امام حسین (ع) اهدا شد و همه ساله در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
صبح روز دوشنبه سوم شعبان و سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) موزه آستان قدس حسینی یک تار مو منسوب به پیامبر گرامی اسلام (ص)را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

«سعید رشید زمیزم» تاریخ شناس و مسئول واحد مستند سازی موزه اظهار داشت: این تار موی مبارک توسط يكی از سلاطین عثمانی در سال 1309 هجری قمری و در سالروز ولادت امام حسین (ع) به حرم امام حسین (ع) اهدا شد.

وی افزود: این تار موی مبارک در مکانی امن نگهداری می‌شده و پس از انتخاب شیخ عبدالمهدی کربلائی بعنوان تولیت آستان قدس حسینی توسط مرجع دینی اعلی حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، موزه افتتاح گشت و تار موی مبارک سالیانه در سوم شعبان برای یک روز در معرض دید قرار می‌گیرد.

این تاریخ شناس برجسته افزود: هم‌اکنون مکانی مناسب با مشخصات فنی در نظر گرفته شده و در این مکان از تار موی مبارک پیامبر اکرم(ص) نگهداری و به صورت دائم سالیانه در معرض دین بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

تار موی منصوب به پیامبر(ص) +تصاویر

تار موی منصوب به پیامبر(ص) +تصاویر

تار موی منصوب به پیامبر(ص) +تصاویر

  • ابنا

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:15 خرداد 1393 - 22:01

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد