عراق و اردن خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شدند

رئیس پارلمان عراق و وزیر خارجه اردن خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شدند و آن را ضروری دانستند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق  امروز شنبه در نشست اتحادیه پارلمان‌‌های عربی، از کشورهای عضو اتحادیه عرب خواست پیش نویسی برای بازگشت سوریه به اتحادیه مذکور تهیه کنند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد حلبوسی که در چهلمین نشست اتحادیه پارلمان‌های کشورهای عضو اتحادیه عرب به میزبانی بغداد سخنرانی می‌کرد، از بازگشت سوریه به این اتحادیه بعد از 12 سال حمایت کرد.

رئیس پارلمان عراق همچنین با محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان خواستار همکاری کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های کنونی شد.

درخواست بازگشت سوریه به اتحادیه عرب محدود به حلبوسی نبود و ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز که در این نشست حضور داشت و سخنرانی کرد، گفت که بازگشت سوریه به این اتحادیه ضروری است.

این مقام اردنی در این باره گفت: سوریه عنوان تاریخ، شکوه و تمدن امت است که بعد از فاجعه زلزله دردناک، دردهای این کشور بیشتر شد و همین مسئله اقتضا می‌کند که کمک‌های‌مان به این مردم اصیل را بیشتر کنیم و ما می‌خواهیم که سوریه به عنوان عضو فعال و مؤثری در تصمیمات عربی باشد.»

با شروع تحولات در سوریه سال 2011، اتحادیه عرب عضویت دمشق در این اتحادیه را تعلیق کرد. طی این مدت شماری از کشورهای عربی از جمله الجزائر، تونس، لبنان و عراق خواستار اعطای کرسی سوریه در این اتحادیه شدند ولی برخی کشورها که در راسشان عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بودند، مانع از این کار شدند.

عطوان: زلزله سوریه محور آمریکایی و اتحادیه عرب را رسوا کرد

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:6 اسفند 1401 - 13:00

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد