برگزاری نشست پنج‌جانبه در اردن با حضور وزیر خارجه سوریه

وزارت خارجه اردن اعلام کرد، نشست وزیران خارجه اردن، عربستان، عراق، مصر و سوریه فردا به‌میزبانی امان برگزار می‌شود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، وزارت خارجه اردن امروز یکشنبه اعلام کرد که امان، پایتخت اردن فردا میزبان نشست وزرای خارجه مصر، عربستان، عراق، سوریه و اردن برای رایزنی درباره سوریه خواهد بود.

در همین راستا «سنان المجالی» سخنگوی وزارت خارجه اردن اظهار داشت: این نشست در راستای تکمیل نشست مشورتی اخیر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به‌همراه اردن، عراق و مصر در جده برگزار می‌شود.

وزیران خارجه اردن، مصر و عراق در نشست مشورتی شورای همکاری خلیج فارس که در 25 فروردین ماه سال جاری در جده عربستان تشکیل شد، بر ضرورت حمایت از همه تلاش‌های انجام‌شده به‌منظور دستیابی به راهکار سیاسی بحران سوریه تأکید کردند.

وزیران خارجه شرکت‌کننده همچنین بر ضرورت حفظ وحدت و امنیت و ثبات و هویت عربی و بازگشت آن به پیرامون عربی که خیر برای ملت سوریه به‌همراه داشته باشد هم تأکید و اعلام کردند که راهکار سیاسی تنها راه‌حل بحران در سوریه است.

وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، عراق، مصر و اردن همچنین ضرورت ایجاد سازوکار و تشدید رایزنی میان کشورهای عربی به‌منظور موفقیت این تلاشها را مورد تأکید قرار دادند.

وزیران خارجه شرکت‌کننده همچنین بر اهمیت مبارزه با تروریسم با همه اشکال و گروه‌های آن و اهمیت حفظ حاکمیت سوریه بر اراضی خود و پایان دادن به حضور شبه‌نظامیان مسلح در آن و نیز پایان دخالت‌های خارجی در امور داخلی سوریه تأکید کردند.

وزیران مذکور بر اهمیت حل بحران انسانی در سوریه و فراهم آمدن بستر مناسب برای رسیدن کمکها به همه مناطق سوریه و مهیا شدن شرایط بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و پایان رنج آنها تأکید کردند.

در بیانیه پایانی همچنین بر ضرورت بازگشت امن آوارگان به کشورشان و انجام اقدامات بیشتر به‌منظور ثبات در همه جای سوریه تأکید شده است.

بیانیه پایانی نشست جده درباره سوریه/ تأکید بر راهکار سیاسی برای خروج از بحران

انتهای پیام/+

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:10 اردیبهشت 1402 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد