ماجرای حمله جنگنده‌های اردن به جنوب سوریه چه بود؟

دو روز بعد از اظهارات وزیرخارجه اردن در مورد احتمال حمله این کشور به مواضعی در جنوب سوریه، رسانه‌های اردنی از حمله جنگنده‌های این کشور به مناطق مرزی سوریه خبر دادند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، صبح امروز برخی از منابع و رسانه‌های اردنی با انتشار تصاویر و ویدیویی از حمله جنگنده‌های این کشور به مناطقی در مرز سوریه با اردن خبر دادند و مدعی شدند که طی این حملات، مناطقی در روستای «خراب الشحم»، در استان درعا و «تل الحاره» و «تل الجموع»  را هدف قرار گرفته‌‌اند. بر اساس این ادعا، کارگاه ساخت مواد مخدر و مخفیگاه تروریست‌ها هدف این حملات بوده است.

پایگاه خبری «خبرنی» در فیس بوک ویدیوئی منتشر کرد که در آن گفته می‌شود صدای جنگنده‌های اردن در آسمان شهر «الرمثا» واقع در شمال این کشور شنیده می‌شود.

صدای این انفجارها به گفته اهالی استان إربد در شمال اردن به گوش رسیده است. هنوز دولت و ارتش سوریه به این ادعا واکنشی نشان نداده‌اند.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن دو روز قبل در مصاحبه با بی‌.بی.سی انگلیسی مدعی قاچاق مواد مخدر از سوریه به اردن شد و گفت که احتمال دارد أمان برای مقابله با ورود این مواد به داخل این کشور دست به اقدام نظامی بزند.

دولت اردن بارها مدعی قاچاق مواد مخدر و عبور تروریست‌ها ااز خاک سوریه به داخل اراضی خود شده است. اخیرا وزیر خارجه سوریه به امان رفت و با همتای اردنی خود دیدار و گفت‌وگو کرد؛ مشخص نیست دو کشور در مورد تأمین مرزهای جنوبی و شرقی خود تفاهم‌هایی داشته اند یا نه ولی حفاظت از این مرزها جزو دغدغه دو کشور با توجه به  احتمال سوء استفاده تروریست‌های باقیمانده از وضعیت مرزها بوده است.

نشست پنج جانبه در اردن/ وزیر خارجه سوریه وارد امان شد

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:18 اردیبهشت 1402 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد