انصارالله: تضعیف وحدت یمن، خط قرمز ماست

جنبش انصارالله یمن خواستار گفت‌وگو با گروه‌های جنوب یمن شد و اعلام کرد، تضعیف وحدت این کشور، خط قرمز این جنبش است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، عبدالملک العجری، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با انتشار توییتی اعلام کرد که این جنبش خواستار گفت‌وگو با عوامل و گروه‌های جنبش جنوب یمن است و تاکید کرد که تضعیف وحدت این کشور خط قرمز این جنبش است.

عضو دفتر سیاسی یمن افزود: هر چقدر می‌خواهید با انصارالله و دولت ملی در صنعا دشمنی کنید، اما بدانید جمهوریت و وحدت یمن، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ملی در یمن جدید است و این خط قرمزی است که [برای عبور از این] باید از روی نعش ما عبور کنید.»

وی به نقش کشورهای متجاوز به یمن و ایجاد جنگ داخلی در این کشور اشاره کرد و گفت: کشورهای متجاوز به دنبال تجزیه نیستند، بلکه می‌خواهند یمن را به کانتون‌ها، سلطان‌نشین‌ها و شیخ‌نشین‌های شمال و جنوب تقسیم کنند که با یکدیگر در حال نزاع و درگیری خواهند بود.

عبدالملک العجری اظهار داشت: از عومل و احزاب در جنبش جنوب یمن به خاطر وحدت الحاق بعد از جنگ تابستان 1994 قدردانی می‌کنیم، اما معتقدیم مشکل در سازماندهی وحدت بود و نه در اصل وحدت و این مشکل با گفت‌وگو قابل حل و فصل است؛ زیرا که یک موضوع ملی است و همه به آن توجه دارند.

وی تاکید کرد: وضعیت مذاکره با عوامل جنبش جنوبی بهتر از گذشته شده است و به آنها کمک می‌کند تا عدالت در سایه وحدت یمن تحقق یابد؛ زیرا هر آنچه کمتر و یا بیشتر از عدالت باشد ظلم است.

گفت‌وگوی السیسی و العلیمی درباره تحولات یمن
قدردانی یمن از مواضع ایران در حمایت از ثبات و صلح در این کشور و منطقه

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 اردیبهشت 1402 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد