دعوت عربستان از رئیس جمهور تونس برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی

پادشاه عربستان سعودی از رئیس جمهور تونس دعوت کرد تا در سی و دومین اجلاس سران کشورهای عربی شرکت کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، « قیس سعید» رئیس جمهور تونس روز جمعه نامه‌ای از « سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی  برای شرکت در سی و دومین نشست سران اتحادیه عرب در جده دریافت کرد.

قیس سعید از «عبدالعزیز الصقر» سفیر عربستان سعودی در تونس استقبال کرد.

رئیس جمهور تونس در این دیدار دعوت نامه‌ای از سلمان بن عبدالعزیز برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی که اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود دریافت کرد.

 « فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه طی سفری به الجزایر  از رئیس جمهور این کشور برای حضور در اجلاس سران کشورهای عربی دعوت کرد.

پادشاه عربستان سعودی  همچنین دوشنبه گذشته نیز از  « نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان دعوت کرد تا در سی و دومین اجلاس سران کشورهای عربی  شرکت کند.

دعوت عربستان از میقاتی برای حضور در اجلاس سران کشورهای عربی

 «بشار اسد » رئیس جمهوری سوریه  روز چهارشنبه دعوت نامه سلمان بن عبدالعزیز برای شرکت در سی و دومین نشست سران عرب را دریافت کرد.

اخیرا « حسام زکی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که سی و دومین اجلاس سران کشورهای عربی در 19 می (29 اردیبهشت) در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود که پیش از برگزاری این اجلاس چندین نشست مقدماتی در سطح مقامات ارشد و وزرا برگزار خواهد شد و این اقدام راه را برای برگزاری پنج روزه این اجلاس هموار می‌کند.

پیش از این منابع آگاه به روزنامه رای الیوم اعلام کردند که عربستان تلاش می‌کند تا اجلاس آتی سران عربی به میزبانی این کشور با موفقیت برگزار شود.

منابع مذکور همچنین تاکید کردند که عربستان قصد دارد از طریق حضور همه کشورهای عربی و عدم تحریم حتی یک کشور عربی، این اجلاس را موفق برگزار کند.

پیش بینی می‌شود سال جاری نیز شاهد برگزاری اجلاس توسعه کشورهای عربی در موریتانی و اجلاس سران کشورهای عربی و آفریقایی در عربستان سعودی باشیم.

این درحالی است که سی و یکمین اجلاس سران کشورهای عربی در الجزایر برگزار شد که شرکت کنندگان بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای دفاع از قدس اشغالی و مقدسات آن تاکید کردند.

حمایت از تلاش‌ها برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن، آغاز روند قانونی و سیاسی در عراق از جمله تشکیل دولت، تلاش برای تقویت همکاری‌های عربی از دیگر موضوعات مطرح شده در بیانیه پایانی سی و یکمین نشست سران عرب در الجزایر بود.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 اردیبهشت 1402 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد