رایزنی بشار اسد با رئیس هیئت شرکت کننده امارات در اجلاس سران عرب

رئیس جمهور سوریه دیداری با رئیس هیئت اماراتی شرکت کننده در اجلاس سران عرب داشت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، بشار اسد که در جده عربستان به سر می برد به دیدار با مقامات عربی ادامه داد.

وی پس از اینکه ساعاتی قبل با «قیس سعید» رئیس جمهور تونس دیدار و گفتگو کرد، در ادامه با «منصور بن زاید آل نهیان» رئیس هیئت اماراتی شرکت کننده در اجلاس عرب هم دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه میان سوریه و امارات و راههای تقویت اقدام عربی مشترک مورد رایزنی قرار گرفت.

منصور بن زاید، مراتب سلام و درود محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات را ابلاغ کرد.

این در حالی است که رؤسای جمهور، رهبران و پادشاهان کشورهای عربی برای شرکت در سی و دومین نشست شورای اتحادیه کشورهای عربی در سطح اجلاس سران، به شهر جده عربستان آمده‌اند.

قرار است سران و رهبران شرکت کننده در این اجلاس سازوکارهایی را برای تقویت اقدامات مشترک عربی، فعال کردن روابط دوجانبه بین کشورهای عربی و توسعه مکانیسم های عملی برای مقابله با چالش ها و بحران های پیش روی ملت عرب مورد بحث و بررسی قرار دهند.

رهبران و روسای جمهور همچنین علاوه بر موضوع جولان عربی اشغالی سوریه و همبستگی و حمایت از لبنان به عنوان دو موضوع دائمی در دستور کار، گزارش ریاست اجلاس درباره فعالیت کمیته پیگیری اجرای تصمیمات و تعهدات و گزارش دبیرکل درباره اقدام مشترک عربی را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

همچنین در این نشست تحولات سیاسی فلسطین اشغالی، حملات اسرائیلی به قدس اشغالی و مسئله شهرک سازی و موضوعات حمایت از بودجه دولت فلسطین و پایداری مردم فلسطین و همچنین حمایت از صلح و توسعه در جمهوری سودان، تحولات وضعیت لیبی و یمن و حمایت از جزایر کومور و جمهوری سومالی پیگیری می شود.

دیدار بشار اسد و همتای تونسی در حاشیه نشست جده

در این گفتگوها موضوعات دیگری از جمله پیگیری تعاملات کشورهای عربی با موضوع جهانی تغییرات اقلیمی و راه‌های تقویت همکاری‌های اعراب در زمینه امنیت سایبری و امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در چارچوب امنیت بین‌المللی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:29 اردیبهشت 1402 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد