ماهیت جریان فراماسونرى

(بسم الله الرحمن الرحیم)

فعالیت‌هاى کارساز تشکیلاتى این جریان در قرن بیستم در جوامع دینى آشکار گردیده است، ولى امروزه بعضا نمادهایى از فعالیت‌هاى این جریان بدون نام و نشان آشکار در جوامع دینى مشاهده مى‌شود.

 

بخش اول

چکیده

یکى از جریان هاى رازآلود و نیمه مخفى بین المللى، که در عرصه فکر و فرهنگ و سیاست خودنمایى کرده، جریان فراماسونرى است. هدف این جریان این است که با روش هاى خاصى بر ملل عالم سلطه فرهنگى، سیاسى و اقتصادى پیدا کند. فعالیت هاى کارساز تشکیلاتى این جریان در قرن بیستم در جوامع دینى آشکار گردیده است، ولى امروزه بعضا نمادهایى از فعالیت هاى این جریان بدون نام و نشان آشکار در جوامع دینى مشاهده مى شود. یکى از اهداف آنان، استحاله انقلاب هاى دینى با ترفند خطرناک عبور از دین با نام دین است. ماسون ها با طراحى خاصى به تحریف معارف دین مى پردازند و باورهاى مردم را نسبت به معارف اصیل دین سست مى کنند. این مقال با تکیه بر نوشته هاى یحیى هارون و برخى دیگر از محققان فراماسونرى، به مفهوم و ریشه هاى فراماسونى، و دیدگاه هاى آنان نسبت به دین و معارف آن با تکیه بر گزاره هاى منقول از ماسون هاى ترک مورد بررسى قرار گرفته است.

کلیدواژه ها: فراماسونرى، تحریف دین، استحاله انقلاب، اینتلیجنس سرویس، سازمان هاى مخفى.

مقدّمه

یکى از تشکل هاى نیمه پنهان و مرموزى که به صورت رازآلود در تحولات فرهنگى اجتماعى و دگرگونى هاى تاریخ نقش آفرینى کرده و مى کند، تشکل نیمه سرى فراماسونرى است. غالب افراد جامعه ایران و مردم ممالک دیگر با این اسم آشنا هستند، ولى عملیات پشت پرده این جریان موجب گردید که هویت این جریان براى ملت ها در هاله اى از ابهام باقى بماند، به گونه اى که اسامى و زندگى نامه ماسون ها و ویژگى هاى تشکل آنان و هدف تشکیل آنها و گستره فعالیت و نفوذشان روشن و شفاف نیست. ازاین رو، در این نوشتار سعى شده است با استفاده از منابع و تحقیقات قابل دسترسى هویت این جریان بررسى شود.

نخستین ضربه کاراى ماسون ها به منافع ملت ایران، در انقلاب مشروطیت نمایان گردید. انقلاب مشروطه ایران طلیعه یک تحول اجتماعى، سیاسى و مذهبى بزرگ در تاریخ معاصر ایران بود که پس از قرن ها سیطره استبداد و استعمار بر این کشور، مى توانست تأثیر عمیقى در اندیشه سیاسى ـ اجتماعى و دینى ملت ایران بگذارد و زمینه برپایى تمدن اسلامى چشمگیرى را در یک کشور جهان سوم در خاورمیانه پدید آورد، ولى چشم نامرئى و قدرتمند جریان فراماسونرى چند دهه پیش از وقوع حادثه (پس از نهضت تنباکو) بوى آن را استشمام کرد و با برنامه ریزى حساب شده اى بر آن مهار زد.

ماسون ها ابتدا با مشاهده تمناى تحول در توده مردم، به صورت زیرکانه و مرموزانه اى نخستین جرقه انقلاب را با دست نیمه پنهان ماسونى همچون میرزا ملکم خان زدند تا پس از آغاز نهضت همواره جاى پایى در آن داشته باشند و در کشاکش نهضت آن را به نفع خویش مصادره کنند. ازآن رو که یکى از آبشخورهاى جریان فراماسونرى سازمان اطلاعاتى اینتلیجنس سرویس است، بجاست پیش از ورود به بحث فراماسونرى، درباره سرویس اطلاعاتى مذکور بحث شود. شاید اینتلیجنس سرویس در فرهنگ عمومى ایرانیان نامى ناآشناست. جامعه ما بیش از آنکه با واژه «اینتلیجنس سرویس» آشنا باشند، با فراماسونرى آشنایى دارند و حال آنکه فراماسونرى به عنوان یک سازمان مخفى، بر بنیاد اینتلیجنس سرویس، یعنى سازمان فوق سرى بریتانیا، استوار است.

بنابراین، اگر در تحلیل رخدادهاى تاریخى و سیاسى ـ اجتماعى صرفا بر روى فراماسونرى تکیه کنیم و یا به نقش مستقیم و ظاهرى اجزاى سفارت انگلیس در وقایع و تحولات بنگریم یقینا بى راهه رفته و سررشته حوادث را از کف داده ایم.

براى نمونه، اگر در تحلیل فرایند سلطه غرب بر نهضت مشروطیت، تنها به دخالت ماسون ها و یا به رایزنى هاى اجزاى سفارت انگلیس در تهران با درباریان بسنده کنیم اشتباه فاحشى مرتکب شده ایم؛ زیرا اسناد بر جاى مانده نشان مى دهد دو مأمور سازمان اینتلیجنس سرویس یعنى اردشیر جى (یا اردشیر ریپورتر) و میرزا کریم خان رشتى نقش مهم و زیربنایى در انحراف نهضت مشروطیت و روى کار آمدن رضا خان ایفا کرده اند و اساسا استعمار انگلیس طرح نهایى و نقشه جامع خود را به کمک مأموران اینتلیجنس سرویس جامه عمل پوشانده است.

دستگاه جاسوسى فوق سرى اینتلیجنس سرویس همان شبکه اطلاعاتى زیرینى است که فعالان عرصه نیمه پنهان فراماسونرى و یا سیاست مداران رسمى استعمار در کشورها و برخى از منورالفکرها نمودهاى پیدا و یا نیمه پیداى این شبکه ناپیدا هستند. ازاین رو، بجاست در مقدّمه این مقال قدرى درباره هویت این سازمان از زبان و قلم محققانِ کانون تولد و زادگاهش سخن بگوییم.

کریستوفر آندریو، استاد ارشد دانشگاه کمبریج و مدیر مجله «Historical Journal» در نخستین پژوهش جدى خود درباره تاریخ سرویس هاى اطلاعاتى انگلیس، برخى اطلاعات مفید را در مورد اینتلیجنس سرویس برملا کرده است. از عبارات وى چنین به دست مى آید که پنهان کارى فوق تصور و شدید از ویژگى هاى مهم سازمان مزبور مى باشد. وى از زبان یکى از کارمندان پیشین اطلاعاتى اینتلیجنس سرویس مى نویسد:

ملکم ماگریج (کارمند پیشین اطلاعاتى) از سال هاى خدمت در اینتلیجنس سرویس این درس را آموخته است: «تا زمانى که راه هاى غیرمستقیم وجود دارد، هیچ کارى را نباید به سادگى و از راه مستقیم آن انجام داد. پنهان کارى همان قدر براى کار اطلاعاتى ضرورى است که لباس رسمى براى آیین عشاى ربانى و یا تاریکى براى مراسم احضار روح، لذا باید پنهان کارى به هر بهائى محفوظ بماند؛ چه دلیلى داشته باشد و چه نداشته باشد (Andrew, p. xv-xvi، به نقل از: مؤسسه مطالعات و پژوهش هاى سیاسى، 1371، ج 2، ص 17).

از منظر این سازمان، نوعِ اطلاع در ارائه و یا پنهان کردن آن تأثیر ندارد، بلکه اساسا اصل اولى و ضرورى در این سازمان این است که هیچ اطلاعى از آن فاش نشود. براى این منظور براى پنهان ماندن همه چیز، حتى رابط هایى که ابزار این سازمان هستند نباید از نقشه کلى و طرحِ در دست اجراى سازمان اطلاع داشته باشند. راهکار رسیدن به این هدف، تعقیب اهداف از مسیرهاى پرپیچ و خم و غیرمستقیم است؛ چراکه در پرسش هاى مستقیم و مراجعات بى واسطه کشف نیات پرسشگر و نقشه و نیت طراحى شده آسان خواهد شد.

بنابراین، هیچ معلوم نیست که ماسون هاى ایرانى و یا اعضاى سفارت انگلیس که از بارزترین بازوان اجرایى این سازمان در کشورهاى مقصود هستند، خود از نیات آنها اطلاع وافى داشته باشند؛ شاید نه تقى زاده و نه میرزا ملکم خان، که یکى فعال سیاسى و دیگرى فعال فرهنگى انقلاب مشروطه به شمار مى آمدند، نمى دانستند در چه پازلى قرار گرفته و چه نقشى مى آفرینند.

نکته ظریف و مهم دیگرى که از راه هاى تحقیق کریستوفر به دست مى آید این است که اینتلجینس سرویس براى اطلاعات مربوط به پیش از بحران ها ارزش افزون ترى نسبت به اطلاعات درون بحران قایل است و در حفظ و حراست از آن سرسختى بیشترى مى کند (همان ). راز چنین روشى این است که سازمان هاى مخوف و پیچیده جاسوسى سال ها پیش از رسیدن فرصت مناسب، اهداف موردنظر خود را ترسیم کرده و براى نیل به آن زمینه سازى مى کنند و همین امر موجب مى شود تا ملت ها بدون آگاهى از ریشه هاى دگرگونى هایى که بر آنها تحمیل مى شود بازیچه آنان شده، همواره مغلوب اراده آنان باشند.

اینتلیجنس سرویس در زمان هاى بسیار دور از وقوع حادثه، آن را طراحى و براى وقوع آن بسترسازى مى کند، به گونه اى که در مخیله نوع انسان ها نمى گنجد که تحولات زمانه شان دو دهه یا سه دهه و حتى یک قرن پیش طراحى شده و امروز آنها بازیچه دست شبکه جاسوسى انگلیس بوده اند. حتى ملت ها پس از غلبه استعمار بر انقلاب هایشان نیز نمى توانند باور کنند که این غلبه با برنامه اى حساب شده و از دیرباز طراحى شده است. غالب افراد گمان مى کنند سلطه استعمار مرهون زیرکى ها و خیانت هاى عواملشان در درون بحران هاست.

شاید احتمال طراحى عملیات انتقال قدرت از قاجار به پهلوى، از زمان نهضت تنباکو احتمالى ضعیف جلوه کند؛ ولى مطالب فوق نشان مى دهد این امر بسیار طبیعى است؛ زیرا استعمار انگلیس از جنگ هاى ایران و روس یا نهضت تنباکو به قدرت شگرف روحانیت شیعه براى بسیج ملت ایران علیه استعمار پى برد و ازاین رو، با طراحى حساب شده، روحانیت را از صحنه انقلاب مشروطیت کنار زد تا پنجه سلطه خویش را در ایران فرو برد.

دستاورد کریستوفر در پویش علمى اطلاعاتى خویش با اینتلیجنس سرویس، پنهان کارى شدید، اصرار لجوجانه بر مخفى نگاه داشتن اطلاعاتِ پیش از بحران در پس از بحران، در برخورد با اخبار جنگ جهانى اول و دوم بوده است، لکن به نظر مى رسد عمق این جریان به پیش از جنگ جهانى اول نیز باز گردد و اطلاعات اینتلیجنس سرویس بر فراز رخدادهاى قبل از این تاریخ نیز سایه افکنده باشد.

کریستوفر در ادامه، مورخان را به ضرورت توجه به ابعاد اطلاعاتى تاریخ هشدار داده، در وصف مخفى کارى فزاینده سازمان اطلاعات بریتانیا مى نویسد: «در بسیارى از بیوگرافى هاى عالى نخست وزیران، وزیران امور خارجه و سایر وزیران بریتانیا، حتى نام رؤساى سرویس هاى اطلاعاتى شان ذکر نشده است» (همان، ص 19). این گزارش ها نشان مى دهد دستگاه اطلاعاتى انگلیس از نوعى استقلال سیاسى و امنیتى در نظام حاکم انگلیس برخوردار است و در حقیقت، حق حکومت را براى خود جعل کرده و گردانندگان آن، نه تنها در ذیل قدرت حکومت نیستند، بلکه بر قدرت حاکمیت دارند.

پس از کشف رسوایى هاى اطلاعاتى پیوند «سیا» با اینتلیجنس سرویس در دهه 1980م و فاش شدن نفوذ شوروى (سابق) در جامعه اطلاعاتى بریتانیا، به ناچار براى نخستین بار دولت انگلیس به وجود چنین سازمانى (اینتلیجنس سرویس)دردوران صلح اعتراف کرد،واندک اندک برخى از امور مربوط به سازمان نشر یافت (همان، ص 20).

با توضیحات فوق، روشن گردید مسئله سازمان اطلاعاتى اینتلیجنس سرویس و کارکرد آن در راستاى اهداف شوم استعمار، مسئله اى جدى و غیرقابل اغماض است. این سازمان، شبکه زیرین شبکه اطلاعاتى بریتانیا را تشکیل مى دهد، به گونه اى که دولت، مجلس، لژهاى فراماسونرى و اجزاى وزات خارجه بر بنیاد آن استوار مى باشند. این سازمان براى آینده هاى دور برنامه ریزى کرده و براى نیل به اهداف درازمدت بسترسازى مى کند و اهتمامش بر حفظ اسناد مربوط به فعالیت هاى جاسوسى اش در قبل از بروز بحران ها، خود نشانگر اهمیت این فعالیت ها در رویش بحران و ظهور فتنه ها در کشورها خواهد بود.

از مجموع فعالیت هاى نیروهاى اینتلیجنس سرویس در ایران، به دست مى آید، یکى از مأموریت هاى جدى آنها همراهى و همگامى و فعال سازى و جهت دهى مجامع ماسونى بوده است، و از اینجا معلوم مى شود که مجامع ماسونى به رغم شعار حمایت از مرام آدمیت و منش انسانیت خود، یک تشکل خدمتگزار سیاست انگلیس بوده اند؛ اما با نقاب علمى ـ فرهنگى و زیر چتر بشردوستى، صلح و عدالت خواهى اهداف خویش را تعقیب مى کردند. البته این حقیقت در آینده با روشن شدن ریشه ها و فعالیت هاى چشمگیر ماسون ها در عرصه سیاست و اقتصاد کاملاً آشکار خواهد شد.

مفهوم فراماسونرى

فراماسون در زبان فرانسه با هجاى «Franc-Mason» به کار رفته و تلفظ انگلیسى آن «فریمسن» (Freemason)است که گاهى همراه با کمى دگرگونى در زبان پارسى به کار رفته است. در مورد معناى این واژه، اقوال مختلفى مطرح شده است. برخى معناى آن را «افزارمند یا بنّایى دانسته اند که آزاد بوده و با ابزارهایى مانند تَبَر، گُرز، چَکُش و اِسکَنه بر روى سنگ هاى تراش بردار کار مى کرده ـ و ازآن رو که چنین سنگى در زبان انگلیسى «فرى ستن» (Free Stone) نام داردـ"فریمیسن" نامیده مى شده است (Hughan,1961, p.732).

نیز احتمال داده اند از آن رو که به این بنّاها در نظام هاى فئودالى، آزاد بودند که در هر منطقه اى از کشور کار کنند، به آنها «Freemason» گفته اند(Hawkins, 1981, p. 119).  بنایان آزاد از هنرى پراهمیت و موردنیاز جامعه بهره مند بودند؛ ازاین رو، خود به خود اسرار حرفه و هنر خود را در میان خویش نگاه مى داشتند و سمبل ها و علامت هایى قراردادى داشتند و به انجمن هاى صنفى وابسته بودند که به صورت پنهانى فعالیت مى کردند. این گونه انجمن هاى فراماسونگرى روزگار پیشین را بعدها «ماسونگرى عملى» (Operative Masonry) نامیدند.

ولى در سده هاى بعد رفته رفته بنّایان و افزارمندان آزاد در این انجمن ها کم شدند و اکثریت ثروتمندان، بلندپایگان، سرشناسان و اندیشه گران، جایشان را اشغال کردند، و انجمن هاى مذکور صبغه عملى خود را از دست دادند و رنگ «نظرى» به خود گرفتند و به «فراماسونگرى نظرى» (Speculative Masonry) مبدل شدند (حائرى، 1368، ص 13ـ14).

انجمن هاى فراماسونرى جدید (نظرى) داراى تکاپوها و برنامه هاى پنهانى بوده و هست و مرام نامه ها، علامت ها، مراسم و آدابى بر آن حکومت مى کند (Hughan, 1961, p. 736-737). شایان ذکر است برخى از نویسندگان معتقدند مرام نامه و شیوه جدید فراماسونرى ریشه در یهودیگرى دارد (ر.ک: عنان، 1358؛ حائرى، 1368، ص 14).

ریشه هاى فراماسونرى گرى

برخى معتقدند: ریشه هاى فراماسونرى گرى به دیر سلیمان و هندسه اقلیدسى بازمى گردد، ولى بعضى دیگر معتقدند: این سخنان افسانه و داستان است؛ طبق اسناد تاریخى، تشکیلات فراماسونرى از سال (1717م / 1130ق) آغاز به کار کرد و انگلیسى ها سنگ بناى آن را نهادند. در آن سال 4 لُژ انگلیسى با هم متحد شده و یک «لژ بزرگ» (Grand Lodge) را تشکیل دادند، که روزبه روز بر اهمیت و گسترش آن افزوده شد (Hunter, 1952).

اما از آن رو که تشکل هاى مهم و قوى هرگز بدون بسترسازى و فراهم شدن زمینه پدید نمى آیند، فراماسونرى نیز یکباره در سال 1717م از زمین سر بر نیاورده است؛ یقینا چنین تشکیلات پیچیده اى بى ریشه نبوده و طى فرایند منطقى و واقعى پدید آمده است.

برخى از بررسى ها نشان مى دهد فرقه هاى پنهانى و انجمن هاى مخفى و جریان هاى رازآلود مرتبط با یهود سرچشمه هاى اصلى فراماسونرى بوده اند. در این زمینه، برخى از محققان معتقدند: فراماسونرى استمرار حرکت هاى مرموز گروهاى مخفى و دسیسه گران یهودى اروپا در سده سیزدهم میلادى و بعد از آن است.

  پیشینه واقعى فراماسونرى را باید در طریقت رازآمیز کابالا و سازمان هاى یهودیان مخفى مستقر در کشورهاى مختلف اروپایى، از جمله انگلستان و اسکاتلند، جست وجو کرد. از این زاویه نگرش، فراماسونرى را باید تداوم جریانى دانست که با تکاپوهاى دسیسه گرانه الیگارشى یهودیان اسپانیا در نیمه دوم سده سیزدهم میلادى آغاز شد و در سده هاى پسین میراث و سنن آن تداوم یافت. این جریان در سده هفدهم برخى سازمان هاى پنهان و توطئه گر را آفرید که به عنوان پیش نمونه هاى فراماسونرى شناخته مى شوند» (شهبازى، 1377، ج 4، ص 59).

یکى از فرقه هاى مرتبط با فراماسونرى، فرقه توطئه گر و مخفى «یسوعى» است. یهودیان عضو در این فرقه، در تشکیلات فراماسونرى عضو بودند و هدف واحدى را در قرن هجدهم میلادى تعقیب مى کردند. رابطه این گروه با فراماسونرى در همان دوره کشف شد و بر سرزبان ها افتاد. این فرقه نقش مهمى در تلاش استعمارى اروپاییان در ممالک مستعمراتى شان بوده است.

رابطه «انجمن یسوعى» که به عنوان یک فرقه مذهبى افراطى و مخوف شناخته مى شد، با فراماسونرى سده هیجدهم از طریق نقش مشترک یهودیان مخفى در اداره هر دو سازمان و کارکردهاى مشترک توطئه آمیزشان قابل توضیح است. در اروپاى سده هجدهم بسیارى به وجود چنین رابطه اى باور داشتند و به نوشته دائره المعارف ماسونى ماکى، «یسوعى ها را متهم مى کردند که با فراماسون ها رابطه تنگاتنگ دارند» (Mackey, 1961, p. 506).

یکى دیگر از آبشخورهاى فراماسونرى، فرقه «روزنکروتس» است. روزنکروتس نام فردى است که هشت نفر از شاگردانش را دور خود گرد آورد و یک انجمن مخفى به نام «مجمع برادران» را تشکیل داد و هریک از این هشت تن را مأمور کرد به کشورى بروند. روزنکروتس در سال 1484 در 106 سالگى درگذشت و در مقبره اى مخفى به خاک سپرده شد. ولى سرانجام در سال 1614 رساله اى با نام «اصلاح عمومى سراسرجهان» ازسوى این انجمن منتشر گردید.

موضوع این رساله، داستان سیر و سیاحت فردى به نام کریستیان روزنکروتس (Christian Rosencrantz) است به قبرس، دمشق، مصر، فاس و اسپانیا براى آشنایى با حکما و دریافت راز و رمز هستى و اسرار جادو و کیمیاگرى از ایشان. پیام این رساله، دعوت به همدلى و همراهى با یک فرقه سیاسى رازآمیز و پنهان است با هدف «اصلاح جهان». در رساله، به اسلام و کلیساى رم به شدت حمله شده و هر دو به کفر و توهین به مقدسات متهم شده اند. به نوشته این رساله، باید پاپ را با چنگ و ناخن تکه تکه کرد (ر.ک: گلسرخى، ص 660، به نقل از: شهبازى، 1377، ج 4، ص 121ـ122).

گولد مى نویسد: «در رساله فوق اعلام شده که اعضاى فرقه روزنکرنتس شرق و غرب، یعنى پاپ و محمد[ صلى الله علیه و آله]را محکوم مى کنند و به امپراتور روم [مقدس ]دعاى خیر، اسرار و خزاین بزرگ طلاى خویش را تقدیم مى دارند» (شهبازى، 1377، ج 4، ص 122).

برخى از محققان انتشار رساله هاى «روزنکرنتس» را مبدأ شکل گیرى و زمینه پیدایش مجامع ماسونى شمرده اند؛ از جمله در دائره المعارف بریتانیکا مى خوانیم: «به زودى گروه هایى پدیدار شدند که خود را روزنکرنتسى و مأمور اصلاح جهان مى دانستند. این سرآغاز گسترش وسیع گروه هایى رازآمیز اروپاى مرکزى است که بعدها بعضا در فراماسونى سده هاى هجدهم ونوزدهم ادغام شدند» (همان).

از مجموع مطالب فوق، پیداست فراماسونرى از مجامع مخفى اى که ریشه در یهود داشته سرچشمه گرفته است و از انگلستان (خاستگاه روزنکرنتس) گسترش یافته و در پى مقابله با دین مسیحیت و اسلام و سیطره بر جهان با نام اصلاح طلبى است. البته برخى از محققان مانند رابرت نرک گولد ریشه روزنکرنتس فراماسونرى را قبول ندارند و اساسا منکر وجود سازمانى به نام روزنکرنتس در انگلستان سده هفدهم هستند. او فراماسونرى عملى، یعنى لژهاى بنایان را «پدر فراماسونرى نظرى» و رابطه میان این دو را «نسبى» مى داند و رابطه طریقت هاى رازآمیز کابالایى با فراماسونرى را غیرمستقیم و از نوع «رابطه سببى» مى خواند (همان).

ولى شواهد پیش گفته نشان مى دهد بازگرداندن فراماسونرى به بنایان آزاد و تقسیم آن به فراماسونرى عملى و فراماسونرى نظرى یا جدید سرپوشى براى فریب مردم است؛ زیرا ملت هاى دنیا نسبت به یهود، استعمار و توطئه گرى و دسیسه کردن روى خوش نشان نمى دهند؛ ازاین رو، این گروه سعى دارد ماهیت پوشالى و مرموزانه خود را با امورى مانند بنایان آزاد و جعل افسانه هاى بى پایه نمادهاى موهوم پوشش دهد، در حالى که اسناد موجود حاکى از این است که جریان مذکور امروزه طیف گسترده اى از نخبگان سیاسى فرهنگى عالم را دربر مى گیرد و در پى یکپارچه کردن نظام عالم تحت مدیریت خود است.

دیدگاه فراماسونرى درباره دین و معارف آن

مقصود از «دین» در اینجا ادیان آسمانى است. از آن رو که فراماسونرى سازمانى مخفى است و بر اساس پنهان کارى بنا نهاده شده، در مورد اعتقاد به دین نیز مخفى کارى مى کند. ازاین رو، کشف نیات و ایدئولوژى نهانى آنان در برخوردهاى اولیه شان ممکن نمى باشد. لکن فراماسون ها پس از نفوذ فزاینده در برخى جوامع، احساس امنیت نمودند و منویات خود را فاش کردند. یکى از کشورهایى که ماسون ها در آن نفوذ فزاینده اى نمودند ترکیه است.

آنان در ترکیه موفق شدند نظام دینى عثمانى را سرنگون و نظام لائیک و بى دین آتاتورک را جایگزین آن نمایند؛ از این رو، با جرئت اهداف پنهان خود را فاش کردند. به همین دلیل، با مطالعه نشریات ماسونى ترکیه و نیز با دقت در موضع گیرى هاى ماسون هایى که درجات بالایى از سلسله مراتب ماسونى را طى کرده اند، مى توان به اعتقادات نهانى جریان فراماسونرى دست یافت. حال از آن رو که در میان اعتقادات بشر عقاید دینى از اهمیت والایى برخوردار است، در این مقال عقاید ماسون ها در مورد مسائل اساسى دین را مورد بررسى قرار مى دهیم.

ماسون ها در برخى نشریات خود علنا گفته اند: مرام و تشکیلات ماسونى یک نهاد دینى نیست، بلکه یک فلسفه است؛ یعنى بر بنیاد عقل استوار است نه تعبد نسبت به آیین خاصِ آسمانى، چنان که یکى از نشریاتشان نوشت: ماسونى دین نیست، بلکه یک فلسفه است؛ برحسب ماهیت حقیقى، بایستى برتر از مؤسسات دینى واقع شده باشد. یک حدس غیرعلمى، یک منطق مغایر با عقل و یک دیدگاه متکى بر عقیده، فلسفه شمرده نمى شود، فلسفه دین نیست» (نشریه شرق بزرگ، ش 19، ص 17، به نقل از: هارون، 1369، ص 199).

ولى به رغم ادعاى مذکور، آنان در جوامع دینى سعى مى کنند خود را مذهبى و متدین جلوه دهند تا از منظر جوامع دینى نهادى ضد دین معرفى نشوند و دامنه نفوذشان محدود نگردد. آنها همان گونه که در بالا تصریح کرده اند، در پى برترى یافتن بر ادیان هستند. به دیگر سخن، مى خواهند دین و متدینان را دور زده، در راستاى اهداف خود که همان سلطه بر جهان است به کار ببندند. چنان که همین سیاست موجب گردید برخى از چهره هاى روحانى و مذهبى نیز در دام لژهاى ماسونى قرار بگیرند.

شواهد موجود نشان مى دهد ماسون ها لامذهب هستند؛ ولى این شواهد در همه آثار و گفتار ماسون ها به عنوان یک سیره مستمر هویدا نیست. آنها در درجات اولیه دیدگاه هاى ضددینى را بر اعضا مى پوشانند، ولى در درجات بالاى ماسونى برخى از عقاید منافى مذهب را بیان مى نمایند؛ چراکه اگر غیر از این عمل کنند در جوامع دینى نمى توانند نفوذ کنند.

ازاین رو، برخى از ماسون ها در افکار عمومى مسئله لامذهبى مرام ماسونى را انکار کرده، از اعتقاد به خدا و ادیان دم زده اند. نشریه ترک «نکته» در این مورد مطلب قابل توجهى را درج کرده است: یکى از ماسون ها به نام مولکوس در جواب خبرنگارى، مى گوید: «... ما براى قبول عضو شرایطى داریم و اولین شرط هم دیانت فرد است؛ یعنى کسى که معتقد به خداى متعال و قدرت لایزال او نباشد، نمى تواند وارد جرگه ما شود؛ البته مى تواند مسیحى، موسوى (کلیمى)، و یا مسلمان باشد. در صورتى که این فرد ملحد و لامذهب باشد، نمى توانیم او را بپذیریم» (نشریه نکته، ش 40، ص 31، به نقل از: هارون، 1369، ص 195).

این در حالى است که جریان فراماسونى در پى تشویق افراد به تکیه بر توانمندى هاى فکرى خودشان است. چنان که در ادامه متذکر خواهیم شد، آنها معتقدند: انسان به خودى خود استعداد اداره زندگى خویش را در همه ابعاد دارد و هیچ نیازى به تعالیم دینى ندارد. دیدگاه هاى برخى از آنها نشان مى دهد از منظر ماسون ها امورى همچون خدا، وحى و نبوت ساخته و پرداخته قوه خیال آدمى در طول تاریخ است که براى رهایى از امورى نظیر بلایا و حوادث ناگوار روزگار شکل گرفته اند.

آنها معتقدند: اگر انسان به کمال خاصى برسد که در درجات ماسونى آن را «مرحله نور و ضیاء» نامیده اند، مى تواند جاى خدا بنشیند و به رأى خویش عمل کند. ماسون ها این مرحله را «حقیقت ماسونى» شمرده اند. رسالت نظام ماسونى رساندن انسان ها به مرحله اى است که آدمى جاى خدا تکیه زده، از عقاید مذهبى جدا شود. از منظر آنها، دین و تکیه بر خدا و اطاعت از پیامبران نوعى اسارت است. انسانِ وارسته و برگزیده کسى است که از دایره بندگى خدا خود را رها کند و با تکیه بر عقل خود بنیاد بر خود حکومت کند، نه اینکه تحت بندگى خدا درآید. ازاین رو، کسانى را که به جاى روحیه خضوع و خشوع در درگاه الهى، با خداوند طلب کارانه برخورد مى کنند مى ستایند و سعى در جذب آنان دارند.

از منظر ماسون ها، آن خالقى پذیرفته است که نه تکلیفى براى بندگان داشته باشد و نه پیامبرى بفرستد و نه کتابى به عنوان وحى نازل کند، بلکه تنها انسان ها را خلق کرده تا کار خودشان و تدبیر و مدیریت و روش و سیره حیات فردى و اجتماعى شان را به خودشان واگذار نماید، بر اساس آنچه قواى ادراکى و شهوانى آنها اقتضا مى کند عمل کنند و هیچ مسئولیتى در برابر خالق نداشته و جز همنوعانشان کسى قدرت لجام زدن به اهواى آنها را نداشته باشد.

از منظر ماسون ها، چنین فردى به مرحله نهایى کمال یعنى نور و ضیاء که بعضا از آن با عنوان «حقیقت ماسونى» یاد مى شود رسیده است؛ وگرنه قربانى ادیان شده و خود را به هلاکت رسانده است. این تفکر، تداعى کننده اومانیسم است که انسان را به جاى خدا مى نشاند و آدمى را محور عالم معرفى کرده و تنها عامل محدودکننده آزادى انسان را رعایت آزادى سایر انسان ها، آن هم نه به خاطر خدا، بلکه تنها به خاطر هموار شدن راه کامجویى بیشتر از لذایذ مادى و دنیوى، مى داند؛ زیرا در صورت سلب آزادى دیگران، هرج و مرج و ناامنى رخ مى دهد و آرامش لازم براى لذت بردن افزون تر از دنیا از بین مى رود.

از آن رو که انسان ها بالفطره گرایش به پرستش خدا دارند و بسیارى از ملل عالم دیندار هستند، ماسون ها نمى توانند موضع واقعى خود را در قبال دین در نخستین مراحل آشنایى با افراد به طور صریح ابراز کنند. ازاین رو، با تظاهر به دین دارى، سعى مى کنند با حفظ عناوین مقدس دین، مفاهیم آنها را تحریف نمایند. یکى از راهکارهاى مهم ماسون ها براى استحاله انسان ها از هویت دینى، تأویل بردن و بد معنا کردن مفاهیم مقدس دین است. براى نمونه، برخى از تفسیرهاى نارواى آنان ازمفاهیم دینى رابرمى شماریم:

1. درباره خدا

مهم ترین اصل از اصول دین، ایمان به خداى یکتا و توحید است، به گونه اى که عدم اعتقاد به خداى یکتا، و شریک قرار دادن براى او مستلزم کفر و شرک و خروج از دین است. لکن ماسون ها با ترفندهاى گوناگون افراد را از خداوند به عنوان خالق هستى، واجب الوجود، داراى علم بى منتها، قادر مطلق، مدبر حکیم و مستجمع جمیع کمالات منحرف مى کنند.

آنها براى نیل به این مقصود، گاه خداوند را بر برخى از امور مادى تطبیق مى کنند و گاه با استعمال نام هاى شرک آمیز و مبهم در مورد خدا، انسان را در حال سردرگمى درباره مفهوم خدا قرار داده، از حقیقت دور مى کنند. به این عبارت که در منابع ماسونى در مورد خدا درج گردیده، توجه کنید: «طبیعت معمارى دارد، که مى توان نام هاى مختلفى از جمله: نیروى مطلقه، اللّه، خدا، نیروى مقدس، قدرت کلیه، کائنات، فلک و... به آن داد. به نظر ما، این قدرت، بزرگ و عظیم است، و معمار کائنات مى باشد» (هارون، 1369، ص 180).

آنها با استعمال عنوانى مانند «معمار کائنات»، «نیرو»، «قدرت» و «فلک» درباره «خدا» مخاطب را در هاله اى از ابهام فرو مى برند؛ زیرا واژه اى مانند «معمار کائنات» تداعى کننده بنایى ساختمان است، در حالى که معمار یک ساختمان الزاما سازنده و خالق اجزاى آن نیست. از سوى دیگر، ممکن است معمار یک پدیده داراى اجزا، خود سازنده و خالق اجزا نیز باشد.

بنابراین، خواننده از یک سو، گمان مى کند مقصود از خدا موجودى است که تنها خالق ترکیب اجزاى عالم است، ولى خالق تک تک موجودات عالم نیست؛ و از سوى دیگر، احتمال مى دهد آنها منکر خلقت تمام اجزاى عالم به وسیله خدا نباشند. وضع سایر واژه هاى ماسونى استعمال شده درباره «خدا» یا «اللّه» نیز به همین منوال مبهم و مشکوک و شرک آمیز است.

وقتى مخاطب با شنیدن واژه هاى فوق در هاله اى از ابهام قرار گرفت و این احتمال در ذهنش زنده شد که ممکن است خدا خالق اجزاى هستى نباشد یا مانند معمار یک ساختمان بعد از ساختن ساختمان در بقاى آن نقشى ایفا نکند، در گام دوم، خدا را یک امر مادى مانند انرژى، طبیعت و غیره مى خوانند. وقتى خداوند به یک امر مادى تبدیل شد، زمینه فروپاشى تمام باورهاى دینى مانند رابطه پیامبران با خدا، تلقى وحى از آسمان و وجود پدیده اى به نام دین و شریعت فراهم مى گردد و اساسا عالم غیب انکار مى شود.

یکى از متون ماسونى در این مورد چنین مى نویسد: «انسان ها آزادند که معمار بزرگ کائنات را به نام انرژى، طبیعت و یا کائنات، بخوانند. او در ارتباط با انسان ها نمى باشد، پیغمبرى ندارد، کتب مقدس نمى فرستد، دین و شریعتى برقرار ننموده است. لوح محفوظ، بهشت، جهنم، شیطان و ملک ندارد؛ او زاییده تفکرات است، او یک ایده آل است. او یک برداشت فلسفى است» (هارون، 1369، ص 179ـ180).

در ادامه، براى اینکه خود را از اتهام لامذهبى و کفر برهاند، بین معمار کائنات و خدایى که دین اسلام معرفى کرده آشتى برقرار مى کند و مى گوید: «ولى آنچه مسلم است این است که معمار بزرگ کائنات، با خداوندى که با اوصاف و قواعد اسلامى و توسط قرآن کریم، خود را به ما شناسانده ارتباطى ندارد» (همان). این در حالى است که از منظر ماسون ها، معمار کائنات همان خدایى است که دین اسلام معرفى مى کند و دو پدیده جدا از یکدیگر در کار نیست تا بینشان آشتى برقرار شود.

البته شیوه ماسون ها براى فریب دادن متدینان این است که واژه هاى حق و باطل را در مورد خدا به صورت درهم به کار مى برند؛ تعابیر صحیحى مانند «اللّه، خدا» و تعابیر مبهمى همچون «نیروى مطلقه، نیروى مقدس، قدرت کلیه» و واژه هاى الحادى مانند «کائنات، طبیعت و فلک» را در کنار یکدیگر درباره خدا به کار مى برند تا در صورت تهاجم متدینان، راه فرارى براى خود تعبیه کرده باشند. اما در مجموع، از لابه لاى کلماتشان خواننده با یک اندیشه مسموم و الحادى مواجه مى شود . طبق مکتب ماسونى، جهان هستى مخلوق خداوند به عنوان موجودنامتناهى ومستجمع جمیع کمالات نیست، بلکه محصول تفکر ازلى و ابدى بودن ماده و انرژى است.

2. درباره وحى و نبوت

فراماسون ها پیامبران را انسان هایى مى دانند که مراحل تکامل را طى کرده و به مرحله نور و ضیاء رسیده اند؛ ازاین رو، مانند ماسون هاى بزرگ درصدد اصلاح جهان برآمده اند و به دلیل آنکه انسان هاى فوق العاده اى بوده اند، حکمت هایى بر زبانشان جارى شد که منشأ آن محیط زندگى شان بود نه القاى ملکى به نام جبرئیل؛ ازاین رو، دین مسیحیت و اسلام را یک دین طبیعى مى شمرند، و آن را محصول فوق العادگى حضرت عیسى علیه السلامو حضرت محمد صلى الله علیه و آله در فهم معارف زمانه و تشخیص نیاز انسان هاى محیط زندگى شان و پاسخ درست به آنها دانسته و بُعد آسمانى و ارتباط وحیانى آنان را منکر هستند. ماسون ها معتقدند: دستورات و تعالیم پیامبران خود مرهون محیط اجتماعى شان است نه وحى آسمانى. به عبارات ذیل توجه کنید:

«مگر عیسى مسیح، افکار مربوط به دین مسیحیت را از محل و محیط زندگى خود، منطقه جنوب غربى آناطولى و سرزمین مزو پوتامیه جمع آورى ننمود؟ مگر محمد صلى الله علیه و آله، اساس اسلام را از منطقه خودش الهام نگرفته، تثبیت نکرد؟» (نشریه معمارستان، ش 14، ص 9، به نقل از: هارون، 1369، ص 189).

یعنى دین چیزى جز عکس العمل یک انسان مستعد در برابر آموخته هایش از محیط نیست. این در حالى است که قرآن مجید محتواى این کتاب را که حضرت محمد صلى الله علیه و آله براى بشر آورده سخنان خداوند متعال مى شمارد و در آیات متعددى مى فرماید:

ـ «وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى» (نجم: 3و4)؛ [پیامبر ]به دل خواه خود چیزى نمى گوید، آنچه مى گوید وحى است که به او فرستاده مى شود ـ «إِنْ أَتَّبِعُ إِلاَّ مَا یُوحَى إِلَیَّ» (یونس: 15)؛ جز از آنچه که به من وحى مى شود، پیروى نمى کنم.  ـ «قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحَى إِلَیَّ أَنَّمَا إِلَهُکُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ»(فصلت: 6)؛ بگو همانا من بشرى مثل شما هستم که به من وحى مى شود که معبود شما معبود واحدى است ـ «وَلَا تَعْجَلْ بِالْقُرْآنِ مِن قَبْلِ أَن یُقْضَى إِلَیْکَ وَحْیُهُ» (طه: 114)؛ تا قبل از اینکه وحى قرآن بر تو تمام شود در (تلاوت) آن عجله مکن.

آیات شریفه فوق، با صراحت قرآن مجید را محصول وحى الهى معرفى مى نماید نه چیز دیگر؛ ولى ماسون ها برآنند تا ریشه آسمانى دین را قطع نمایند و پیامبران را انسان هاى هوشمندى معرفى نمایند که تعالیمشان را از جامعه زمانشان الهام گرفته اند؛ یعنى باورهاى محیط خویش را تشخیص داده و بر اساس نیاز زمانه، تعالیمى را به مردم عرضه نموده اند.

آنها براى تسلاى متدینان، بعضا براى همین کمال نوعى قداست فرض مى کنند تا از این رهگذر، اعتراض ناشى از احساسات مذهبى متدینان را نسبت به افکار ماسونى تسکین دهند؛ کما اینکه جمیل صنعا یکى از اساتید ماسونى، در نوشتار خویش مى نویسد: «بنابراین، اگر سرچشمه و منبع این نهضت دینى که زاییده هوش خدادادى حضرت محمد صلى الله علیه و آله بود، الهى نباشد، باز هم از عظمت مقدس آن نخواهد کاست» (هارون، 1369، ص 190).

3. درباره حیات پس از مرگ

برخى از ماسون هاگفته اند: اعتقادبه وجود امر جاویدى به نام «روح» به علت این بود که بشر از این مى ترسید که با مرگ نابود شود؛ ازاین رو، با اعتقاد به حیات پس از مرگ و بقاى پدیده اى به نام روح در وجود انسان، خود را تسکین داده است. «پیدایش اعتقاد به روح در بشر، در اثر ترس از مرگ، مرگ ناگهانى انسان، و براى سبک کردن درد و رنج اذهان بوده است» (همان). ازاین رو، از منظر فراماسونرى، «قبول مسئله زندگى بعد از مرگ، توسط مردم ماسونى، که مرامى خردگراواثباتى(راسیونالیست وپوزیتیویست)است،امکان پذیر نمى باشد»، بلکه باورى خرافى است (همان، ص 192).

آنها با انکار حیات پس از مرگ، بهشت و جهنم را امرى توهمى و غیرقابل فهم مى شمارند؛ زیرا از طریق تجربى و عقلى اثبات نشده است. نزد ماسون ها «عالم موهوم آخرت که مشاهده نگردیده، اثبات نشده و بر کسى معلوم نیست، جزء احکام مورد قبول ادیان و یکى از این اعتقادات است» (همان).


منابع

حائرى، عبدالهادى (1368)، تاریخ جنبش ها و تکاپوهاى فراماسونگرى درکشورهاى اسلامى،مشهد،آستان قدس رضوى.

شهبازى، عبدالله (1377)، زرسالاران یهودى و پارسى، استعمار بریتانیا و ایران، تهران، مؤسسه مطالعات وپژوهش هاى سیاسى.

مطهرى، مرتضى (1374)، مجموعه آثار، چ دوم، تهران، صدرا.

مؤسسه مطالعات و پژوهش هاى سیاسى (1380)، اسناد فراماسونرى در ایران، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش هاى سیاسى.

مؤسسه مطالعات و پژوهش هاى سیاسى (1371)، ظهور و سقوط سلطنت پهلوى، ج 2 (جستارهایى از تاریخ معاصر ایران)، چ چهارم، تهران، مؤسسه مطالعات و پژوهش هاى سیاسى.

هارون، یحیى (1369)، فراماسونرى و یهود، ترجمه جعفر سعیدى، تهران، علمى و فرهنگى.

Hawkins, E.L (1981), "Freemasonry", Encyclopedia of Religion and Ethics, New York, INC.

Hughan, William James et al (1961), "Freemasonry", Eb, London, T&T-Clark

جواد سلیمانى امیرى/استادیار مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى قدس سره.

منبع: ماهنامه معرفت شماره 184

ادامه دارد.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:31 خرداد 1393 - 12:26

نظر شما...
    • Unknown

      سلام
      فراماسونری یکی از چندین گروهک های مخفی در دنیا مانند ایلومیناتی و جمجمه و استخوان است که در راستای خروج دجال دست بکار شده اند. اهداف حساب شده ای در جهان دارند که الان به همه ی اهداف رسیده اند و تنها مانع الان حکومت های اسلامی و بخصوص کشور ایران است که به دلایل متافیزیکی این عامل میپردازیم. اول از همه چیز به بحث "جن" باید پرداخت که این موجودات چی هستند و کجا زندگی میکنند که قرآن اینقدر تاکید دارد. در قرآن سوره ای باسم جن آمده که در آن گفته شده عده ای از جنیان نزد حضرت محمد آمده و گفته اند ما آیات عجیبی شنیده ایم از طرفی گفته اند نمی دانیم آینده خیر یا شری برای انسان ها است!!! پس این موجودات از غیب با خبر نیستند اما تا قبل از آمدن قرآن که آسمان ها باز بوده است توانایی استراق سمع از فرشته ها را داشته اند. طبق قرآن جنیان هم مانند ما انسانها ادیان مختلفی دارند مانند یهودی ، مسیحی و مسلمان که البته تا قبل از اسلام اکثرا و حتی الان یهودی هستند. فرزندان شیطان در کنار عفریته ها یهودی هستند اما جنیان عادی مسیحی و مسلمان هستند. البته جنیان مسلمان با شیاطین میجنگند. سوره الرحمن آیه 33 از قدرت جنیان و انسیان صحبت میکند که قادر به پرواز به آسمانها نیستند مگر با نیروی خاصی که منظور شاتل(سفینه) یا بشقاب پرنده است. پس بحثی که که قبلا فکر میکردیم که جنیان موجوداتی متافیزیکی و دودی شکل یا در ابعاد دیگری در حال زندگی هستند اشتباه بوده چون جنیان دائما در جامعه و حتی مساجد و محل های عبادت در حال آمد و رفت هستند. اما سوال اساسی اینجا است که چرا ما اونها را نمیبینیم؟!! جواب این سوال اینست که ما اونهارا دائما میبینیم ولی قدرت تمایز نداریم مگر مومنین و انسانهای آگاه بفهمند. در کاخ حضرت سلیمان این موجودات همه کاری میکردند از غواصی تا معماری که همون آرم اصلی فراماسونری است. خیلی هم قشنگ صحبت میکنند و حتی با انسانها نشست برخواست دارند طوری که قرآن میگه اگر میتوانید در کنار یکدیگر شبیه به قرآن بیاورید. نام های خاصی دارند مثلا خوده شیطان نامش ابلیس است. این موجود تا قبل از آمدن ما انسانها به درجه هم نشینی با فرشته ها رسیده بوده. 7 هزار سال قبل از ما انسانها آفریده شدند. اینقدر جنگ و خون ریزی کردند که خداوند آدم و حوا را بروی زمین آورد. در ادامه به نوع و جنس این موجودات میپردازیم.......
    • Unknown

      در ابتدا برای راهنمایی از قرآن کمک گرفتیم تا برای ورود به این بحث با ایمان کامل به قدرت الله وارد شویم چون فهمیدن یکسری موضوعات باعث ایجاد شبهات در دل مومنین میشود. مثلا در قرآن گفته شده انسانها به اشتباه جنیان را فامیل خدا میدانستند!!! و بخاطر قدرت هایی که این موجودات داشتند خیلی از بیمار دلان اشتباه میکردند. برای ورود به این مقوله فوق العاده پیچیده و عجیب ابتدا نام چندین فیلم میبرم بعد در پست بعدی به نقد این موجودات عجیب غریب میپردازیم.( آواتار، پارک ژوراسیک، دراکولا و خون آشام ها بخصوص فیلم بلید !!!، آندر وورلد، ون هلسینگ، ترمیناتور، ماتریکس، ارباب حلقه ها، هری پاتر، شرک و هزاران فیلم ،سریال و بازی که مورتال کامبت و تیکن از اصل کاریا هستند) ابتدا به دست بازیگران فیلم لاک پشت های نینجا و آقای اسپاک در فیلم پیشتازان فضا توجه کنید و همچنین به موجوده کوتوله ی سبز رنگ در فیلم جنگ ستارگان که همچون حضرت موسی کارگردان به دستش عصا داده!!! و این کوتوله سبز رنگ دارای قدرت های ماورایی بسیاری است. انسانهایی که با او همراه هستند موهایی شبیه به خاخام های یهودی دارند!!! بحث فیلم جنگ ستارگان خودش بسیار حائز اهمیت است. چرا؟ چون شخصیت بده این فیلم که صدایی ترسناک و چهره ای مخوف دارد منظور امام زمان یا منجی عالم هستی است. صهیون ها منت میگزارند و در ابتدا بما میگویند که حتی امام زمان شما ابتدا از ما بوده بعد که شکست عشقی خورد رفت با دیوان یا آدم بدا شد. دقیقا این روند در بسیاری از فیلم های دیگر دیده میشود که ابتدا منجی از خوبان بوده بعد با بدان یکی شده. البته بیاد داشته باشید در هالیوود جای خوب با بد عوض میشود. یعنی ویژگی های امام مهدی به دجال و دجال به امام مهدی طوریکه قدرت تمایز و تشخیص در بیننده وجود ندارد که چه کسی خوب و چه کسی بد است. اما در روند کلی کسی که قراره بیاد و نظام سرمایه داری و امریکا را نابود کند همان بده یا منجی اسلام است.....
    • Unknown

      خب به بررسی فیلم های دیگر که اسم برده شد میپردازیم. ابتدا به نام دراکولا توجه کنید که پادشاه مجارستان بوده و اتفاقا از خاندان بوش و کلینتون است. کسی که توسط اسلام بطور مستقیم یا غیر مستقیم کشته شد. دراکولا بمعنی خون آشام است. پس در مناطقی از اروپا و جهان حاضر به طرز شگفت آوری خون آشام هایی حکومت میکنند که چهره ی انسانی اما درون از موجودات دیگری دستور میگیرند( مانند فیلم مردان سیاه پوش!!!) فیلم پارک ژوراسیک و کینگ کنگ که نبرد بین دو گونه ی خزنده و پستاندار را نشان میدهد. در پارک ژوراسیک گونه خزنده دایناسورهای ماقبل تاریخ هستند و گونه پستاندار انسان ها هستند. در فیلم کینگ گنگ گونه ی خزنده دوباره دایناسورهای ماقبل تاریخ ولی اینجا گونه ی پستاندار یک گوریل عظیم الجثه قدرتمند است که از یک باربی زیبا یا بهتره گفت ستاره هالیوودی مو بلوند چشم آبی دفاع میکند. و در آخر بدست همین چشم آبی ها کشته میشود و مرگ اورا شبیه به مرگ پیامبران و امام حسین مظلومانه و غمناک نشان میدهند که ما انسانها به نمایندگی امریکا چقدر ظالم هستیم که میایم و موجود چنین دوست داشتنی میکشیم. فیلم پسر جهنمی به دست راستش که سنگی است توجه کنید و رنگی قرمز دارد. کارتون شرک که دیوی سبز رنگ است و خری که نماد سیاه پوستان در زمان برده داری است توجه کنید. فیلم بلید که بازیگر نقش اول سیاه پوست که حاصل رابطه نامشروع خون آشام ها با مادرش است توجه کنید. یعنی هم ویژگی های خون آشام ها را دارد هم شبیه به انسانها است. (مادر منظور حضرت مریم و حرام زاده سیاه پوست منظور عیسی بن مریم است) صهیون به سه خدایی باور دارد (پدر،پسر و روح القدس) که منظور (شیطان،دجال و پیامبر دروغین) است. بمانند فیلم ماتریکس (مورفیوس ،نئو و ترینیتی) ترینیتی بمعنی سه خدایی است!!! پیر مرد فیلم ماتریکس منظور خدا یا حضرت خضر است. پیرمرد فیلم بلید منظور دوباره خدا و خضر نبی است. پیرمرد فیلم ارباب حلقه منظور خضر نبی است. اما خضر نبی از نظر صهیون جادوگر و در خدمت شیطان است. طوریکه گاندالف در ارباب حلقه ها به منجیه جنیان و کلا جنیان کمک میکند. منظور هابیت ها و دورف ها و الف ها است. در ادامه به بحث شناسایی جنیان میپردازیم.....
    • Unknown

      خب پس تا اینجا متوجه شدیم که نقش سوپرمن های فیلم های امریکایی چی است. به فیلم های انسان های گرگ نما که شبیه دراکولاها هستند توجه کنید که البته منظور از گرگ نژاد جرمن است. هر زمان ماه کامل میشود این موجودات تغییر شکل میدهند. این اقتباس از سوره ی القمر گرفته شده که گفته میشود در روز قیامت ماه از هم میشکافت و داعی حق شبیه به نوح همه را هشدار میدهد. و جالب اینجاست که در فیلم آندر وورلد به جنگ خون آشام ها و گرگ ها میپردازد که در این وسط یک انسان مظلوم هم از گرگ ها نیش میخورد هم از خون آشام ها که باعث میشود ویژگی های ژنتیکی همه انواع را در خود داشته باشد. حتی در قسمت یکی مانده به آخر یعنی قسمت سوم این فیلم نشان میدهد گرگی شبیه به مسیح یا حضرت محمد که منظورمنجی اسلام است زنجیر نا عدالتی دراکولاهارا پاره کرده و انقلاب میکند. زنجیر و دود از نشانه های دجال هستند. زنجیر نشانه ی به غل و زنجیر کشده شدن جنیان در عصر سلیمان نبی را دارد. مانند فیلم "گوست رایدر" که هم دخان داشت هم زنجیر بدست بود. حالا به بررسی فیلم یا کارتون لاک پشت های نینجا میپردازیم. لاک پشت هایی که دستانی شبیه به جنیان دارند. استاد اعظم آنها یک موش عصا بدست است که منظور حضرت موسی چون در اروپا به یهودیان موش میگفتند. اما دوباره منظور خضر نبی است. چهار لاک پشت جهش یافته بهتره گفت چهار برادر جنی به کمک یکسری ابزار آلات جنگی و کمک یک مرد انسانی که نقاب ماسونی و بالماسکه بر چهره دارد هر شب از فاضلاب خروج میکنند و به کمک مظلومین جهان میروند. در قرآن گفته شده جنیان بشما شمشیر سازی را یاد دادند ماهم فرشته ها را فرستادیم تا سپر سازی را یاد بدهند تا از خون ریزی جلوگیری شود. به شمشیر و ابزار آلات جنگی توجه کنید. همگی از متعلق به شرق آسیا که منظور جنیان شرقی هستند. حتی نویسنده جلوتر رفته و میگوید این جنیان امریکایی از مکتب شینتو ژاپنی و نینجاها پیروی میکنند. همون مکتبی که در فیلم ماتریکس "نئو" آموزش دید که جوجیتسو از حرکات رزمی این مکتب است. به بازی پر طرفدار "مورتال کامبت" که به وقایع آخر الزمان میپدازد میرسیم. اتفاقا در یکی از نسخه های این بازی گفته شده آرماگدون پس بازی کاملا صهیونی است. شخصیت های خاصی در این بازی هستند. مهم ترین اونها دو مرد چینی و تایوانی و اسکورپین و رپتایل است. دو مرد چینی نماد دین فراماسونری هستند. اسکورپین زنجیر داره آتش به دهان منظور امام زمان است که همانطور که گفتیم جای هردو عوض شده و منظور دجال است. "رپتایل یا خزنده" که تف سمی دارد منظور جنیان هستند و بقیه یا جهش یافته اند یا جادوگر هستند یا چهار دست که منظور همان رابطه ی نامشروع جنیان و انسانها که حاصل موجودات اهریمنی میشود. چهار دستانی که در فیلم جان کارتر دیده شدند. غول آخر که مردی درشت اندام و قوی است منظور امام مهدی است. نامش خان یا Khan است!!! مانند فیلم پیشتازان فضا که شخصیت بد "خان" نام داشت!!! منظور از خان امام زمان شرقی است.
    • Unknown

      پس تا اینجا متوجه شدیم طبق بازی و فیلم های هالیوودی جنیان از رپتایل ها نژاد خزنده گونه هستند که چشمانی خطی یا زرد دارند. بمانند تک چشم بروی یک دلاری امریکا که چشمی مارمولک گونه است. به فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز قسمت اول توجه کنید. شخصیت خوب انسانی جهش یافته به عنکبوت است که اقتباس از سوره ی العنکبوت است و شخصیت بد خزنده یا اژدهایی ترسناک است که قبلا انسان بوده ولی به سوسمار جهش یافته. بمانند فیلم لاک پشت های نینجا در فاضلاب زندگی میکند. یا بمانند فیلم "بتمن شوالیه های تاریکی بر میخیزند" از فاضلاب شهر گاتم یا همون نیویورک خروج میکند. "بین" یکی از حساس ترین و عجیب ترین شخصیت هایی است که کریستوفر نولان کارگردان سری فیلم های بتمن به نمایش گذاشت. "بین" که صدایی نخراشیده و آآآآآآ گونه دارد که شبیه به جنیان است و ماسکی ترسناک بر صورت میاد که کار آمریکا را با بمب اتمی یکسره کند. بتمن نماد شیطان یا دجال است که گوشی خفاش گونه یا شیطانی دارد و همیشه از نظام سرمایه داری حمایت میکند. کمیسینور گوردون یا مامور گوردون نماد پلیس جهانی یا ارتش امریکا است. زن گربه ای نماد مریم مقدس یا منظور فاحشه ای است که بدروغ گفته میشود با مسیح در ارتباط بوده. پس تمام زنانی که در هالیوود لباس روسپی گری بر تن دارند نماد همان زن دروغین ساخت صهیون هستند. در نسخه یک فیلم بتمن "رازالغول یا راس الغول" باسم توجه کنید یعنی رییس دیوان به شهر گوتام حمله میکند. امریکایی شیطان صفتی که از شرق بلند میشود. منظور شیطان نیست چون هالیوود شیطان رو خوب نشون میدهد منظور دوباره خضر نبی است. در قسمت دوم مردی سایکو و روانی باسم جوکر حمله میکند که فقط تنها هدفش بهم ریختن نظم نوین جهانی است. منظور حضرت محمد است. و در قسمت سوم و تعجب بر انگیز "بین" است که منظور امام مهدی است و نشان داده میشود از یک چاه در شرق بلند میشود یا قیام میکند که البته بتمن این کارا بجای امام زمان کرد و در ذهن بیینده اهداف ماسونی دائما در حال هک شدن است. "بین" بسیار قدرتمند است و مثل ماشین هیچ چیزی جلودارش نیست مگر شیطان از چاه خروج کرده و به داده سرمایه داران امریکایی برسد......
    • Unknown

      پس همانطور که دیدید در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز یک جهش یافته به یک جهش یافته ی دیگر حمله میکند. به طرز غیر باوری این فیلم نمادی از جنگ بین اقوام جنی تا قبل از ورود انسانها بروی زمین است. مرد عنکبوتی نماد چشم سیاه ها که از روی ماسک معلوم است که یک شخصیت مو بلوند چشم آبی در این غالب قرار میگیرد و دشمن اون جنیان غول پیکر و خزنده گونه که منظو جنیان مسلمان هستند. همان جنیانی که در سوره الجن با حضرت محمد ملاقات کردند و از او ترسیدند. شیطان موجودی نژاد پرست است و حتی بین جنیان تفاوت قائل میشود. بمانند فیلم ارباب حلقه ها جنیان درجات گوناگونی دارند. ماننده لونه ی مورچه ها عده ای ملکه و رییس عده ای سرباز و عده ای کارگر هستند. اغلب در کوهها و بیابان های خالی از سکنه زندگی میکنند. راه ورود به دنیای انسانها یا از طریق حرام زاده های انسان جنی است یا از طریق جادو و سحر یا همان دخان است. دائما در هالیوود به موجوداتی هیبریدی دوگانه تاکید میشود. مثل سریال "گریم" که از منوتو جدیدا پخش میشود. یا فیلم های خون آشام از جمله "بلید BLADE" پس وقایع آخر الزمان تکرار تاریخ بمانند گذشته است. در یونان از خدایانی مانند زئوس و پوزایدون نام برده میشود که منظور جنیان رده بالا و خطرناک هستند که قبلا طبق قرآن انسانها این موجودات غول پیکر را پرستش میکردند. فرزندان حرام زاده ای بروی زمین داشته اند که "هرکول یا آشیل" از جمله ی این موارد است. فرزندان اغلب سیاه پوست با چشمانی آبی دریایی یا سفید پوستان مو بلوند چشم آبی هستند بمانند خدای صاعقه "تور THOR" که فیلمش است. به کلمه ی تور توجه کنید در قرآن گفته شده بر قوم بنی اسراییل منت گذاشتیم و کوه مقدس بر بالای سرشان قرار دادیم. در قسمت آخر فیلم ارباب حلقه ها کوهی باسم تور یا تورین است که منظور همان طور است که جنیان یهودی یعنی دورف های پشمالو میخواهند دوباره به سرزمین مقدس خود بازگردند و از صلیبیون یا مسیحیان رومی کمک میگیرند. در این کوه پر از طلا و گنج اژدهایی ترسناک زندگی میکند. طلا نماد ارزش سرزمین مقدس و ثروت اندوزیه یهودیان است و اژدها نماد خدا است و آتشی که از دهان خارج میشود همان آتشی است که با حضرت موسی صحبت کرد. البته توجه داشته باشید این اژدهای عظیم الجثه منظور (دابه من الارض جنبنده ای از زمین) است!! که در فیلم های بسیاری از جمله پسر اژدها سوار ،آواتار، ترنسفورمرز نشان داده شد.
    • Unknown

      فیلم جان کارتر دوباره همان داستان تکراری است که امام زمان به مریخ رفته و با بادیه نشینان جنی بر علیه ظالمان قیام میکنند. زنی که در این فیلم است نماد همان روسپی که البته در اینجا نماد ملکه انگلیس است!! به رنگ آبی و قرمز توجه کنید دو گروه انسان هستند که یکی خون آبی و دیگری خون قرمز که خون آبی نماد سلطنت نشینان و خون قرمزها نماد کمونیست یا کارگران هستند. موجودات سبز رنگ چهاردست نماد جنیان هستند. در قسمتی از فیلم جنیان وحشی بر سر جان کارتر ریخته که نزدیک بود اورا بکشند!!! به این جمله ای که الان گفتم توجه کنید در قرآن سوره الجن گفته شده جنیان از زور هیجان و خوشحالی نزدیک بوده به حضرت محمد آسیب بزنند. اما در هالیوود برعکس نشان داده و گفته حضرت محمد یا امام زمان با این جنیان میجنگد. خیلی جالب در فیلم آواتار منجی چشم آبی مو بلوند بعدا دیو میشود!!! یعنی ما از دنیای دیوان و جنیان قرار است منجی داشته باشیم!!! شبیه به فیلم سوپرمن که یک نوزاد ستاره ای یا آدم فضایی مارا نجات میدهد. نماد هایی در این فیلم است بخصوص درفیلم MAN OF STEEL بروی پیراهن S نوشته شده که منظور شیطان SATAN است. اما کلمرو شبیه به علی دراوردند!!!!! این همون مکر شیطان است که در قرآن گفته مراقب باشید. سوپرمن ویژگی هایی از امام زمان و دجال دارد. مثلا به هوا پرواز میکند از ویژگی های دجال است که در انجیل گفته شده. اما ضد گلوله بودنش بمانند خضر نبی که از آب حیات نوشیده شبیه به امام زمان است!!!! شنل قرمز نماد جنیان یا خون آشام ها است. بمانند داستان شنل قرمزی!!! در این فیلم جنرال زاد آدم بده است که صورتی شبیه به خاورمیانه ای ها یا عرب ایرانی دارد. ریش بزی که نماد شیطان است. در فیلم ترمیناتور آرنولد دجال تک چشم است. جان یا یوحنا مسیح صهیونی است. مادر جان مریم مقدس یا همان روسپی دروغین است. ماشین ها نماد اسلام و خضر نبی هستند. مامور ماشین ها همان مرد جیوه ای منظور امام زمان است. بمانند فیلم ماتریکس که مورفیوس شیطان ، نئو دجال تک چشم، و ترینیتی بدکاره ی دروغین است. ماشین ها نماد اسلام و خضر نبی ،پیرمرد دوباره نماد خدا و خضر نبی، مامور ماشین ها در دنیای واقعی که در هوا پرواز میکردند فرشته های الهی و مامور ماشین در دنیای خیالی یا همان آلیس در سرزمین عجایب منظور امام مهدی (اسمیت) ، عیسی بن مریم و خضر نبی هستند. مامورینی ترسناک و کت و شلواری که تنها دغدغشون شکار صهیون و دجال است. اما در این فیلم آدم بدا هستند. فیلم V for Vendetta یعنی پیروزی برای شیطان از طریق هرج و مرج و آنارشیزم است. پس بی حجابی که هرج و مرج میاره از اسلحه های اصلی شیطان است. امیدوارم دوستان متوجه عمق فجایع شده باشند. این مطالبی که گفته شد قطره ای در دریای مصیبت وارده بر ما انسانها است که گناه داره مارو نابود میکند. اما تنها امید ظهور آقا است تا خودش زمین از عدل و داد پر کند. الله همیشه و همه جا یاور مظلومین و مستضعفین عالم است
    • Unknown

      در تکمیل متن های نوشته شده چند مورد اساسی و حیاتی درباره ی قرآن نیاز به بررسی دارد. از آنجایی که در قرآن گفته شده تورات و انجیل تصدیق کننده ی قرآن هستند پس به بررسی پدیده ای باسم نفیلیم Nephilim در انجیل بپردازیم چون این قضیه الان در ارتش امریکا پیگیری و تحقیق میشود. ارتش امریکا از آنجا که ارتش شیاطین چه از انس و چه از جن است پس در این نیروی شیطانی و مخوف هیچ خط قرمزی وجود ندارد و از هرگونه سلاحی برای مقابله با امام زمان و یارانش استفاده خواهد شد. در انجیل گفته شده فرشته های سقوط کرده به زمین آمدند و با انسان رابطه نامشروع داشتند و از اونها موجودات عظیم الجثه ای در زمین پدید آمد که زمین را به فساد کشیدند. سپس سیل نوح آمد و خداوند یا بقول انجیل پدر زمین را پاک کرد. در قرآن به موجودات غول پیکری باسم قوم عاد اشاره شده که به اندازه ی درختان نخل بوده اند اما گفته شده از طریق طوفان نابود شده اند نه از طریق سیل نوح شاید منظور انجیل چیز دیگری بوده یا شاید همین قوم عاد است. البته فرشته های سقوط کرده همان ابلیس و فرزندان هستند که از جن بوده اند نه از فرشته که این خودش جای بحث دارد. به سوره ی الغاشیه توجه کنید خداوند در این سوره و چند سوره ی دیگر از حضرت محمد با حالت سوالی شروع میکند که آیا خبر از X یا Y را داری؟ بعد گفته نشده مثلا غاشیه چه چیزی است. اما معنیه غاشیه و واقعه که هم وزن هم هستند را مومنین در آینده خواهند فهمید و شاید بخاطره ایجاد شبهات بهتره گفته نشود. تنها راهنمایی اینکه کلمه ی الغاشیه و آتش هاویه به امام مهدی مربوط میشود اما به چه صورت دوستان خود تحقیق کنند.
    • Unknown

      ارتش اسلام همانطور قبلا گفتیم طبق قرآن از دو عالم تشکیل میشود هم انسانی و هم جنی اما یکبار دیگر به سوره ی الحدید مراجعه کنیم. فیلم های مرد آهنی ،پلیس آهنی ، ترمیناتور، ماتریکس و آواتار که از ربات ها استفاده میکنند منظور ارتش اسلام است. اما به چه صورت قراره که در آینده ربات ها و ماشین به کمک اسلام بیایند؟ در بحث ماشین ها گفته میشود ماشین ها بعنوان یک موجود بی طرف و پایبند به نظم تنها هدفی که دارند برقراری نظم است. نظم طبیعت را خدا نوشته پس هوش مصنوعی بر اساس نظم طبیعت کار میکند. چه کسانی مقابله نظم طبیعت ایستاده اند؟ معلوم است شیاطین به سرکردگیه ابلیس ملعون و فرزندان نفرین شده اش که نظام سرمایه داری الان با نابودیه منابع طبیعی این نقش را بسیار خوب ایفا میکند. چرا در فیلم ترمیناتور که اینقدر فیلم حساس و تاثیر گذاری در جهان سینما بوده ربات ها بعنوان نظم دهنده بد نشان داده شدند و همینطور در فیلم ماتریکس؟ خب برمیگردیم به الحدید آیه 25. به راستى [ما] پيامبران خود را با دلايل آشكار روانه كرديم و با آنها كتاب و ترازو را فرود آورديم تا مردم به انصاف برخيزند و آهن را كه در آن براى مردم خطرى سخت و سودهايى است پديد آورديم تا خدا معلوم بدارد چه كسى در نهان او و پيامبرانش را يارى مى‏كند آرى خدا نيرومند شكست ناپذير است (۲۵) ما رسولان خود را با دلائل روشن فرستاديم، و با آنها كتاب (آسماني) و ميزان (شناسائي حق و قوانين عادلانه) نازل كرديم، تا مردم قيام به عدالت كنند، و آهن را نازل كرديم كه در آن قوت شديدي است، و منافعي براي مردم، تا خداوند بداند چه كسي او و رسولانش را ياري مي‏كنند بيآنكه او را ببينند، خداوند قوي و شكست ناپذير است. (۲۵) به معانی توجه کنید. بسیار قرآن هوشمندانه راهو بما نشون داده. اخیرا خبری آمده که سران گوگل از هوش مصنوعی برعلیه خود میترسند. پس پیشرفت علم در مسیر اسلام و امام زمان است. این توهم نیست واقعیتی است که شروع شده است. به سریال Person of Interest توجه کنید در آخر هوش مصنوعی برعلیه امریکایی ها و سوپرمن یهودیه صهیون بلند میشود. از طریق یک پیرمرد که منظور خضر نبی است. خضر نبی که قراره دنیارو برای ظهور آماده کند.اگر باور ندارید به این سایت مراجعه کنید و خبرو بخوانید.
      http://www.zoomit.ir/it-news/12422-google-prevents-terminators-from-killing-larr

      y-and-sergey
    • Unknown

      دو مطلب کوکب الطارق و قوم یاجوج ماجوج در قرآن است که دوباره با نگاهی به فیلم های هالیوودی به بررسی این دو پدیده میپردازیم. در ابتدا کوکب الطارق یا همان ستاره ی کوبنده یعنی زمانی که این ستاره به زمین نزدیک میشود صدایی کوبنده بمانند تپش قلب دارد. یکی از نشانه های آخرالزمان قبل یا بعد از ظهور منجی پدید آمدن دو خورشید در آسمان است. در اهرام مصر در گذشته شواهدی دال بر پرستش خورشید یا همان خدای هروس بوده است. که الان به کلمه ی X ایکس تبدیل شده. زمانی که گفته میشود خورشید و هرم که از آرم های معروف فراماسونری است منظور سیاره ایکس است نه خورشید چون طبق باور مصریان این سیاره هر 3600 سال یکبار پدیدار میشود و حوادثی بدنبال دارد. حتی گفته شده سیل نوح بخاطره آمدن این سیاره است که دروغه چون سیل نوح عذاب الهی بمانند عذاب های گذشته بوده. اما آمدن سیاره ایکس با خودش یکسری حوادث بدنبال دارد مانند گرمایش زمین که گفته میشود بر اثر گازهای گلخانه ای است و همچنین بروز زلزله های شدید که بدروغ گفته میشود بخاطره سیستم هارپ است. نیبیرو یا ایکس شباهت زیادی به زحل دارد و اقماری در کنارش حرکت میکنند. گفته شده در این سیاره جنیان غول پیکر و از نوع تهاجمی زندگی میکنند که با آمدن این سیاره به زمین حمله خواهند کرد. پس اگر فرض بر درست بودن بگیریم امام زمان تا قبل از آمدن کوکب الطارق ظهور کرده و انسان ها و جنیان برای نبرد آخر آماده میکند. با این تفاسیر توجیه استفاده یاران امام زمان از تکنولوژی های فوق پیشرفته هم خواهیم فهمید. در چه فیلم هایی از این سیاره اسم برده شده؟ قسمت دوم فیلم" STAR TREK INO THE DARKNESS پیشتازان فضا ورود به ظلمت" که قبلا گفته شد شخصیت خان Khan منظور چه کسی است. در اول فیلم کارگردان به وضوح اشاره میکند که ما به این سیاره حمله میکنیم در حالی که شیطان همه چیز را برعکس نشان میدهد قرار است آنها به ما حمله کنند. نام جنیان این سیاره آنوناکی است. پس به احتمال قوی در آینده جنگ هایی به سبک فیلم جنگ ستارگان بوجود خواهد آمد. که یک طرف امام زمان و یاران و طرف دیگر اهریمن البته این اهریمن معلوم نیست شیاطین هستند یا نوع دیگری از جنیان اما چون قرآن گفته اگر درباره ی مطلبی علم کامل ندارید با قطعیت صحبت نکنید تا همین جا مطلبو بازگو میکنیم و نتیجرو به خواننده میسپاریم. فیلم دوم و تاثیر گذار Predators یا مهاجمین است که در قسمت آخر انسانها به این سیاره رفته و با آدم فضایی های میجنگند. یعنی جنگ بین انس و جن که این مطلب ایراد دارد چون جنیان مسلمان دشمنی با ما ندارند. حالا قضیه چی هست الله اعلم
    • Unknown

      و قوم یاجوج ماجوج که به بررسی این قوم طبق قرآن و هالیوود میپردازیم. سه فیلم (World war Z, 300 , Immortals) در این سه فیلم موجوداتی وحشی نشان داده میشود که مربوط به حوادث آخرالزمان هستند. معلوم نیست جن هستند یا انس اما معنی یاج یعنی آتش یا مردم آتش که به احتمال قوی گفته میشود این موجودات از طریق آتش نابود خواهند شد یا شاید جنس این موجودات باشد که آتش جنس جن است اما اگر خدا میخاست بگه جن خب میگفت به احتمال قوی انسانهای قدرتمندی هستند که یا خیلی وحشی اند یا جهش یافته!!! در هالیوود مبحثی که چند سال خیلی باب شده بحث زامبی است که در فیلم جنگ جهانی زد با بازیگری برد پیت این مطلب نشان داده شده. منظور یک عذاب الهی است که قومی وحشی آزاد میشوند و به همه حمله میکنند مگر مومنین که این خودش جای بحث دارد. در قسمتی از فیلم زامبی ها به دو نفر حمله نکردند یک پیرمرد به ظاهر مومن و مسلمان و یک نوجوان به ظاهر سرطانی که شاید منظور کارگردان همان مومنین هستند. اما به احتمال زیاد در آخر الزمان امام زمان و یارانش و امت مسلمان و اهل کتاب در منطقه ای بشکل سرزمین موعود هجرت میکنند که تا آمدن عذاب یاجوج ماجوج در امان باشند اما نه سرزمین موعود صهیونیست ها شاید جای دیگری باشد. و بعد از اتمام کار امام زمان و یاران به این موجودات حمله میکنند که در قرآن چند اسم از آتش برده شده مثلا یکیش هاویه است شاید این آتش ها نشانه های همان روز باشند اما تنها الله با خبر است. در این فیلم برد پیت بعنوان منجیه سرمایه داران و بهتره گفت شیاطین که دجال است راه مقابله با عذاب الهی پیدا میکند و به جنگ خدا میرود. البته نماد دیگری در این فیلم است مانند 12 ثانیه که قبلا دوستان گفتند. نام فیلم جنگ جهانیه زد یا زئوس است یعنی جنگ بین خدا و شیطان که منظور راه حل شیطان برای نجات کافران از عذاب الهی است. مانند فیلم 2012 که از عذاب فرار کردند آخرش خوش و خرم زندگیشون ادامه دادند. اما زمانی که قیامت برپا شود خداوند فرموده هیچ جنبنده ای در زمین و آسمانها در امان نخواهد بود. در انجیل اشاراتی به قومی باسم Gog and Magog شده که مفسین تایید کردند همان یاجوج ماجوج است و گفته شده خط عمود بر سرزمین موعود بکشید که منظور انجیل اسراییل فعلی است و در آنجا موجودات وحشی پیدا میکنید. به احتمال قوی منظور ترکیه فعلی بوده است. اما قرآن گفته در جایی که آفتاب طلوع کرد و در جاییکه آفتاب غروب کرد به احتمال زیاد منظور قرآن شرق آسیا و ژاپن که به سرزمین آفتاب معروف است بوده. در سریال Game of thrones که یک سریال تماما صهیونی و ضد دین است به قومی وحشی اشاره میکند که پشت کوههای بلندی زندگی میکنند و در مناطق سیبری یا سردسیر است اما هیچکس باخبر نیست دقیقا منظور چیه و چرا خداوند نگفته. علت نگفتن خداوند جلوگیری از فتنه و دروغ پردازیه شیاطین است تا بعدا از این موضوع سواستفاده نشود.
    • Unknown

      برای آشنایی بیشتر دوستان به مطالب آخرالزمانی و پیچیدگی های که در آنیده بشر رویارو خواهد شد فیلم They live محصول 1988 از هالیوود حتما پیشنهاد میشود. فقط اگر امکانش است نقد این فیلم مهم رو بزارید. یک راهنمایی اینکه از نشانه های دجال مو بلوند چشم آبی بودن ، زنجیر داشتن، از دهن دخان خارج شدن ، تک چشم بودن و عضله ای بودن این شخصیت منفور است. در این فیلم دو شخصیت با شیاطین میجنگند که یکی سفید پوست مو بلوند اما چشم قهوه ای و دیگری سیاه پوست است که مربوط به بحثای نژادی میشود. شخصیت سفید پوست بدنی عضله ای دارد و جنبش ضده امریکایی شیطانی را از کلیسا که نماد ادیان ابراهیمی است شروع میکند. اگر بیاد داشته باشید گفتم یکی از نشانه های دجال بدن عضله ای و ماهیچه ای است که یکی از موارد استفاده آرنولد شواتزنگر در هالیوود همین بوده است. حتما این فیلم رو ببینید و اگر امکانش بود تفسیر فیلم یک متخصص اتجام بدهد چون این فیلم بسیار پر معنا و عجیب است. شاید قابل باور نباشد که هالیوود اینچنین فیلمی حدود 25 سال پیش ساخته است.
    • Unknown

      مطالب زیاد هستند فقط ای کاش این حرفایی که زده میشود به گوش دوستان متخصص میرسید چون فیلم They live بسیار تاکید به تفسیر دارم و با عکس نشان داده شود تا جوانای ما ببینند اوضاع بسیار خراب است و ما برای حجاب و اسلام باید حتی خون بدهیم دیگه کم کم داریم وارده فاز خطرناک آخرالزمان میشویم که شیاطین از هر حقه ای استفاده خواهند کرد. یک بحث بسیار مهم درباره ی دجال است که در قرآن یکسری آیات درباره ی شخص منفوری گفته شده که ما نمیفهمیم منظور چه کسی بوده شاید دجال است اما مثلا در جایی گفته شده مو بر پیشانی که در قیامت اورا عذاب میکنیم ولی قرآن نگفته شیطان یا دجال فقط یک شخص هدف است. مثلا سوره ی المدثر اشاراتی کرده اما هنوز مجهول و عجیب است و سوره های دیگر هم هستند که مفسرین سوره الکهف گفتند. ولی میشود به بحث دجال حداقل از نگاه هالیوود وارد بشویم. نگاه کلی تک چشم بودن، چشم آبی مو بلوند، عضله ای، همراه زنجیر و دخان است که قبلا اشاره شد. اما یکسری مطالب که قبلا در صفحه ی دیگری از سایتتون نوشتم در رابطه با "قریه" و مکالمه با جنیان ارشد و فرزندان شیطان که نامش زوزولا بود و او گفت که دجال متولد شده. گفت پدرش در اسراییل و فلسطین زندگی میکند که رابطه ی بین یهودیان و شیطان رو نشون میدهد ولی گفت دجال برای خروج آماده میشود که در جزیره ی دور افتاده ای زندگی میکند. به آرم دلار و آرم های هرم و چشم توجه کنید که در یک جزیره است. او میگفت: "یعنی برادر دجال" که در حال آماده سازی برای خروج او هستیم یعنی شدیدا داره روی این شخص کار میشود جالب اینجاست که دجال یهودی است ولی به دین مسیحیت و اسلام و قرآن آشنایی کامل دارد و تحت آموزش است. داستان واکسن و پخش بیماری های عجیب و غریب رو مطرح کرد که قرار است دجال را بمانند خضر نبی و امام زمان روئین تن یا ضد گلوله بکنند. پس بیماری بروی این شخص تاثیر ندارد و انواع واکسن هایی که بروی انسانها تست میشود در حال تزریق شدن به او است. استخوان بندی آهنین دارد بمانند فیلم ایکس من نقش وولفرین با بازیگری هوگ جکمن یا فیلم سوپر من و نسخه آخر که اقتباس از سوره الحدید است(Man of Steel) یعنی یک شخص ایمورتال و بقول خودشون فنا ناپذیر برای مقابله با منجی در حال ساختن هستند. اون دود سیاهی که از دهانش خارج میشود منظور جادوی سیاه است که با او همراه و بدن عضله ای نشان از قدرت بالای او است و اگر نگاه کرده باشید خدایان یونانی و المپیا همگی عضله ای بوده اند. فقط نکته ی پایانی به جز قرآن و کلام الله به هیچ چیز حتی این حرف هایی که من گفتم باور نداشته باشید تنها زنگ هشداری برای مومنین و منتظران است که فتنه ی دجال فوق العاده مکارانه طراحی شده.
    • Unknown

      مطلب مهمی که چند وقت پیش دربارش تحقیق شد مبحث موسیقی و پیام های آن است. همانطور که درباره ی جنیان گفته شد این موجودات قبل از ما انسان ها آفریده شده و در سیاره های مختلف زندگی میکردند. اوریون ،دراکو و نام های مختلفی که این موجودات به سیاره های گذشته ی خودشون اسم میبرند. الان ناسا بر روی مریخ و اقمار زحل و مشتری شدیدا در حال کار کردن است. در زمان های گذشته که تکنولوژی های باستانی تا قبل از آمدن انسان بوجود آمده بوده این موجودات از طریق اصوات با یکدیگر مکالمه میکردند که ما شبیهشو تلگراف میگیم. موسیقی های تکنو و الکترونیک از جمله گروه "داف پانک" از این نوت ها استفاده میکنند. سه دسته الین یا موجودات بیگانه وجود دارند : دسته یک یا گروه سه مثل گشت های جستجو به تمام اعماق جهان رفته و بدنبال یافتن حیات ها یا بهتره گفت سیاره های قابل زیستن هستند. دسته دو که گفته میشود خطرناک ترین دسته است به نام استعمارگران سیاره ای شناخته میشوند. یعنی به یک سیاره حمله کرده و تمام منابع را میبلعند. به این دسته دیو های سیاه میگویند که بسیار خطرناک هستند و مابین دسته دو و دسته سه دائما جنگ های کهکشانی است که در فیلم جنگ ستارگان اشاره شد. دسته سه گروه یک که از ابلیس تا بقیه جنیان که با حضرت محمد در ارتباط بوده اند نقش آماده سازی دارند. دارای نماینده هستند. هر گروه از رنگ پرچم خاصی استفاده میکند. مثلا رنگ قرمز ، آبی ، زرد و مشکی و سبز از مهم ترین رنگ ها هستند. جنگ مابین قرمزها که کمونیست نمایندشون بود و آبی ها که انگلیس و امریکا نمایندگی میکنند.در پست بعد به طرز کار این گروه ها میپردازیم
    • Unknown

      ابتدا به رنگ ها بپردازیم. آبی نماد سرمایه داری و جنیان ملکه هستند که انگلیس و امریکا مراکز قدرت این موجودات هستند. قرمزها که به رزیستنس و مخالف یا نظام کارگری معروف است نماد کمونیست است که منظور کارگران انسی و جنی است. رنگ زرد و سیاه نماد چشم سیاه ها یا خاکستری ها است که باشگاه دورتمند آلمان و کشور سوئد و برزیل از مراکز قدرت هستند. سوالی دوستان میپرسیدند چرا نژاد آلمانی آریایی است با نژاد ایرانی تفاوت چهره دارند. که در بحث نژادی و ژنتیک که حاصل رابطه خاکستی ها و انسان ها بوده این مقوله حل شد. گرگ یا انسان های گرگ نما از نماد جرمن ها است. یعنی آلمانی ها آریایی هارو قبول دارند اما آریایی که ژنتیک مشکل دار دارد. فقط نکته ای که دوستان سر بحث جن هیچوقت وارد نشوید وگرنه اینقدر پیچیده است تا علم کافی به قرآن و کتب الهی نداشته باشید خیلی مسائل غیر قابل جواب خواهند ماند و نتیجه اش بی دینی میشود. بحث اصلی انسان برای فروپاشی قدرت جنیان در دو دوره است یک سیل حضرت نوح که فوندانسیون تکنولوژیکی این موجودات در زمین نابود شد و دوم حکومت حضرت سلیمان که باعث به زنجیر کشیده شدن نژادهای مختلف جنی شد. از زمان حضرت سلیمان به بعد ما انسان ها قدرت زیادی بروی زمین پیدا کردیم البته از روز اول فرشته ها به انسانها کمک میکردند و خداوند این موضوع در قرآن تایید کرده. تا زمان حضرت محمد که کار گروه سه و دو به مشکل خورد و دروازه های آسمانی بسته شد. انسانها حالا چه خون آبی و چه خون قرمز که از نژادهای متفاوتی تشکیل شده اند در دو حالت آماده سازی هستند. یک آماده سازی برای ظهور امام مهدی مسلمین یا دوم آماده سازی برای خروج دجال که برای گروه یک تفاوتی ندارد البته چون اونها اهداف از پیش تعیین شده ای برای خود دارند. یعنی میگویند ما با تغییر ساختار ژنتیکی انسان ها این موجودات پستاندار را از حالت صفر به یک وارد کنیم که منظور همان نظم نوین جهانی است. در جهان آینده انسان ها سردمدار تمام سیارات خواهند شد. در ابتدا به اقمار سیارات از جمله کره ی ماه ربات فرستاده و سپس بصورت اتومات شروع به تکثیر این امپراطوری کهکشانی میکنند. ترس از چه گروهی؟ یا بهتره گفت کدام جنیان یا انسانها؟ به طرز خیلی جالبی منظور کوکب اطارق یا همان سیاره نیبیرو است که قبلا توضیح داده شد. یعنی یک گروه از شیاطین به فرمانده ای ابلیس آماده جنگ با یک گروه دیگر میشوند. نقش ما انسانها چی است؟ نقش که ما ایفا میکنیم و شیاطین میترسند ظهور امام زمان است.
    • Unknown

      نقش کوکب الطارق در منظومه ی شمسی چه چیزی است؟ شاید بهتره داستان حضرت یوسف دوباره خواند که گفته چندین ستاره بمن سجده کردند. کوکب الطارق همچون قطاری عمل میکند که از ایستگاهی وارد ایستگاه بعدی میشود. از منظومه شمسی شانس خارج شدن بسیار ضعیف و کم است یکی از دلایل وجود سیاره مشتری ولی با سوار شدن بروی این سیاره جواب مشکل ابلیس و فرزندانش داده میشود. اما خیال باطلی است چون یکی از نشانه های روز قیامت نابود شدن قمر است که از نقاط استراتژیک شیاطین است. در فیلم مردان سیاه پوش 3 اشاره شد. پس فیلم های عجیب غریب و بازی های عجیب غریب که همه موجودات رو برای خروج دجال آماده میکنند دلایل بسیار ترسناک تری دارد. اما در قرآن به شخص و اشخاصی اشاره شده از جمله حضرت خضر که این فرد بدون شک زمینه قیامت را آماده میکند و در واقع بجز امام مهدی و حضرت مسیح که در هالیوود و گیمینگ اشاره میشود شخص سوم حضرت خضر است. از نشانه های خضر شخصی پیر و ریش سفید است. فیلم ارباب حلقه ها، هری پاتر و خیلی جاهای دیگر اشاره شده اما همیشه مجهول بوده است. چرا با وجود اینکه جنیان همگی از آتش آفریده شدند اما از لحاظ ظاهری تفاوت های بسیاری داردند؟ شیطان اصولا نژاد پرست است اما طبق شواهد نژاد اصلی رپتایل و خزنده است اما نژاد خاکستری نژاد دست کاری شده ای است یا بهتره گفت جهش یافته. در جاییکه بر ضده اسلام و انسان ها باشد این دو نژاد متحد میشوند مانند دو جنگ جهانی که شوروی و امریکا و انگلیس بر علیه آریایی های جرمن متحد شدند( منظور از آریایی های جرمن جنیانی است که ادعای ارتش مسیح بودن داشتند. که هیتلر این ادعا را میکرد). اما الان دیگه خطر بالقوه ای نیستند و به این نتیجه رسیدند که برای خروج دجال باید همگی متحد شوند. اما نکته ی اساسی که باید گفت مکر خداوند بر علیه شیاطین مسلمان شدن عده ای از جنیان است که کم کم هم قدرت زیادی پیدا کردند. در خاورمیانه این گروه زندگی میکنند. اما علاوه بر اون اختلافی است که خداوند به جون شیاطین می اندازد که اختلاف شرقی ها با غربی ها است. مثلا جنگ دو کره یا ژاپن و چین که ژاپنیا خودشون از نژاد قد بلند سفید میدانند که به احتمال زیاد از خاکستری ها است اما چینی ها خودشون نژاد اژدها یا همون مارمولک های کارگر میدانند. در فیلم ارباب حلقه ها یا نارنیا یا فیلم تور اشاره میشود اما نه بدرستی در فیلم مردان سیاه پوش دوباره اشاره میشود. نژاد سیاه منظور دیوانان غول پیکر زیر زمینی هستند و نژاد آنگلوساکسون منظور پلیدیان ها یا رپتایل های مو بلوند چشم آبی هستند. بحث که خیلی طولانی است گروه خونی های مختلف که O گروه خونی اصلی است و مثل شاخه های درخت انشعاب پیدا میکند.
    • Unknown

      بسم الله الرحمن الرحیم(سوره الانبیاء)
      ما (حكم واقعى) آن را به سليمان فهمانديم؛ و به هر يك از آنان (شايستگى) داورى، و علم فراوانى داديم؛ و كوه‏ها و پرندگان را با داوود مسخر ساختيم، كه (همراه او) تسبيح (خدا) مى‏گفتند؛ و ما اين كار را انجام داديم! (79)
      فیلم هابیت 1 قسمتی از فیلم جنگ بین دو کوه نشون میداد که بهش "هیولاهای سنگی" میگفتند. میبینید که در این آیه کوهها و پرندگان با حضرت داوود صحبت میکردند!!
      بخشی که درباره ی خزندگان مهم است و مربوط به عصر حاضر میشود قضیه فرار این موجودات از سیاره خودشون و سفر به زمین است. یکی از دلایل آفرینش انسان بوده و کنجکاوی که این موجودات داشتند. البته باید به یاد داشته باشیم تمام هستی تحت سلطه الله است و همه این وقایع به صلاح او هستند. اما دلیل اصلی که این موجودات از سیاره های خود فرار کردند و همچون آواره ها تا به الان بین زمین و آسمان زندگی میکنند مکری هست که این موجودات بر علیه خدا و فرشته ها بستند و دود همام مکر به چشم خودشون رفت. مثل الان که کمپانی های بزرگ بفکر بوجود آوردن مغز انسان و هوش مصنوعی هستند در آن زمان هم این اشتباه کردند. فقط مورده عجیب اینکه تمام فیلم های هالیوودی یکجوری سرگذشت خوده شیاطین است. مثل فیلم آواتار و ترمیناتور و الان هم میدونن این اتفاق میفته. خداوند در قرآن میفرماید در آسمانها محافظینی قرار دادیم اما نگفته چه محافظینی شاید فرشته یا شاید جنبنده ی دیگری منظور است. فرشته که در جایی گفته شده شهاب به سمت جنیان میفرستد اما طبق نظر خوده شیاطین در آسمان ها محافظینی از ماشین ها است. همون مسئله ای که قبلا گفتم چرا ماشین ها با امام زمان هم راستا هستند. اصلا بعید ندونید که حضرت خضر از ماشین های فوق پیشرفته هم استفاده میکند. در برابر این همه شیاطین چه چیزی جز ماشین ها میتواند نظم جهان را تامین کند. درست است که الله و فرشته های الهی کارشون انجام میدهند اما در غالب مادی و طوری که شیاطین هم پی بوجود فرشته ها نبرند ماشین ها نقش فرشته های الهی بازی میکنند اما نه به معنی اینکه فرشته ها ماشین هستند. در قرآن سوره الرحمن آیه 33 به سفر انس و جن به فضا اشاره کرده. و سوره النحل آیه 8 به اختراع سواری اشاره شده. اگر قرآن معجزه الهی نیست پس چه چیزی معجزه است؟
    • Unknown

      یکسری لینک براتون میزارم که خودتون ببینید نژاد خزنده به چه شکل است. گروه موسیقی ایفل 65 آهنگی باسم " Another race نژاد دیگر" قبلا خواندند. شب ها یکسری صداها بخصوص از گربه ها میاد که باید بیشتر از قبل فکر کرد!! اگر میدونستید که گناه چه بلایی به سر ما میاره هیچوقت قرائت قرآن رو قطع نمیکردید. خواننده ی ایرانی اسمش Dj aligator بود. از نشانه های آخرالزمان است که دیگر چیزی باسم جن یا پوشیده وجود ندارد این موجودات مکار دیگر قابل تشخیص هستند. چندین شهر در امریکا تماما از خزنده ها هستند. به خودشون جامعه ی دراکولایی میگویند. 99% فیلم های امریکایی که چشم آبی و سیاه پوست نشان میدهد منظور جنیان هستند. تورو خدا قسمتون میدم بحث جنو باز کنید اگر تخصص دارید. در غرب این راه شروع شده. از کسی نترسید ما باید خودمون برای ظهور آقا آماده کنیم. این موجودات مارو به خاری انداختند. هزارتا فیلم و سریال بهتون نشون میدم که از خزنده ها حرف میزنه. تفسیر فیلم "ادروارد دست قیچی" با بازیگری جانی دپ قرار بدهید به طرز کثیفی ورود جنیان را به دنیای ما نشان میدهد. چرا اینقدر فیلم و مستند درباره ی دایناسورها ساخته میشود؟! چرا به سرمایه داران بزرگ لقب دایناسور میدهند؟ اوضاع خیلی خرابه فقط همینو میشه گفت. به الله پناه میبریم از مکر شیطان رجیم
      http://www.whale.to/b/reptilian_h.html
      http://www.whale.to/b/blood_h.html
      http://www.whale.to/b/reptile_eyes.html
      http://www.whale.to/c/snake_legs.html
      http://www.whale.to/b/reptile_slits.html#False_prophets
      http://www.whale.to/b/reptile_slits.html
    • Unknown

      اکثریت در عمارت ها و برکه ها زندگی میکنند. مناطق مرطوب برای زندگی این موجودات راحت تر است. کارتون رنگو و فیلم ایکس من مواردی از سبک زندگی این موجودات نشون میده. تمام روسپی خانه ها و مافیای پخش مواد مخدر بدست این موجودات است. کلا به زن بد کاره جن + دهنده یا فروشنده گفته میشود. پوست نازکی دارند که نسبت به آفتاب حساس است. همینطور چشماشون زیر نور خورشید خوب کار نمیکنه. بمن گفتند که از چکش میترسند!! شبیه به چکش فیلم تور. اون شخص میگفت همیشه زیر بالشت و زیر صندلی ماشین چکش قرار میدهد. تنفس بروی زمین برای این ها سخت است برای همین صدای آآآآآآ گونه ای دارند که ترسناک است و در فیلم های ترسناک با این صدا بیننده هارو میترسونند. "آدام سندلر" که خودش دو رگه هیبرید است در یکی از فیلم ها نقش پسر شیطان داشت و سیستم تکالم برعکس Reverse speech بروی گرامافون نشون میداد. همه جا هم هستند علت بوجود اومدن مگا سیتی ها یا شهرهای بزرگ برای این بود که زندگی کردن این موجودات تسهیل تر بشه. حضرت میکاییل فرشته اگر در اینترنت هم عکسشو سرچ کنید میبینید که یک دیو کش قهار بوده. اصلا وظیفه ی بعضی فرشته های الهی شکار دیو است. در هنگام خواب چون روح ما آزاد میشود وارد دنیای دخانی میشویم که تحت سیطره این موجودات است. مثلا فیلم اینسپشن کاملا توضیح میده. عفریته های جنی استاد هیپنوتیزم هستند پس اگر جایی گفتند هیپنوتیزم میکنند بدونید که این موجودات اونجا حضور دارند. در ایران یکسری نام های خانوادگی است که نمیشه گفت ولی مثلا در چین به لی معروف هستند و در امریکا به جانسون و سوئد یوهانسون تقریبا در غرب و بخصوص قاره ی امریکا با جامعه تماما یا نیمه جنی طرف هستیم. علت بوجود آمدن قاره ی امریکا فرار این موجودات از دست ما انسانها بوده است. تمدن جدیدی در اون منطقه درست کردند. در قرآن گفته شده انسان و بشر پس بین انسان و بشر تفاوت است. پیامبران الهی همگی از بشر بوده اند.
    • Unknown

      انسان بعنوان اشرف مخلوقات ژنتیک قوی تری نسبت به جنیان دارد. یعنی در رابطه با جن همیشه ژنتیک انسان غالب است. بسته به درصد غالب بودن کیفیت یک شخص هیبرید تعریف میشه. بعضیا خیلی شبیه به پدرانشون هستند اما بعضی تنها ویژگی های ضعیف و کمی از پدراشون به ارث میبرند. مثلا بعد از گذشت 10 نسل تقریبا ویژگی های جنی شخص از بین میروند و یک انسان عادی مثل ما هستند. فیلم ایکس من به این نکته اشاره داشت که ما شیاطین باید بدنیال فرزندان خود بروی زمین باشیم و از اونها استفاده کنیم. به اونها میوتنت یا جهش یافته میگفتند. یعنی طبق نظریه ی شرک آلود داروین تکامل بعدی ما انسانها تبدیل شدن به خزنده است. این توجیهی بر وجود دورگه ها در جامعه است. مثلا کارتون های زیادی در گذشته ساخته شد که گوژ پشت نتردام یکی از اون دیو زاده ها بوده است. مرد فیلی منظور ورود جنیان به جامعه ی ما انسان ها است. فیلم آبراهام لینکلن شکارچی خون آشام ها حدود دوسال پیش ساخته شد که نقش برجسته دراکولاهارو در جامعه ی امریکا نشون میداد. خیلی جالبه در قسمتی از فیلم یکی از دراکولاهای اعظم به لینکلن گفت که ما همگی برده ی لایزال هستیم منظورش خداوند بود. بعد میگفت شما انسانها برده ی ما هستید. حرف مفتی که فقط شیطان به فرزنداش آموزش میده. اصلا این بانک خون که میگن جریانش چیه بانک خون برای موجودات دیگه ای داره تامین میشه. چرا در قرآن خون خواری حرام شده؟ برای چه افرادی بوده؟ جنگ ها برای چی بوجود آمدند؟ تماما برای ریخته شدن خون انسان ها است که از نژاد خونی بر پایه O هدف این موجودات است. توجه کرده باشید جدیدا گیر دادن به خاور میانه چون نوادگان پیامبران الهی در این منطقه بیشتر از جاهای دیگر هستند. گوش های مثلثی شکل دارند. یکسری تیم هایی که در جام جهانی برزیل دیدید تیم های جنی بودند. لیونل مسی، آنخل دی ماریا، لوییس سوارز همگی جن هستند. لوییس سوارز چرا گاز میگیره؟ اصلا براتون سوال نشده؟ کلا ان بی ای زیر دست قد بلندان است. چرا ورزش هایی مثل بسکتبال و والیبال بوجود آمدند؟ تا ذهن مردم توجیهی بر وجود این دراز قدان در جامعه داشته باشد. بازیکن در ان بی ای بوده با قده 2.32 که اصلا هیچ شباهتی به انسان ها نداشته. بازی کامپیوتری Underground need for speed به این معنی بود که شما در نقش یک جن وارد مسابقات شهری انسان ها میشوی. کارتون فوتبالیست ها تماما رقابت بین انسیان و جنیان بود. به مدل موها در کارتون های ژاپنی توجه کنید. رافائل نادال ، کوبی برایانت همگی دو رگه هستند. چرا با ما ایرانیان و اعراب اینقدر مشکل دارند؟ اصلا تمام زندگیشون شده یجوری حال ایرانو بگیرند. خب میدونن امام زمان دوباره از بشر ظهور میکنه. اونا فهمیدن هنوز خیلیا متوجه نشدند. المپیک جایی برای عرض اندام خدازادگان یا همون جن زاده ها بوده.مقابل چه کسانی؟ ما مردم خاور میانه ای.
    • Unknown

      بسم الله الرحمن الرحیم (سوره النمل)
      عفريتى از جن گفت: «من آن را نزد تو مى‏آورم پيش از آنكه از مجلست برخيزى و من نسبت به اين امر، توانا و امينم!» (39)
      (اما) كسى كه دانشى از كتاب (آسمانى) داشت گفت: «پيش از آنكه چشم بر هم زنى، آن را نزد تو خواهم آورد!» و هنگامى كه(سليمان) آن (تخت) را نزد خود ثابت و پابرجا ديد گفت: «اين از فضل پروردگار من است، تا مرا آزمايش كند كه آيا شكر او را بجا مى‏آورم يا كفران مى‏كنم؟! و هر كس شكر كند، به نفع خود شكر مى‏كند؛ و هر كس كفران نمايد (بزيان خويش نموده است، كه) پروردگار من، غنى و كريم است!» (40)
      برای هر یک از این آیه ها هالیوود یک فیلم ساخته تا بطور دقیق پروژه شستشو مغزیرو انجام بده."جامپر" یا پرش کننده نام فیلمی است که چندسال پیش هالیوود با همین مضمون ساخت. عده ای جوان که قدرت پرش در زمان داشتند. نژادهای این جوانان یا چشم بادومی یا دوباره چشم آبی بود که قبلا اشاره شد به چه معنی است. مرد سیاه پوست مو سفید در نقش شکارچی این جوانان است. نقش اول فیلم منظور دجال است چون یکی از نمادهای دجال دزدی از سرمایه داران است همان کاری که رابین هود انجام میداد. که معنیه اصلی یعنی اینکه سرمایه داران به رهبریه نظام بانکدارای جهانی خاسته یا ناخاسته باید اموالشون در اختیار دجال قرار دهند. مرد سیاه پوست نماد فرشته ی الهی است که این عفریته های یاغی رو شکار میکند. چاقوی خاصی به همراه دارد که به احتمال زیاد خنجر مسیح است. بعد در آخر فیلم بازیگر تاکید میکنه و میگه که من با بقیه فرق دارم. یعنی دجال میگه من با بقیه پرش کننده ها فرق دارم. اون شخصی که در آیه 40 گفته شده به احتمال قوی خضر نبی یا برخیا است. چنتا لینک از پرش براتون میزارم. به این کار تلپورتیشین میگویند. یکی از همین افراد میگفت در هنگام این کار ماده ی سیاهی از دهان خارج میشود که بسیار خطرناک و مرگ آور است. به احتمال زیاد از جادوی سیاه استفاده میشه یا همون دخان معروف. قرآن اصلا شوخی نداره وقتی یک آیه گفته میشه حتما اتفاقاتی داره میفته.
      https://www.youtube.com/watch?v=8T1ik4jaKok
      https://www.youtube.com/watch?v=hZHUzHbFkJs
    • Unknown

      بسم الله الرحمن الرحیم (سوره النمل)
      عفريتى از جن گفت: «من آن را نزد تو مى‏آورم پيش از آنكه از مجلست برخيزى و من نسبت به اين امر، توانا و امينم!» (39)
      (اما) كسى كه دانشى از كتاب (آسمانى) داشت گفت: «پيش از آنكه چشم بر هم زنى، آن را نزد تو خواهم آورد!» و هنگامى كه(سليمان) آن (تخت) را نزد خود ثابت و پابرجا ديد گفت: «اين از فضل پروردگار من است، تا مرا آزمايش كند كه آيا شكر او را بجا مى‏آورم يا كفران مى‏كنم؟! و هر كس شكر كند، به نفع خود شكر مى‏كند؛ و هر كس كفران نمايد (بزيان خويش نموده است، كه) پروردگار من، غنى و كريم است!» (40)
      برای هر یک از این آیه ها هالیوود یک فیلم ساخته تا بطور دقیق پروژه شستشو مغزیرو انجام بده."جامپر" یا پرش کننده نام فیلمی است که چندسال پیش هالیوود با همین مضمون ساخت. عده ای جوان که قدرت پرش در زمان داشتند. نژادهای این جوانان یا چشم بادومی یا دوباره چشم آبی بود که قبلا اشاره شد به چه معنی است. مرد سیاه پوست مو سفید در نقش شکارچی این جوانان است. نقش اول فیلم منظور دجال است چون یکی از نمادهای دجال دزدی از سرمایه داران است همان کاری که رابین هود انجام میداد. که معنیه اصلی یعنی اینکه سرمایه داران به رهبریه نظام بانکدارای جهانی خاسته یا ناخاسته باید اموالشون در اختیار دجال قرار دهند. مرد سیاه پوست نماد فرشته ی الهی است که این عفریته های یاغی رو شکار میکند. چاقوی خاصی به همراه دارد که به احتمال زیاد خنجر مسیح است. بعد در آخر فیلم بازیگر تاکید میکنه و میگه که من با بقیه فرق دارم. یعنی دجال میگه من با بقیه پرش کننده ها فرق دارم. اون شخصی که در آیه 40 گفته شده به احتمال قوی خضر نبی یا برخیا است. چنتا لینک از پرش براتون میزارم. به این کار تلپورتیشین میگویند. یکی از همین افراد میگفت در هنگام این کار ماده ی سیاهی از دهان خارج میشود که بسیار خطرناک و مرگ آور است. به احتمال زیاد از جادوی سیاه استفاده میشه یا همون دخان معروف. قرآن اصلا شوخی نداره وقتی یک آیه گفته میشه حتما اتفاقاتی داره میفته.
      https://www.youtube.com/watch?v=8T1ik4jaKok
      https://www.youtube.com/watch?v=hZHUzHbFkJs
    • Unknown

      نکته ی بعدی که در قرآن گفته شده صور اسرافیل است که در انجیل به 7 شیپور معروف است. ما دقیقا نمیدونیم قراره با نزدیک شدن ساعت این صدا بیاد یا اینکه بصورت شوک آور و در یک لحظه تمام عالم صیحه آسمانی را میشنوند. ولی از نکات جالبی که چند وقت پیش مطرح شد و در شبکه های خبری غربی هم اخبارش گفته شد صداهای ترسناک و مهیبی که در آسمان خیلی از شهرهای دنیا شنیده میشده و هنوز ادامه داره. در قرآن گفته شده فاصله هزارسال است شاید منظور این است که فرشته ها و روح هزارسال طول میکشه تا با شیپور به زمین بیایند و این صدا از دور دست شنیده میشود. اما به قطع نمیشه این حرفو زد چون کسی در این رابطه صحبت نکرده. لینک تصاویر این صداها رو میزارم خودتون قضاوت کنید خدا میدونه انگار آخرالزمان شروع شده. طوفان راماسون در چین. سقوط هواپیما اوکراین. داعش در عراق. حمله ی خون آشام های صهیون به مردم غزه. همین جام جهانیه برزیل هم داشت به آشوب کشیده میشد. سقوط ارزش دلار امریکا. بی حجابی. بی عفتی. حرام خوری. یا رب العالمین مارو نجات بده فساد بقیه رو به پای ما ننویس. هوای تهران غبار آلوده این غباره دلامونه. امام زمان این صحنه های بی حجابی و اختلاسو فسادو میبینه. حضرت محمد کلی زحمت کشید ملت با حجاب بشوند با ندانم کاری عده ای نباید به این روز میفتادیم. خداوند ختم بخیر کنه
      https://www.youtube.com/watch?v=LOtOqmgAn08
      https://www.youtube.com/watch?v=hvhuXgZ_LQs
      https://www.youtube.com/watch?v=LXreezdyYdU
      https://www.youtube.com/watch?v=oOngbi8UQ9s
      https://www.youtube.com/watch?v=ULjVkQvsBn4
    • Unknown

      یکی از نکاتی که شاید جالب باشه در رابطه با موسیقی، آهنگ جدید کتی پری باسم اسب سیاه است که دوستان لطف کردند و تفسیرشو قرار دادند که چه توهینایی به اسلام کرده. شاید این مورد مثل موردهای دیگه بسیار عجیب باشه چون در این آهنگ ها با شخص خاصی صحبت میشود. منظور اون شخص خاص بعضی مواقع منجی اسلام است (امام مهدی) بعضی مواقع منجی شیاطین است که دجاله. اما نکته ای که بعضی از دوستان شاید متوجه نشدند مخاطب خاص بودن این آهنگ ها است. یعنی برای عوام تولید شده اما در معنی شناسی به افراد یا فرد خاصی اشاره میشود. مثلا در آهنگ "ای تی" کتی پری با دجال صحبت میکنه. در چنتا از آهنگ های سیستم آف داون با امام زمان صحبت میکنه. کلا آهنگ های "متال" مورد زیاد دارند. ولی نکته ی تعجب بر انگیز اینجاست که چطور شیاطین از آینده باخبر نیستند اما پیشگوهای حرفه ای هستند. یکی از مواردی که کمک به پیشگویی شیاطین در ارتباط با آخرالزمان میکنه منبع کامل و دست نخورده ای از متون دینی و قدیمی است. مثلا تورات اصلی و انجیل اصلی شاید در اختیار صهیون قرار داره. خودشون میگن طومار بحرالمیت دارند. یکی از موارد دیگر دیده شدن اتفاقاتی در روی زمین و ستاره ها است. مثلا میدونن فلان شهاب سنگ بیاد معنیش ظهور مسیح یا امام زمان است. اما نه به این معنی که قدرت پیشگویی ساعت داشته باشند. ساعت در لوح محفوظ نوشته شده که تنها در دست خدا است شایدم افرادی مثل خضر نبی اطلاع داشته باشند. اگر بعضی از فیلم ها و آهنگ های این دارو دسته صهیون درست باشه اونا دارن با امام زمان صحبت میکنند یا کد میفرستند. یعنی همون بلایی که سر حضرت محمد داشت میومد و از راه خارج بشه همین حرکتم در رابطه با امام زمان داره صورت میگیره. در قرآن گفته شده که اگر خداوند رحم نمیکرد امکان منحرف شدن حضرت محمد بوده چون یهودیان کاملا حضرت محمد تحت کنترل داشتند. فوق العاده حرفه ای میدونن کی چکاره است. متاسفانه نمیشه بیشتر از این موضوع باز کرد ولی خبر امید بخشی بهتون میدم که چیزی که منتظرش هستید بسیار به شما نزدیک است. مراقب رفتارتون باشید. به ولله قسم دیده میشوید. اگر صلاح بود وارد بحث میشدیم ولی گفتن بعضی حرفا بجای درست کردن امکان داره عکس عمل کند. اگر آمادگی در شما و جامعه دیده بشه ماهم اون کدهای مخفیو کم کم میگیم در سایت های مختلفی حرف زدم که در رابطه با ماوراءطبیعیه بوده که بعضی حرفا مشکل ساز شد. ما خودمونو سربازان الله میدونیم و کسی مارو نمیشناسه.
      بگذریم یک کلیپ از دجال براتون میزارم دیدنش خالی از لطف نیست.
      https://www.youtube.com/watch?v=Y5-9k7u4Phs
    • M

      در حدیثی از حضرت علی (ع) آمده است:

      « این ستارگانی که در آسمان است شهرهایی همچون شهرهای زمین هستند، هر شهری با شهر دیگر (هر ستاره ای با ستاره دیگر) با ستونی از نور مربوط است.»
    • M

      « هر که در آسمان ها و زمین است از او درخواست می کند؛ هر زمان، او در کاری است.»
      « و آنچه در آسمانها و آنچه در زمین از جنبدگان و فرشتگان است، برای خدا سجده می کنند و تکبٌر نمی ورزند.»
    • M

      « هر که در آسمان ها و زمین است از او درخواست می کند؛ هر زمان، او در کاری است.»
      « و آنچه در آسمانها و آنچه در زمین از جنبدگان و فرشتگان است، برای خدا سجده می کنند و تکبٌر نمی ورزند.»
      « آسمانهای هفتگانه و زمین و هر کس که در آنهاست او را تسبیح می گویند. »
    • M

      « هر که در آسمان ها و زمین است از او درخواست می کند؛ هر زمان، او در کاری است.»
      « و آنچه در آسمانها و آنچه در زمین از جنبدگان و فرشتگان است، برای خدا سجده می کنند و تکبٌر نمی ورزند.»
      « آسمانهای هفتگانه و زمین و هر کس که در آنهاست او را تسبیح می گویند. »
    • M

      Genesis 6.1-7: It came to pass, when men began to multiply on the face of the earth, and daughters were born to them, that the sons of God saw the daughters of men, that they were beautiful; and they took wives for themselves of all whom they chose.
      ….There were giants on the earth in those days, and also afterward, when the sons of God came in to the daughters of men and they bore children to them. Those were the mighty men who were of old, men of renown.
      برای کسانیکه ترجمه بلد هستند این متن اشاره به دیو زادگان دارد که با تحریف صورت گرفته از فرزندان فرشته ها یا خدایان اسم برده شده است.
    • M

      هر كدام از آنها را مي‏تواني با صداي خودت تحريك كن، و لشكر سواره و پياده‏ات را بر آنها گسيل دار، و در ثروت و فرزندانشان شركت جوي، و آنها را با وعده‏ها سرگرم كن ولي شيطان جز فريب و دروغ وعده‏اي نمي‏دهد. (۶۴)

      در مال شرکت جستن یعنی استفاده از قدرت شیاطین در ثرومندتر شدن مانند اختلاس و شرکت های هرمی و ربا خواری و در فرزندان یعنی بچه دار شدن از شیاطین. دقیق اشاره شده.
      برادرای عزیز این گرمایش بسیار مشکوک است. درباره النجم المذنب یا کوکب الطارق یا سیاره نیبیرو تحقیق کنید قبلا هم گفته شد.
    • M

      پس از آنان روى برتاب روزى كه داعى [حق] به سوى امرى دهشتناك دعوت مى‏كند (۶)
      در آن روز [همه مردم] داعى [حق] را كه هيچ انحرافى در او نيست پيروى مى‏كنند و صداها در مقابل [خداى] رحمان خاشع مى‏گردد و جز صدايى آهسته نمى‏شنوى (۱۰۸)

      این آیات قرآن به احتمال زیاد از چشمان عده ای محو شده. اما کسانی که نیاز باشه خواهند فهمید.
    • M

      و از ايشان هر كه را توانستى با آواى خود تحريك كن و با سواران و پيادگانت بر آنها بتاز و با آنان در اموال و اولاد شركت كن و به ايشان وعده بده و شيطان جز فريب به آنها وعده نمى‏دهد (۶۴)

      طبق این سوره وجود شیطان زاده ها تایید میشود
    • M

      استمرار نسل انسان و ازدواج فرزندان حضرت آدم(ع) از نگاه روایات
      1. روایتی که می‌فرماید فرزندان آدم در ابتدا با حوریان بهشتی و سپس با اجنّه ازدواج کرده‌اند؛ امام باقر(ع) فرمود: «برای حضرت آدم(ع) چهار فرزند پسر به دنیا آمدند. پس خداوند برای هر یک از این چهار پسر، یک حور العین بهشتی فرستاد. اینان با یکدیگر ازدواج کردند و فرزندانی از این ازدواج به وجود آمد. سپس خداوند این حوریه‌ها را گرفت و این چهار فرزند را با چهار تن از جنّیان تزویج داد و این‌گونه نسلی در میان آنها پدید آمد. پس هر آنچه از حلم و بردباری در میان فرزندان آدم وجود دارد از حضرت آدم(ع) است، هر آنچه از جمال و زیبایی در میان بشر است، از جانب حور العین‌ها است و آنچه از افعال قبیح و سوء رفتار در میان بشر یافت می‌شود از جنّیان است».[1] همین ازدواج به نحو دیگری نیز ذکر شده که یک فرزند با حور العین ازدواج کرد و دیگری با جنّ[2] و روایت دیگری در همین موضوع تنها با کمی اختلاف نقل شده‌اند.[3]
    • Unknown

      Matthew 24:30
      Then the sign of the Son of Man will appear in heaven, and then all the tribes of the earth will mourn, and they will see the Son of Man coming on the clouds of heaven with power and great glory
      Matthew 24:29 (New King James Version)
      The Coming of the Son of Man
      29 “Immediately after the tribulation of those days the sun will be darkened, and the moon will not give its light; the stars will fall from heaven, and the powers of the heavens will be shaken.

      Luke 21:11,25-26 (New King James Version)
      11 And there will be great earthquakes in various places, and famines and pestilences; and there will be fearful sights and great signs from heaven.
      25 “And there will be signs in the sun, in the moon, and in the stars; and on the earth distress of nations, with perplexity, the sea and the waves roaring;
      26 men’s hearts failing them from fear and the expectation of those things which are coming on the earth, for the powers of the heavens will be shaken.
      این نشانه ظهور امام زمان وقتی که نیبیرو ظاهر میشه. گرمایش فوق العاده مشهوده.
    • Unknown

      https://socioecohistory.wordpress.com/2015/01/20/mysterious-planet-x-may-really-

      lurk-undiscovered-in-our-solar-system/

      در آسمان بخصوص در شب صدایی در آسمان منعکس میشه شبیه به کشیده شدن آهن بروی آهن. کسایی که اهل نماز شب و روضه هستن شاید این صدای مشکوک شنیده باشند.شب سکوت بهتره میشه شنید. در انجیل جمله ی جالبی گفته که ستاره ها د آخرالزمان سقوط خواهند کرد. در قرآن قیامت اینقدر ترسناک گفته شده که کسی توانایی استادن بروی پا را نخواهد داشت؟ مگر قرار چه اتفاقی بیفته؟
      همچنان به گناه کردن ادامه بدیم؟ این اعلام جنگ شیاطین و جاهلین بر علیه خدا چه بلایی بر سر جهان هستی قرار بیاره؟
    • Unknown

      https://www.google.com/search?q=10+franc+swiss&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=oH3f

      VPCYBcOiNtWNgKgP&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=360&bih=511#imgrc=iiCOWdeRxIoWYM%253A%3BmeP

      Yt9Pov3wswM%3Bhttp%253A%252F%252Fapi.ning.com%252Ffiles%252F-XwxpcsFEIsqPwAJ5Mhe

      G2R*G5xWpcg7zx6dpgrNcwRSTZ-xHx8oJaFhv2klnVOe0cylNSI3E9jqpg8KFDsWTNOl-Sv8E4GI%252

      Feuler12halfbackedited2048final.png%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ufo-blogger.com%252

      F2011%252F05%252Fnibiru-on-switzerland-and-iraq.html%3B2048%3B993

      در این لینک ده فرانکی سوییس میبینید که خیلی خوشگل سیاره ایکس به همراه هفت کوتولرو کشیده. تازه در منظومه شمسی چیزایی نشون میده که باعث تعجبه مثل بشقاب پرنده غول پیکر!!
    • Unknown

      Have nothing to do with the fruitless deeds of darkness, but rather expose them. For we wrestle not against flesh and blood, but against principalities, against powers, against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places. EPHESIANS 5:11-12

      Hosea 4:6 KJV - My people are destroyed for lack of knowledge: because thou hast rejected knowledge, I will also reject thee, that thou shalt be no priest to me: seeing thou hast forgotten the law of thy God, I will also forget thy children

      هشدار حضرت عیسی درباره جهالت آخرالزمان
    • Unknown

      http://edition.cnn.com/2015/02/20/us/nasa-dawn-mission-to-ceres/index.html

      این اخبارو سی ان ان در کمال تعجب گذاشته.اگر واقعیت داشته باشه پس تا یکسال آینده حوادث بزرگ در راه است
    • Unknown

      یکی از شبکه های خارجی که مسابقات بسکتبال ان بی ای پخش میکرد در تبلیغاتش نشون میداد توپ بزرگ قرمز رنگ وارد شهر میشد. مینوشت Something big is coming معنیش میشه چیزی بزرگ در حال آمدن است.
      الان لینکی از سی ان ان گذاشتم که تایید میکنه سیاره ای مابین مشتری و مریخ است. گرمایش زمینو فراموش نکنید واقعا اتفاقات بزرگی در راه است
      http://edition.cnn.com/2015/02/20/us/nasa-dawn-mission-to-ceres/index.html
    • Unknown

      در روایت دیگری از امام صادق (ع) نقل گشته است :
      » از علائم نزدیکی ظهور ،طلوع ستاره درخشان در سمت مشرق که همچون ماه می‌درخشد سپس دو جانب آن خم گردد که نزدیک شود که آن دو جانب به همدیگر متّصل شوند. پدید آمدن سرخی در آسمان که در فضا پراکنده گردد. (علامه حلی:نگاهی بر زندگی دوازده امام. ترجمهٔ محمد محمدی اشتهاردی)»
      حضرت امیر (ع) در تفسیر سوره طارق میفرمایند :
      » آن، زیباترین ستاره در آسمان است، در حالی که مردم آنرا نمیشناسندش» . (بحار الأنوار، ج ۵۵، ص۸۹ ، ب ۹، ح ۴)
    • Unknown

      به نام خداوند رحمتگر مهربان

       

      بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

      سوگند به آسمان و كوبنده شب. (۱)

       

      وَالسَّمَاء وَالطَّارِقِ ﴿۱﴾

      و تو نمي‏داني كوبنده شب چيست؟! (۲)

       

      وَمَا أَدْرَاكَ مَا الطَّارِقُ ﴿۲﴾

      همان ستاره درخشان و شكافنده تاريكيها. (۳)

       

      النَّجْمُ الثَّاقِبُ ﴿۳﴾

      (به اين آيت بزرگ الهي سوگند) كه هر كس مراقب و حافظي دارد. (۴)

       

      إِن كُلُّ نَفْسٍ لَّمَّا عَلَيْهَا حَافِظٌ ﴿۴﴾

      انسان بايد نگاه كند كه از چه چيز آفريده شده؟! (۵)
    • Unknown

      فیلم اینترسلار نشون میده که ناسا به نمایندگی از شیاطین چطور از جهانهای دیگه سر در میاره و استراق سمع میکنه
      چیزی که 1400 پیش قرآن گفته.یعنی به این شکل از آینده باخبر میشدند.البته به شکلی مترالیستی و بی روح نشون میدن که چیزی باسم فرشته و خدا در این فیلم ها وجود ندارد و همه چیز علمی پیش میره
      سوره الجن
      و اينكه ما پيش از اين به استراق سمع در آسمانها مي‏نشستيم. اما اكنون هر كس بخواهد استراق سمع كند شهابي را در كمين خود مي‏يابد! (۹)
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد