توافق ریاض و ایرباس برای تولید بالگرد در عربستان

یک شرکت نظامی وابسته به دولت سعودی از توافق با شرکت ایرباس برای ساخت 100 فروند بالگرد در خاک عربستان خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، «فوزا العقیل»  مدیر عامل شرکت «اسکوپا دیفنس» فعال در حوزه صنابع نظامی و وابسته به دولت سعودی از امضای قراردادی با شرکت فرانسوی ایرباس برای تولید 100 فروند بالگرد نظامی و غیرنظامی در خاک عربستان خبر داد.

فوزا العقیل اعلام کرد که این پروژه موجب اشتغال‌زایی برای بیش از 8500 نفر خواهد شد و مجموع سرمایه‌گذاری دو شرکت طی 20 سال بیش از 25 میلیارد ریال سعودی (معادل 6.6 میلیارد دلار) است.

 مدیرعامل این شرکت گفت که این پروژه موجب اشتغال‌زایی برای بیش از 8500 نفر خواهد شد و مجموع سرمایه‌گذاری دو شرکت در طول 20 سال بیش از 25 میلیارد ریال سعودی (معادل 6.6 میلیارد دلار) است.

اهداف پیوستن عربستان سعودی به گروه «بریکس»
بازداشت 141 کارمند دولتی در عربستان سعودی به دلیل فساد مالی

وی این توافق را در نوع خود « بزرگترین » توافق در تاریخ غرب آسیا توصیف کرد و گفت که سنگ بنای مشارکت ایرباس و اسکوپا دیفنس در فوریه سال 2024 میلادی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی دفاعی که به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد، بنا گذاشته می‌شود و اولین بالگردها 24 ماه پس از آغاز پروژه آماده خواهند شد.

عربستان سعودی  در اوایل سال 2021 اعلام کرد که قصد دارد تا در یک دهه آتی و به عنوان بخشی از برنامه‌هایش برای تقویت هزینه‌های نظامی بیش از 20 میلیارد دلار در صنعت نظامی داخلی این کشور سرمایه‌گذاری کند و به دنبال توسعه و ساخت تسلیحات بیشتر و سیستم‌های نظامی داخلی است و می‌خواهد تا 2030، 50 درصد از بودجه نظامی را به صورت داخلی هزینه کند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:30 خرداد 1402 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد