عربستان جنایت صهیونیست‌ها در جنین را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در جنین را محکوم کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، وزارت امور خارجه عربستان سعودی تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین  به ویژه جنین را محکوم کرد.

وزارت‌ امور خارجه عربستان سعودی  ضمن رد کامل اقدامات خطرناک نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، با خانواده قربانیان و دولت و مردم فلسطین ابراز همدردی و برای مجروحین  آرزوی شفای عاجل کرد.

وزارت خارجه امارات نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف اقدامات خشونت‌آمیز نظامیان اشغالگر  صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی دو روز گذشته به شهر جنین  یورش بردند. یورش نظامیان رژیم اسرائیل به جنین منجر به شهادت 7 فلسطینی و زخمی شدن 91 فلسطینی دیگر شد . در این یورش، در اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای گردان جنین در مسیر خودروی نفربر زرهی صهیونیست‌ها، هفت نظامی این رژیم زخمی شد که یک حادثه مهم و کم سابقه به شمار می‌رود.

رسانه عبری: اکنون در میان یک انتفاضه فلسطینی قرار داریم
تحلیل تحولات فلسطین|عملیات «جنین» بیانگر انتقال از عملیات فردی به عملیات جمعی در «کرانه باختری» است
شهادت جوان فلسطینی در کرانه باختری/ تمسخر متجاوزان در خیابان‌های جنین

تحولات روز دوشنبه کرانه باختری که منجر به زخمی شدن هفت تن از نظامیان رژیم اسرائیل در یورش به جنین شد، باعث شد رژیم اسرائیل در اقدامی بی سابقه از بالگرد برای حمله به اهدافی استفاده کنند. از سوی دیگر تداوم درگیری‌ها در جنین، باعث شد صهیونیست ها از جنگنده‌های آمریکایی اف 16 استفاده کنند.

این درحالی است که منابع رسانه‌‌ای فلسطین عصر روز سه شنبه به نقل از رسانه‌های رژیم اسرائیل از وقوع تیراندازی در یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین در نزدیکی رام الله خبر دادند. در این تیراندازی 4 صهیونیست کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند که حال مجروحان این عملیات نیز وخیم گزارش شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جهاد اسلامی و حماس در بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن استقبال از عملیات شهادت طلبانه مرگبار علیه صهیونیست‌ها، آن را پاسخ طبیعی و در واکنش به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در جنین دانستند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:31 خرداد 1402 - 9:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد