«پرگار» بی بی سی «پرکار» شده است

(بسم الله الرحمن الرحیم)
آیا شبکه دولتی انگلیس جرأت دارد که یک کارشناس دینی از حوزه علمیه را به عنوان متخصص دعوت کند و فرصت صحبت کردن هم به او بدهد؟

«پرگار» بی بی سی «پرکار» شده است

 

هرروز که می گذرد حرص و طمع و خشم ابرقدرت ها و شبکه های وابسته به آنان نسبت به مسلمانان و خصوصا شیعیان بیشتر می شود و روزبروز بیشتر می فهمند که امام خمینی (ره) چه لقمه چربی را از دهان آنان درآورد و چه منبع عظیمی در خاورمیانه در اختیار مسلمانان و شیعیان قرار گرفت.

 

بی بی سی فارسی (BBCPersian) از آن شبکه هایی است که این خشم و حرص به شدت در روال برنامه های آن دیده می شود.

در سیر برنامه های این شبکه -که روزبروز هم پررنگتر می شود- مباحث مختلفی مطرح می شود، اما آنجا که نوبت به مباحث دینی و مذهبی می رسد، نتیجه به نفع بی دینی، دنیاگرایی، بی خدایی و کفر تمام می شود.


البته جای کارشناسان به اصطلاح مذهبی در میان کارشناسان بی دین و سکولار این برنامه خالی نیست، اما نقش آنان معمولا فرمایشی است و تنها با مأموریت تأیید ادعای بیطرفی رسانه دولتی انگلیس مورد استفاده قرار می گیرند.

 

برنامه محوری تلویزیون فارسی بی بی سی در حوزه اندیشه و فرهنگ "پرگار" نام دارد. کارشناسان مذهبی این برنامه اگر به معنای واقعی، مذهبی و مسلط به موضوعات دینی باشند و البته در صدد دفاع از دین هم باشند، قاعده این است که نسبت به دیگران وقت کمتری برای صحبت کردن داشته باشند و یا صحبت های آن ها تقطیع و سانسور شود.

اگر هم کارشناس و دین شناس نباشند که معمولا نیستند، تکلیف معلوم است.

 

 

برنامه "پرگار" در تلویزیون فارسی بی بی سی

 

 

تا به اینجا همه چیز درست است و از بی بی سی  غیر از این انتظاری نیست؛ اما آنچه مهم است، دروغ بزرگ بی بی سی در ادعای بیطرفی خود نسبت به تفکرات و عقاید مختلف است.

 

در این برنامه علاوه بر کارشناسان و نظرات آنان در مورد موضوع مورد بحث، افرادی هم به عنوان مصادیق آن موضوع دعوت می شوند و نظرات خود را و احیانا مشکلات خود را بازگو می کنند.

جالب اینجاست که افراد زیادی و با سلیقه های مختلف در این برنامه حضور پیدا کرده اند. سکولارها، ضدانقلاب ها، منافقین، پیروان ادیان مختلف مسیحی، یهودی، زرتشتی... حتی مواردی مثل شیطان پرستان و همجنس بازان هم به این برنامه دعوت شده اند، اما حتی یک بار هم یک شیعه راستین، یا یک زن باحجاب به این برنامه دعوت نشده است!

 

واقعا جای سؤال است که وقتی صحبت از نگاه اسلام به زن، یا حجاب زن و یا موارد اینچنینی است، آیا باید از یک زن کاملا ضددین و بی حجاب و یا یک انسان ضداسلام و سکولار استفاده شود که در مورد حجاب زن نظر بدهند؟!

آیا در مباحث دینی باید از یک دین شناس نظرخواهی کرد یا از یک دین ستیز؟!

 

اگر هدف برنامه هم نقد است و هم بررسی، چرا وقتی موضوع برنامه همجنس گرایی است، همه کارشناسان مدافع موضوعند، اما وقتی موضوع برنامه یک مبحث دینی است، همه فقط منتقدند؟!

که طبیعتا اگر هم دفاعی صورت گیرد، در میان آن انتقادها و حملات محو می شود.

 

بدون شک و شبهه، این موارد اتفاقی و از روی تصادف نیست، زیرا برنامه "پرگار" به صورت ضبط شده از شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی پخش می شود و زنده نیست.

 

آیا بی بی سی جرأت دارد که یک کارشناس دینی از حوزه علمیه را به عنوان متخصص دعوت کند و فرصت صحبت کردن هم به او بدهد؟

 

تأسف انگیز این نیست که بی بی سی چه می کند، بلکه این است که عده ای از مردم -خصوصا جوانان- بدون اطلاع و مطالعه کافی راجع به مباحث عقیدتی، با ذهن خالی پای بی بی سی بنشینند و دین را از بی دینان یاد بگیرند!

آیا برای شناخت مبانی دینی بهتر نیست که اول به سراغ کتب و علمای دینی برویم؟


  • جام

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:18 تیر 1393 - 23:39

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد