تمرکز شبکه های ماهواره ای بر تبلیغات ضد مذهبی

(بسم الله الرحمن الرحیم)

کارشناسان بر این باورند که از جمله مهمترین و مخرب ترین کارکردهای ماهواره، تبلیغات ضد مذهبی است که هر چه می گذرد به آسیبی جدی تر برای جامعه و نسل ما تبدیل می شود. چرا که مذهب، ریشه در افکار آدمی داشته و بینش هر شخصی هم موجب شکل گیری کنش ها و منش های اوست که در نتیجه به شکل گیری هویت جامعه پیرامونی این افراد (جوامع مذهبی) می انجامد.


  

اما با کمال تأسف در سال های اخیر، شاهد رشد قارچ وار شبکه هایی هستیم که با رویکرد تبلیغات ضد مذهبی به زبان فارسی پا گرفته اند و به ترویج مرام و مسلکی خاص یا به تخریب و شبهه پراکنی می پردازند. و این در واقع، یکی از این راهبردهای دول غربی برای از بین بردن فرهنگ دینی و روحیه اسلام خواهی در ملت های مسلمان است که این راهبرد امروزه در عمل به اوج خود رسیده است.

 

با توجه به مطالب گفته شده، بیشتر این آسیب ها به مقوله فرهنگ و دیانت جامعه مذهبی برمی گردد و دشمن نیز به خوبی فهمیده که نوک پیکان حمله خود را باید متوجه عقاید و باورهای جامعه اسلامی کند. چرا که با وجود عقاید صحیح در یک جامعه اسلامی گرچه افراد آن جامعه گاهی اوقات دچار خدشه و آسیب می گردند اما به برکت چنین عقاید مستحکمی، دوباره به تعادل خویش بازگشته و پریشانی روان یا آسیب دیدگی اعتقادی خویش را تعمیر می نمایند.

 

بنابراین عمده تمرکز دشمن بر آسیب رسانی به عقاید و باورهای دینی است که در مقابل بایستی توجه ویژه مسلمانان بویژه نهادها و افراد تأثیرگذار هم بر همین مقوله باشد.

بطور خلاصه، عملکرد شبکه های ضد اسلامی بخصوص تشیع به موارد ذیل محصور می گردد:

-  تبلیغ ضد تشیع و تخریب آموزه های اصیل شیعی (شبکه های مروّج وهابیت)

- ترویج مسیحیت تبشیری (شبکه های مروج مسیحیت انحرافی)  

- ترویج مذاهب خرافی و عرفان های کاذب از جمله بهائیت

- تخریب و ناکارآمد معرفی کردن فرهنگ های اصیل دینی و آداب مثبت سنتی

- زیر سئوال بردن فرهنگ دینی و جایگزین کردن فرهنگ شهروندی و مردم سالاری منهای دین

- تبلیغ سکولاریزم و القای شخصی بودن دین

- ایجاد شک و تردید حتی در مسلمات دینی مسلمانان و ...

قابل توجه است که بیشترین سهم در ضربه زدن و جذب مخاطب، مربوط به شبکه های وهابی و مسیحیت تبشیری است.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:15 اسفند 1391 - 12:22

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد