تداوم موج اعتراضات ضدآمریکایی در جهان +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)


با وجود گذشت بیش از یک هفته از پخش فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) و انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز در فرانسه، موج اعتراضات علیه آنها همچنان در کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی ادامه دارد.


 


برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید


پاکستان


هزاران نفر در پاکستان با برگزاری تظاهرات جدید ضد آمریکایی به تولید فیلم ضد اسلامی ساخت آمریکا و انتشار کاریکاتورهای موهن به پبامبر اسلام (ص) در فرانسه، اعتراض کردند.


هزاران معترض به سمت پارلمان پاکستان در اسلام آباد، پایتخت این کشور راهپیمایی کرده و خواستار محاکمه افرادی شدند که در تولید فیلم و انتشار کاریکاتورهای ضد اسلامی نقش دارند.


تظاهرات مشابهی نیز در شهر لاهور واقع در شرق پاکستان برگزار شد و طی آن معترضان در مقابل ساختمان کنسولگری امریکا تجمع کرده و خواهان مجازات کسانی شدند که به حضرت محمد (ص) توهین کرده‌اند.


همچنین در شهر‌ کویته و منطقه دیر نیز دانشجویان پاکستانی با برپایی تظاهراتی، خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.


 


نیجریه


«کانو» بزرگترین شهر مسلمان نشین در شمال نیجریه بامداد روز گذشته به وقت تهران شاهد اعتراضات گسترده مردمی علیه اهانت به رسول مکرم اسلام(ص) بود.


مسلمانان نیجریه‌ای با برگزاری این تظاهرات خشم خود را از اهانت‌ها به پیامبر عظیم شان اسلام اعلام کردند.


این دومین تظاهرات بزرگ در نیجریه طی روزهای گذشته بوده است.


 


انگلیس


ده‌ها نفر از مسلمانان انگلیس روز گذشته با حضور در برابر سفارت آمریکا در لندن، به انتشار فیلم آمریکایی موهن اعتراض کردند.


شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با شعار «آمریکا ننگت باد»، به سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال آزادی بیان اعتراض کردند.


 


آلمان


مسلمانان آلمان، شنبه در دومین روز متوالی در اعتراض به فیلم موهن درباره پیامبر اسلام (ص) در شهرهای دورتموند و کارلسروهه تظاهرات کردند.


 


نروژ


صد‌ها نفر در شهر اسلو پایتخت نروژ در اعتراض به اقدامات ضداسلامی اخیر در کشور‌های آمریکا و فرانسه، دست به تظاهرات زدند و همچنین ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات در فرانسه توسط مسلمانان را محکوم کردند.


همچنین تظاهرات‌های مشابهی در دیگر شهر‌های اروپا از جمله وین، پایتخت اتریش و برن، پایتخت سوئیس در محکومیت توهین‌های اخیر به پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.


جهان اسلام طی هفته گذشته به علت پخش یک فیلم ساخته شده در امریکا که طی آن به حضرت محمد (ص) توهین می‌شود، صحنه خشم و اعتراض شده است.


 


هفته‌نامه فرانسوی شارلی ابدو 19 سپتامبر (29 شهریور) در اقدامی که مدرکی دیگر از هجمه اسلام هراسی غرب است، تصاویری موهن به ساحت رسول اسلام (ص) منتشر ساخت.




  • منبع: پرس تی وی

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:2 مهر 1391 - 13:18

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد