اظهارات بی سابقه عالم دینی در مورد معتبرترین کتاب اهل سنت

(بسم الله الرحمن الرحیم)
شيخ «محمد عبدالله نصر» همچنين گفت: کتاب بخاري، پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم مورد فحاشي و توهين قرار داده و او را يک فرد مورد جادو قرار گرفته، معرفي کرده اند.

اظهارات بی سابقه عالم دینی در مورد معتبرترین کتاب اهل سنت

 

شیخ "محمد عبدالله نصر" از علمای الازهر  و یکی از سرشناس ترین چهره های دینی مصر، طی اظهاراتی بی سابقه کتاب "صحیح بخاری" را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

شیخ سلفی

 

وی در مناظره ای زنده در برنامه 90 دقیقه با یک شیخ سلفی در شبکه مصری "المحور"، با انتقاد از روایت های "صحیح بخاری"، این کتاب را "مسخره" و مایه تمسخر اسلام و مسلمانان دانست و گفت: بخاری با روایت هایش به پیامبر اسلام توهین و ادعا کرده است که -العیاذ بالله- آن حضرت دو بار قصد خودکشی داشته است، اما جبرئیل، ایشان را از این اقدام منع کرده است(!)

شیخ "محمد عبدالله نصر" از علمای الازهر

 

این عالم الازهر در اظهارات جنجال برانگيز خود، ضمن اينکه کتاب "صحيح بخاري" را کتابي "مسخره" ناميد، اسناد آن را زير سؤال برد و بسياري از احاديث آن را احاديثي که به رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم مربوط نمي شود، دانست.


اظهارات عالم الازهر در مورد صحیح بخاری

 

شيخ «محمد عبدالله نصر» همچنين گفت: کتاب بخاري، پيامبر اکرم اسلام صلي الله عليه و آله و سلم مورد فحاشي و توهين قرار گرفته و او را يک فرد مورد جادو قرار گرفته، معرفي کرده اند.

 

 

او در اين باره گفت: مثلا بخاري در بخشي از کتاب خود بد ترين اقدامات غير اخلاقي را به پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم نسبت داده است.

 

 

گفتنی است صحیح بخاری اولین و معتبرترین کتاب حدیثی اهل سنت و یکی از صحاح ششگانه آنها به شمار می آید که توسط محمد بن اسماعیل بن ابراهیم بن مغیرة بن بردزبه بخارایی (۱۹۴-۲۵۶ هجری) گردآوری شده‌است. عموم اهل سنت، صحیح بخاری را صحیح ترین کتاب بعد از قرآن (اصح کتاب بعد کتاب الله) می پندارند.


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:20 مرداد 1393 - 16:33

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد