فوايد و آثار اعتقاد به علائم ظهور

(بسم الله الرحمن الرحیم)
قبل از اين که بر اساس احاديث و روايات به شرح علائم ظهور بپردازيم ، فوايد اعتقاد به اين علائم را بيان مي کنيم :
فايده ي اول :
با علائمي که براي ظهور امام زمان از معصومين (عليهم السلام) ذکر شده ، يکي از فوايدش اين است که معلوم مي شود ائمه معصومين (عليهم السلام) علمشان متصل به علم خداست زيرا قبل از تحقق علائم و حوادث آينده ،خبر از آن چيزهايي ، که در آينده اتفاق مي افتد دارند . وقتي اين حوادث اتفاق بيفتد ، پيروان آن ها يقين مي کنند که ائمه (عليهم السلام) علمشان به علم الهي متصل است و اطلاعات غيبي دارند و علم غيب از جانب خداوند به آن ها رسيده و در نتيجه در حقانيت ائمه معصومين (عليهم السلام) اعتقاد راسخ پيدا مي کنند .
فايده دوم :
مردم در رابطه با وجود مقدس امام زمان (ع) عقيده راسخ تري پيدا مي کنند، هر مقدار از اين علائم ظهور پيدا کند ، انسان خودش را به روز ظهور و موعودي که خداوند در نظر گرفته است نزديک تر احساس مي کند و دلش به سمت تحقق آن اميد شتافته و آماده تر مي شود و رعايت حالات يک منتظر واقعي را بيشتر مورد توجه قرار مي دهد .
چون علائم ظهور يکي پس از ديگري وقوع پيدا مي کند ، منتظر امام زمان (ع) حالت انتظارش بيشتر و بهتر و به موعودش نزديک تر و به اصل اشتياق خود راغب تر مي شود ؛ مثل کسي که مهمان عزيزي را در نظر داشته باشد ، اگر يکي پس از ديگري علائم و آثاري از رسيدن او پيدا شود که مهمان او نزديک است ، حالات معنوي و روحي بهتري پيدا مي کند .
فايده سوم :
وقتي که علائم و آثار ظهور امام زمان ذکر شود و همه آن را بدانند ، موجب مي شود که ادعاي کذبي که دروغگويان در طول تاريخ انجام دادند و ادعاي مهدويت کردند و چه بسا در آينده هم ادعاي مهدويت کنند ، ادعاي دروغشان آشکار مي شود ؛ زيرا هيچ کدام از آثار و علائمي که گفتند ، در ارتباط با آن ها تحقق پيدا نمي کند ، در نتيجه ادعاي دروغين آن ها براي عموم آشکار مي شود.

- لینک کوتاه این مطلب

» کتاب ذکر نور در حضور مشتاقان ظهور
تاریخ انتشار:20 مرداد 1393 - 16:43

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد