تظاهرات صد‌ها نفری جنبش وال‌استریت در شهر لس‌آنجلس + فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)


صد‌ها نفر روز گذشته در اولین سالگرد آغاز تظاهرات جنبش تسخیر وال‌‌استریت در شهر لس‌انجلس و برپایی گسترده چادر معترضان مقابل ساختمان شورای شهر، دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز زدند.



برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید


معترضان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی در میدان پرشینگ تجمع کرده و خواستار اجرای عدالت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در بین شهروندان آمریکایی شدند.


پس از اینکه پلیس سال گذشته از اجتماع و برپایی چادر معترضان مقابل ساختمان شورای شهر جلوگیری کرد، این افراد میدان پرشینگ در منطقه تجاری لس‌انجلس را برای برپایی تظاهرات خود انتخاب کردند.


اعتراضات جنبش تسخیر وال‌استریت 17 سپتامبر سال 2011 میلادی با تجمع معترضان در پارک «زاکوتی» نیویورک در نزدیکی خیابان «وال استریت» منهتن نیویورک که محل استقرار نهادهای اقتصادی و بازار بورس آمریکا است، آغاز شد.


این اعتراضات شکلی کاملا مسالمت آمیز داشت و معترضان تنها از دولت می‌خواستند تا بانکداران را به عنوان مقصران اصلی بحران مالی بیشتر تحت فشار قرار دهد اما برخلاف ادعای آزادی بیان غربی‌ها، این اعتراضات با برخورد خشن نیروهای پلیس نیویورک آنهم در مقابل چشمان میلیون‌ها بیننده تلویزیونی این خشونت‌ها روی داد.


اعتراضات به سرعت از نیویورک و واشنگتن به مناطق دیگر از جمله «لس آنجلس»،« کلرادو»، «پورتلند»، «میامی» و «تگزاس» سرایت کرد و مردمی که همگی از فشارهای اقتصادی به ستوه آمده بودند را به خیابان‌ها کشید.




  • منبع: پرس‌تی‌وی

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:11 مهر 1391 - 22:58

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد