خشونت پلیس نیویورک در برخورد با جنبش وال استریت+ فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)


وقوع بحران مالی و افزایش شدید فشارهای اقتصادی بر مردم، ناکامی در جنگ عراق و افغانستان، موج اعتراضات مردمی که از شمال آفریقا به سرتاسر خاورمیانه و پس از آن به اسپانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی سرایت کرد، به آرامی موجی از اعتراضات بیان نشده مردم آمریکا را برانگیخت.



 دانلود فیلم


اعتراضات جنبش تسخیر وال‌استریت 17 سپتامبر سال 2011 میلادی با تجمع معترضان در پارک زاکوتی نیویورک در نزدیکی خیابان «وال استریت» منهتن نیویورک که محل استقرار نهادهای اقتصادی و بازار بورس آمریکا است، آغاز شد.


دانلود فیلم


این اعتراضات شکلی کاملا مسالمت آمیز داشت و معترضان تنها از دولت می‌خواستند تا بانکداران را به عنوان مقصران اصلی بحران مالی بیشتر تحت فشار قرار دهد اما برخلاف ادعای آزادی بیان غربی‌ها، این اعتراضات با برخورد خشن نیروهای پلیس نیویورک آنهم در مقابل چشمان میلیون‌ها بیننده تلویزیونی این خشونت‌ها روی داد.


پلیس نیویورک یک روز با اسب به میان معترضان حمله می‌کرد و روز دیگر موتور از روی پای معترضی که روی زمین افتاده بود، رد می‌شد؛ همزمان با آغاز جنبش وال استریت رسانه‌های جهان بارها تصاویری از خشونت پلیس و ضرب و شتم معترضان در منهتن نیویورک نشان دادند.


دانلود فیلم


یکی از معترضان روی پلاکاردی نوشته بود: «ما 99 درصدیم» که این شعار بر روی نام این جنبش تاثیر گذاشت و آنرا به جنبش 99 درصدی‌ها معروف کرد.


دانلود فیلم


اعتراضات به سرعت از نیویورک و واشنگتن به مناطق دیگر از جمله لس آنجلس، کلرادو، پورتلند، میامی و تگزاس سرایت کرد و مردمی که همگی از فشارهای اقتصادی به ستوه آمده بودند را به خیابان‌ها کشید.


دانلود فیلم


همزمان با ابعاد اعتراضات مردمی در آمریکا تحت عنوان جنبش وال استریت یا 99 درصدی‌ها خشونت نیروهای امنیتی و سانسور خبری علیه این اعترضات افزایش یافت.


هرچند موج اعتراضات موسوم به وال اسریت فروکش کرده است ولی این جنبش آتشی زیر خاکستر است و با بدست آوردن فرصتی دوباره به جوشش درخواهد آمد.


دانلود فیلم




  • منبع: فارس


 

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:28 شهریور 1391 - 14:28

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد