تابوت «بی بی سی» و «من‌ و‌ تو» روی دوش ملکه انگلیس + فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
من و تو در برنامه های مختلف خود با حمله به صدای امریکا (VOA) و بی بی سی (BBC) رقابت پنهان سال های فعالیتش را به قاب شیشه ای کشاند.

تابوت «بی بی سی» و «من‌ و‌ تو» روی دوش ملکه انگلیس + فیلم

 

کیوان و مرجان عباسی با راه اندازی شبکه ماهواره ای «من و تو» در لندن و جذب سرمایه های هنگفتی که حتی تلویزیون های دولتی هم از آن بی بهره هستند، به دنبال قبضه کردن بازار رسانه های فارسی زبان بودند.

 

 

سابقه مدیریت شبکه من و تو در صنعت پورنوگرافی و روی آوردن به برنامه هایی با قالب فرهنگی سبب شد تا این تلویزیون در آغاز فعالیتش تا حدودی مخاطبان سایر شبکه های مرده لس آنجلسی را به خود جذب نماید.

 

 

اما رفته رفته برنامه های تکراری، پرداختن به مسائل سیاسی، انتشار اخبار، گزارش، مستند و برنامه های یکجانبه و در بسیاری از موارد به دور از حقیقت، پرداختن به دودمان خائن و منفور پهلوی، شفاف نبودن منابع مالی و مخفی شدن مدیریت شبکه از مخاطبان و حتی رسانه های دیگر و... سبب شد تا تلویزیون من و تو با همان سرعتی که مسیر صعود را پیمود، اکنون در حال سقوط باشد.

 

 

روند رو به رشد اعتراض ها و البته ریزش سریع مخاطبان شبکه من و تو، این تلویزیون مستقر در لندن را دچار بحرانی بزرگ کرد. بحرانی که مدیریت و عوامل تلویزیون یادشده علی‌رغم سانسور شدید نتوانستند آن را مخفی کنند و هر بار سعی کردند تا از طریق بازی رسانه ای -آن هم از نوع انگلیسی- مسأله را وارونه جلوه دهند.

 

 

عوامل این شبکه بارها و بارها مقابل دوربین با اشاره به سیل نظرات و اعتراض های بینندگانشان به کاهش مخاطب و کسادی بازار خود اعتراف کرده اند.

 

 

 

 

تلویزیون من و تو که همچون اغلب شکست‌خوردگان گویا سایر رقبا را مقصر ناکامی خود می بیند، اکنون به تخریب دیگر شبکه‌ها روی آورده تا بلکه بتواند بیننده از دست رفته خود را بازگرداند.

 

من و تو در برنامه های مختلف خود با حمله به صدای امریکا (VOA) و بی بی سی (BBC) رقابت پنهان سال های فعالیتش را به قاب شیشه ای کشاند.

 

با وجود اینکه تقریبا نیمی از عوامل جلوی دوربین و پشت صحنه تلویزیون من و تو را افراد منتقل شده از بی بی سی تشکیل می دهند و مدیران و عوامل دو شبکه به کرات در مهمانی های مشترک دیده شده اند، گویا آب دست‌اندرکاران من و تو با هم‌سازمانی‌های خود در لندن در یک جوی نمی‌رود.

 

 

به همین دلیل وقتی من‌و‌تو در چند برنامه منابع مالی بی بی سی را زیر سؤال برد و این شبکه را مورد انتقاد و حمله قرار داد و همچنین با پوشش گسترده ماجرای رسوایی جنسی در بی بی سی، عوامل این شبکه را لاابالی و فاسد معرفی نمود، بسیاری از ناظران رسانه‌ای دچار شگفتی شدند.

 

خاصه آنکه هردوی این شبکه‌ها مورد توجه ویژه ملکه الیزابت قرار دارند و بودجه خود را از دولت انگلیس دریافت می‌کنند.

 

هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست که چرا توپخانه من‎و‎تو، بی بی سی را آماج حملات قرار داده است؟ برای دریافتن چرایی این خصومت باید منتظر گذر زمان بود؛ اما بر همگان آشکار است که یکی از دلایل اصلی سوگیری مذکور، ریزش شدید آمار بینندگان این تلویزیون و رقابت شبکه‌های لندنی برای جذب مخاطبان یکدیگر می‌باشد.


دانلود

- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:24 شهریور 1393 - 14:24

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد