فیلم/ بازخوانی بیانات رهبر انقلاب درباره عدم همکاری با آمریکا

(بسم الله الرحمن الرحیم)
رهبر معظم انقلاب سال 80 در دیدار خانواده شهدای نیروهای مسلح فرمودند: ما دولت آمریکا را در مبارزه با تروریسم، صادق نمی‌دانیم. آن‌ها صداقت ندارند و راست نمی‌گویند؛ اهداف دیگری دارند. ما آمریکا را برای هدایت حرکت جهانی علیه تروریسم، صالح نمی‌دانیم.

بیانات رهبر انقلاب اسلامی در سال 80 درباره عدم همکاری با آمریکا علیه طالبان:

ما دولت امریکا را در مبارزه با تروریسم، صادق نمی‌دانیم. آن‌ها صداقت ندارند و راست نمی‌گویند؛ اهداف دیگری دارند. ما امریکا را برای هدایت حرکت جهانی علیه تروریسم، صالح نمی‌دانیم. دست امریکا به همه جنایاتی که رژیم صهیونیست در این چند سال انجام داده، آلوده است و در این روزها هم با کمال قساوت و وحشیگری، جنایات خود را دنبال می‌کند.

همه بدانند - مسئولان کشور ما در مجالس خصوصی و در دیدارها همین مطلب را گفته‌اند، بنده هم برای افکار عمومی ملت ایران و دنیا آن را تکرار می‌کنم - که ایران اسلامی در هیچ حرکتی که رهبری آن با امریکا باشد، شرکت نخواهد کرد. البته مبارزه با تروریسم و ناامنىِ فضای زندگی انسان‌ها، یک مبارزه واجب و لازم و یک جهاد است. هر کس بتواند در این مبارزه شرکت کند، باید این کار را بکند؛ منتها این یک حرکت جهانی است و باید رهبرى صالحی داشته باشد.

مسئولان ما در این چند روز تکرار کردند که ما در قالب سازمان ملل حاضریم به این حرکت کمک کنیم و با آن همراه شویم. من عرض می‌کنم: بله؛ سازمان ملل خوب است؛ منتها یک شرط دارد و آن، این است که سازمان ملل زیر نفوذ امریکا و دیگر قدرت‌های بزرگ قرار نگیرد؛ والّا اگر قرار باشد سازمان ملل - چه شورای امنیت و چه بخش‌های دیگر آن - زیر نفوذ آن‌ها قرار گیرد، نمی‌شود به آن اعتماد کرد. ما در گذشته تجربه خوبی در این مورد نداشته‌ایم.

بیانات در دیدار خانواده‌های شهدای نیروهای مسلح‌ 1380/07/04


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:25 شهریور 1393 - 15:17

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد