طب الائمه- سبزیجات (چغندر)

(بسم الله الرحمن الرحیم)
امام رئوف عليه السلام مي فرمايد : هيچ چيز مانند برگ چغندر براي شخص مبتلا به درد سينه مفيد نيست .    
   
چغندر- منظور برگ آن است - جذام را ريشه كن مي كند ، موجب سفت شدن استخوان ها مي گردد ، گوشت را مي روياند ، عقل را قوي و خون را تصفيه ميكند و بيمار را به خواب راحت فرو مي برد .         

طب الائمه- سبزیجات (چغندر)

 

                       

* امام باقر عليه السلام مي فرمايد : بني اسرائيل از بيماري پيسي ( لكه هاي سفيد در بدن ) به حضرت موسي (ع) شكايت نمودند . خداوند به موسي وحي فرمود : به آن ها امر كن گوشت گوساله را با چغندربخورند تا شفا يابند . 

* امام رئوف عليه السلام مي فرمايد  : به بيماران خود برگ چغندر بخورانيد كه در آن شفاست و ضرري ندارد . 

   در طب سنتي توصيه هاي زيادي در مورد استفاده از چغندر براي مبارزه با سرطان شده است . برخي دانشمندان عقيده دارند تركيب شيميايي بتاسيانين كه رنگ قرمز ارغواني را به چغندر مي دهد ، مادۀ ضد تومور مي باشد . هم چنين مقدار قابل ملاحظه اي اسيد فوليك در چغندر يافت ميشود .  چغندر ملين ، مدر و آرام كننده است . پزشكان معتقدند مصرف برگ چغندر براي تقويت استخوان بندي بدن مفيد است ، كه اين مطلب را قرن ها پيش امام رئوف توصيه فرموده بودند .

مرحوم دكتر جزايري  راجع به خواص بي شمار برگ چغندر چنين گفته است : بهترين قسمت چغندر برگ آن است . اين برگ ها كلفت ودير هضم هستند ولي در اثر پختن ، سختي و نفخ آن از بين مي رود . خنكي برگ هاي چغندر زياد است و قوت غذايي كمتري دارد ولي در عوض داروي بسيار خوبي است .          

آب برگ چغندر جهت درد مفاصل و  نقرس سودمند است .   

خوردن آب برگ چغندر براي افزايش باروري و براي خانم هايي كه از اختلالات مربوط به قاعدگي رنج مي برند مفيد است .    

زياده روي در خوردن چغندر و برگ آن ، دل پيچه مي آورد وبراي معده مضر مي باشد و بهتر است با عدس طبخ شود و با آب غوره ميل شود .   
 

هدیه به پیشگاه مقدس  امام باقر و امام رضاعلیهم السلام صلوات

 
 

- لینک کوتاه این مطلب

» موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا(ع)
تاریخ انتشار:27 دی 1393 - 13:22

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد