الشرق الاوسط: ایران با انقلاب اسلامی به سروری در منطقه دست پیدا کرد

(بسم الله الرحمن الرحیم)
«شخصیت های دینی و انقلابی ایران طی 36سال که از انقلاب اسلامی می گذرد توانستند جنبش های مردمی ها و سازمان های بسیاری در منطقه را با اهداف سیاسی و دینی خود هماهنگ کنند. این جنبش ها و سازمان ها اکنون به نیروهای مبارزه سیاسی با تروریسم در منطقه تبدیل شده اند. »


روزنامه الشرق الاوسط طی تحلیلی به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و نوشت: «ایران با پیروزی انقلاب اساامی طرح ها و برنامه ریزی هایی برای خاورمیانه ارائه داده است که نظام شاهنشاهی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از ارائه دادن آنها عاجز مانده بود.»

 

 

این روزنامه فرامنطقه ای در ادامه نوشت: «در مدت 36سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد، ایران توانست در نقاط مختلف منطقه نفوذ پیدا کند. انقلاب اسلامی ایران با خط دهی به جنبش های مردمی در منطقه در بسیاری از کشورهای عربی موثر ظاهر شود. لبنان، سوریه و فلسطین از جمله کشورهایی هستند که با سیاست های ایران به صورت بی سابقه ای بعد از انقلاب اسلامی هماهنگ شدند.»

 

 

این روزنامه در ادامه افزود: «شخصیت های دینی و انقلابی ایران قبل از تحقق انقلاب اسلامی با تحرکات سیاسی خود توانستند سازمان های حاکم بر ایران را عقیم کنند و با انقلاب خود به سروری سیاسی و نظامی در نقاط مختلف منطقه دست پیدا کنند.»

 

 

این روزنامه در پایان  نوشت: «شخصیت های دینی و انقلابی ایران طی 36سال که از انقلاب اسلامی می گذرد توانستند جنبش های مردمی ها و سازمان های بسیاری در منطقه را با اهداف سیاسی و دینی خود هماهنگ کنند.

 

 

این جنبش ها و سازمان ها اکنون به نیروهای مبارزه سیاسی با تروریسم در منطقه تبدیل شده اند. مبارزه با تروریسم توسط این جنبش ها و سازمان ها در سال های اخیر و بعد از شکست انقلاب ها در کشورهای عربی  به نفوذ گسترده ایران در منطقه منتهی شده است.»

 

 

 

 



- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:22 بهمن 1393 - 15:00

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد