چگونه می‌توان با 313 نفر دنیا را تسخیر کرد؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)
چگونه می‌توان با 313 نفر دنیا را تسخیر کرد؟

برای درک این مطلب، باید به چند نکته توجه شود:
اوّل: مطابق برخی از روایات، آن حضرت دو نوع یار و یاور دارد؛ یاران خاص‌الخاص که ۳۱۳ نفرند و یاران خاص که ده‌ هزار نفر می‌باشند. این افراد، انسان‌های عادی به‌حساب نمی‌آیند؛ بلکه کسانی هستند که قلب‌هایشان در راستای اهداف حضرت‌ مهدی علیه‌السلام محکم و گام‌هایشان در راه آن حضرت استوار و راسخ است. 
دوم: غلبه آن حضرت با یارانش و برپایی حکومت عدل جهانی، تنها از طریق امور عادی نیست تا بعید به‌نظر برسد؛ بلکه با تأییداتی از جانب خداوند، از‌ قبیل ایجاد رعب در قلوب دشمنان امام و تأییداتی از ملائکه همراه خواهد بود.
سوم: اراده حتمی خداوند بر پیروزی امام عصر تعلق گرفته است و اراده او به هر نحو ممکن محقق خواهد شد؛ لذا در قرآن کریم می‌خوانیم:
«كَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِیرَ‌ةً چه بسیارند گروه اندکی که [به اذن خداوند] بر گروه بسیاری چیرگی می‌یابند».[۱] 
چهارم: از لحاظ اسباب و علل ظاهری نیز، حصول چنین فتح و غلبه‌ای ممکن و عملی خواهد بود؛ زیرا آن حضرت در موقعی ظهور خواهد کرد که اوضاع و احوال اجتماعی و اخلاقی و سیاسی کاملاً مساعد باشد. این شرایط نظیر رشد و توسعه سریع اسلام در قرن اوّل است؛ زیرا در آن عصر، فساد اوضاع اجتماعی و اداری کشورها به‌حدّی بود که مردم آمادگی پذیرش حکومت اسلامی را داشتند. این وضعیت در عصر ظهور امام مهدی علیه‌السلام نیز وجود دارد.

 پی‌نوشت‌ها
۱. بقره، ۲۴۹.

- لینک کوتاه این مطلب

» پورتال جامع مهدویت
تاریخ انتشار:5 فروردین 1394 - 21:10

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد