مخفی‌کاری پنتاگون در پرونده فساد اخلاقی نظامیان ارتش آمریکا

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یکی از سناتورهای ارشد آمریکا تأکید کرد پنتاگون در گزارش آزارهای جنسی که توسط نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد، مخفی‌کاری می‌کند.


یکی از سناتورهای ارشد آمریکایی روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد تعداد جرایم جنسی در جامعه نظامی آمریکا بسیار بیشتر از آن چیزی است که وزارت دفاع آمریکا آشکارا گزارش کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، سناتور «کریستن گیلیبرند» از ایالت نیویورک در گزارشی ضمن انتقاد از مخفی‌کاری پنتاگون در گزارش جرایم جنسی صورت گرفته در ارتش آمریکا تصریح کرد که همسران نظامیان و زنان غیرنظامی که در نزدیکی پایگاههای نظامی زندگی یا کار می‌کنند در معرض آزار‌جنسی قرار دارند.

وی ادامه داد، مسئله‌ای که وجود دارد این است که علیرغم چنین رخدادهایی، در گزارشات پنتاگون هیچ‌گونه اشاره‌ای به آنها نشده است و مشخص نیست که تاچه حد در بین افسران درجه‌دار چنین معضلاتی وجود دارد.

گیلیبرند در مصاحبه‌ای تصریح کرد: فکر نمی‌کنم که ارتش در خصوص این معضل صداقت داشته است.

این سناتور آمریکایی تصریح کرد که تحلیل‌های وی از 107 مورد آزار جنسی نشان داد که یا با مجرمان برخورد بسیار نرمی صورت گرفته است یا اینکه حرف عاملان این آزارهای جنسی بیش از قربانیان این پرونده‌ها مورد قبول واقع شده است.

به گفته وی، کمتر از یک چهارم از این پرونده‌ها به دادگاه ارجاع داده شده است و تنها 11 مورد از این پرونده‌ها، جرم جنسی تشخیص داده شد. در بیش از نیمی از این موارد، زنان غیرنظامی قربانیان آزار جنسی بودند.

علیرغم آنچه که این سناتور آمریکایی اعلام کرده است، در گزارش سالانه از آزارهای جنسی در ارتش آمریکا که پنتاگون روز جمعه هفته گذشته آن را منتشر کرد، آمده است که پیشرفت‌هایی در زمینه جلوگیری از رواج آزارهای جنسی در ارتش حاصل شده است.

در این گزارش تخمین زده شده بود که جرایم جنسی در ارتش آمریکا در حال کاهش است و قربانیان زیادی برای گزارش این موارد انتخاب شده‌اند که این نشان می‌دهد عاملان این جرایم مجازات می‌شوند.

«لورا سیل» یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که پنتاگون اجازه ندارد در گزارشات خود، غیرنظامیان را وارد کند.

در یکی از مواردی که گیلیبرند آن را مورد بررسی قرار داده است یکی از اعضای خلبانان ارتش آمریکا، یک زن غیرنظامی را مورد آزار جنسی قرار داده بود و در بررسی‌های بیشتری که صورت داد مشخص شد همین خلبان به دو قربانی غیرنظامی دیگر نیز تجاوز کرده است که یکی از قربانیان، همسر یکی از اعضای کادر ارتش آمریکا بوده است.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:14 اردیبهشت 1394 - 21:21

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد