شیعه از اسلام بیرون است! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
"تکفیر مخالفان"، شاید مهمترین محور تفکرات افراطی گروه وهابیت است. عنصری که شبکه های ماهواره ای متعلق به این تفکر تند رو سعی در پوشاندن آن دارند اما گاهی حساب از دستشان خارج می شود و آنچه در دل دارند را به زبان جاری می کنند.

شیعه از اسلام بیرون است! +فیلم

 

"تکفیر مخالفان"، شاید مهمترین محور تفکرات افراطی گروه وهابیت است. عنصری که شبکه های ماهواره ای متعلق به این تفکر تند رو سعی در پوشاندن آن دارند اما گاهی حساب از دستشان خارج می شود و آنچه در دل دارند را به زبان جاری می کنند.
 

اخیرا کارشناس شبکه وهابی کلمه که گفته می شود مدیریت این شبکه را نیز به عهده دارد در برنامه خود مدعی شد: " همه اطیاف اهل سنت با هم متنفق اند در اینکه آقایون صفوی اثنی عشری از امت اسلامی جدا هستند و همه یکسان عقیده دارند که رافضی و شیعه اثنی عشری دشمن صحابه رسول الله و امهات مومنین هستند" 


ویدئو/ سخنان مدیر شبکه وهابی کلمه در تکفیر شیعیان ـ دانلود

 

این ادعای وهابیون در حالی است که نمونه های زیادی از فتاوای علمای اهل سنت وجود دارد که شیعه اثنی عشری را جزء مذاهب اسلامی به حساب می آورند از جمله شيخ شلتوت شیخ الازهر مصر در فتواي خود درباره مذهب تشيع مي گويد:

«مذهب جعفرى مشهور به مذهب شيعه اثنا عشرى، مذهبى است كه همچون ساير مذاهب اهل سنت، عمل به آن شرعاً جايز است و مسلمانان بايد اين را بدانند و از تعصب ناحق نسبت به مذاهب خاص رهايى يابند».

 


تصویر/ فتوای شیخ شلتوت درباره مذهب شیعه

 

ترجمه فتوای تاریخی شیخ محمود شلتوت، شیخ جامع الازهر، در مورد جواز پیروی از مذهب شیعه امامی.

 

از معظم له سؤال شد :

عده ای ا ز مردم معتقدند که هر فرد مسلمان برای آنکه عبادات و معاملاتش صحیح انجام گیرد، باید تابع احکام یکی از مکتب‌های معروف چهارگانه باشد و در میان این مکتب‌های چهارگانه نامی از مکتب شیعه امامی و شیعه زیدی برده نشده است. آیا جنابعالی با این نظر کاملا موافقید که مثلا پیروی از مکتب شیعه امامیه اثنی عشری مغایرتی با دین ندارد؟

 

آن جناب پاسخ دادند :

آیین اسلام هیچ یک از پیروان خود را ملزم به پیروی از مکتب معینی ننموده ، بلکه هر مسلمانی می تواند از هر مکتبی که بطور صحیح نقل شده و احکام آن در کتب مخصوص به خود مدون گشته پیروی نماید و کسی که مقلد یکی از این مکتب‌های چهارگانه باشد می تواند به مکتب دیگری ( هر مکتبی که باشد ) منتقل شود .

 

مکتب جعفری، معروف به مذهب امامی اثنی عشری، مکتبی است که شرعا پیروی از آن مانند پیروی از مکتب‌های اهل سنت جایز می باشد. بنابراین سزاوار است که مسلمانان این حقیقت را دریابند و از تعصب ناحق و ناروایی که نسبت به مکتب معینی دارند دوری گزینند، زیرا دین خدا و شریعت او تابع مکتبی نبوده و در احتکار و انحصار مکتب معینی نخواهد بود، بلکه همه صاحب مذهبان، مجتهد بوده و اجتهادشان مورد قبول درگاه باری تعالی است و کسانی که اهل نظر و اجتهاد نیستند، می توانند از هر مکتبی که مورد نظرشان است تقلید نموده و از احکام فقه آن پیروی نمایند و در این مورد فرقی میان عبادات و معاملات نیست.

 

امضا : محمود شلتوت

 

مسأله تکفیر شیعیان چنان مورد اختلاف وهابیت با سایر مذاهب اهل سنت است که می توان از آن به عنوان یک موضوع تمییز اهل سنت از وهابیت نام برد.

 



- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:29 اردیبهشت 1394 - 2:17

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد