چرا حضرت در مکه ظهور می‌کند؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)
چرا حضرت در مکه ظهور می‌کند؟

علت اصلی و حقیقی آن برای ما روشن نیست؛ ولی توجه به چند نکته باعث می‌شود، مکه مکان مناسبی برای ظهور باشد:
۱. مکه و کعبه قبله‌گاه مسلمین بوده و مردم هر روز بار‌ها به سوی آن مکان مقدس توجه پیدا می‌کنند و در برابر آن سر به خاک می‌سایند.
۲. کعبه و مکه، مکان مقدسی است که انبیای بزرگوار الهی از آدم علیه‌السلام تا حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله به امر خدا در آنجا حاضر شده و ضمن زیارت و طواف، عبودیت خود را نشان داده‌اند.
۳. مکه زادگاه پیامبر خاتم و محل بعثت او است.
شاید ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام در مکه بیانگر آن باشد که ظهور آن بزرگوار در ادامه حرکت همه انبیای الهی و اوصیای او و در راستای رسالت پیامبر اکرم است و او با ظهورش می‌خواهد قرن‌ها تلاش و مجاهدت پیامبران را به نتیجه برساند و دین حق را با استقرار کامل عدالت در جهان پیاده کند.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:11 خرداد 1394 - 3:26

نظر شما...
    • unknown

      پیامبر اکرم:
      « روزگار آنچنان می‌گذرد که هر سال بدتر از سال گذشته و هر حاکم و امیری بدتر از حاکم و امیر پیشین است، تا این که اشخاصی در فتنه و ظلم متولد می شوند، به طوریکه جز ظلم چیزی را نمی‌شناسند و زمین را آن گونه بیداد و ستم فرا می گیرد که کسی قدرت گفتن «الله» ندارد.»
      « بلایی گریبانگیر این امت می‌شود که هیچ‌کس برای رهایی از ظلم و بیداد پناهگاهی نمی‌یابد.»
      « زمین آنگونه از ظلم و جور پر خواهد شد که کسی «الله» نمی‌گوید مگر مخفیانه، و آن‌گاه خداوند قوم صالحی را می‌آورد که زمین را همان گونه که از ظلم و جور پر شده است، از عدل و داد پر کنند.»

      عده ای سرخوشانه تنها بدنبال منافع خود هستند. ای روزگار چقدر آدما نامرد شدند.
      برای همین قرآن میگه تعداد مومنین بسیار اندک است.
      کی گوش میده؟ "دنیارو بچسب سخت نگیر"
      این جمله مورد علاقه همه شماست.نگید خیلی دین براتون مهمه بیخیال مملکت آزاد بود با استناد به آیات قرآن خیلی چیزارو زیر سوال میبردیم.
      اما فعلا باید سکوت کرد تا ساعت حق فرابرسد.
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد