دیسکو، راه رسیدن به خوشبختی ! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)


شبکه من وتو در یکی از برنامه های خود جوان ایرانی مقیم آلمان را با جوان ایرانی ساکن ایران مورد نقد و بررسی قرار داد.



برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید


در این برنامه که چهار شرکت کننده حضور داشتند، یکی از حاضرین پرسید: با توجه به قوانینی که در ایران و آلمان وجود دارد جوانان ایرانی در ایران موفق ترند یا اینکه اگر به آلمان بیایند زندگی بهتری خواهند داشت؟


خانمی در پاسخ گفت:من به دلیل اینکه دو فرزند جوان دارم فکر می کنم که فرزندانم در آلمان آینده روشن تری داشته باشند چراکه در ایران جوانان باهوش فراوانی داریم که  درجات علمی بالایی دارند. برای مثال متخصص و یا دکتر و یا فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر ایران.


این دسته از جوانان پس از اینکه تحصیلات عالیه خود را می گذرانند، نگران مرحله بعدی زندگی خود هستند زیرا پس از اتمام درس زمانی که می خواهند وارد مرحله کار و زندگی بشوند بلاتکلیفند و نمی توانند آینده خود را تضمین کنند.


مجری برنامه در همین حین افزود: فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف باید به آژانس برود و در آنجا روی ماشین کار کند.این آینده برتر فوق لیسانس ایرانی است.


فرد دیگری در ادامه افزود: بچه ای که در سن هجده سالگی قصد سفر به اروپا دارد مدهوش زرق و برق کشور های خارجی می شود تا راه ترقی در این کشور ها.هیچ بچه ای دوست ندارد که سر کلاس درس بنشیند اما هر بچه ای دوست دارد که شب خود را در یکی از بهترین دیسکو های اروپا بگذارند و لذت ببرد.برای جوانان زرق و برق اروپا خیلی جذاب تر است.


خانمی که سوال را مطرح کرده بود، برای تکمیل صحبت حاضرین گفت: هر بچه ای اگر درس خوان باشد هم در ایران می تواند ادامه تحصیل دهد و هم در اروپا یا آلمان، اما زمانی که درس او تمام می شود در اینجا می تواند راه موفقیت را کسب کند و نتیجه درس را ببیند اما در ایران اینطور نیست و تنها افرادی موفق هستند که رابطه و یا پول داشته باشند وگرنه هیچ چیز ارزشمندی در ایران وجود ندارد.


نکته حائز اهمیت در این برنامه آن است که شبکه من وتو معیار موفقیت و خوشحالی در زندگی را گذراندن یک شب خوب در دیسکو می داند و افرادی را که از این لذت غیر اخلاقی بهره نبرند، افرادی ناموفق در زندگی می داند .


نکته قابل تامل دیگر این است که این شبکه در همین برنامه و در قسمت های پیشین خود،  ایرانیانی را که به کشور های اروپایی مهاجرت می کنند، به دلیل نداشتن شغل مناسب در خارج از کشور،افرادی ناموفق خواند و به نوعی مهاجرت به اروپا را عملی اشتباه توصیف کرد


شبکه من وتو به هر طریقی سعی دارد بی بند وباری و لذت های نامشروع را که در کشور های اروپایی رایج است به عنوان عامل موفقیت معرفی نماید و با این کار جوانان ایرانی رااز مسیر اصلی زندگی خود منحرف نمایند در حالی که کشور های اروپایی خود به این نتیجه رسیده اند که بی بند و باری جامعه را به سوی انحراف می کشاند و برای جلوگیری از آن اقدامات قابل تاملی را نیز انجام داده اند.




  • منبع: جام نیوز

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:14 آذر 1391 - 16:37

نظر شما...
    • پري

      انشالله خدا نابود شان كنه صلوات بفرستين
    • سجاد

      جالب بود ولی هنوز فاصله زیاده
ورود به نسخه موبایل سایت منتظرپاتوق