نقش و برنامه حضرت عیسی‌ علیه‌السلام در حکومت حضرت مهدی علیه‌السلام چیست؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)
نقش و برنامه حضرت عیسی‌ علیه‌السلام در حکومت حضرت مهدی علیه‌السلام چیست؟

آنچه از مجموع روایات درباره نزول حضرت عیسی‌ علیه‌السلام استفاده می‌‎شود، اصل فرودآمدن آن بزرگوار و نمازخواندن او پشت سر امام مهدی‌ علیه‌السلام است. در روایات شیعه، چیزی بیش از این مطرح نشده است که بتوان به آن اعتماد کرد. البته در روایات اهل سنت، به نکته‎های دیگری مانند حضور حضرت عیسی‌ علیه‌السلام در بیت‌المقدس و نیز درگیری و جنگ او با دجال و قتل دجال نیز اشاره شده است.
می‌‎توان گفت نماز خواندن حضرت عیسی‌ علیه‌السلام پشت سر امام مهدی علیه‌السلام ـ آخرین حجت خدا میان مسلمانان و جانشین بر حق پیامبر خاتم ـ برای اثبات این حقیقت بزرگ است که دین اسلام آخرین دین الهی و پیامبر اسلام‌، آخرین پیامبر از سلسله انبیای‌ الهی است. نماز خواندن حضرت عیسی‌ علیه‌السلام در جایگاه پیشوای گسترده‎ترین دین جهان که بیشترین پیروان را به خود اختصاص داده است، راه را برای حق‎جویان عالم هموار خواهد کرد و این، بزرگ‎ترین نقشی است که یک پیامبر بزرگ برای هدایت نسل‎ها بر عهده دارد.
در واقع، نماز حضرت عیسی‌ علیه‌السلام ‌پشت سر امام مهدی علیه‌السلام، یک نماز عبادی و سیاسی است که حاکمیت بر حق امام موعود را بر همه جهانیان اعلام می‌‎دارد و او را پیشوای همه معرفی می‌نماید.
مسیحیان جماعت زیادی از مردم جهان را تشکیل می‌دهند. آنها با نزول او از آسمان و مشاهده معجزه او، وقتی که اقتدای او به امام مهدی علیه‌السلام را می‌بینند به آن حضرت ایمان می‌آورند و سعادتمند می‌شوند. ازاین‌رو مفسرین آیه «وَإِن مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ إِلَّا لَیُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ؛ و هیچ یک از اهل کتاب نیست، مگر اینکه پیش از مرگش به او (حضرت‌مسیح) ایمان می‌آورد».[۱] را مربوط به عصر نزول حضرت‌مسیح از آسمان در آخرالزمان می‌دانند.با ایمان مسیحیان به اما‌م‌ مهدی علیه‌السلام بخش عظیمی از عالم بدون جنگ و خون‌ریزی در اختیار امام قرار خواهد گرفت و در نتیجه فتح و پیروزی آن حضرت، سریع‌تر و آسان‌تر خواهد‌شد.
افزون بر اینکه حضرت‌ مسیح علیه‌السلام به نوبه خود می‌تواند متکفل مسئولیتی در حکومت جهانی حضرت‌ مهدی علیه‌السلام گردد.

پی‌نوشت‌ها
۱. نساء: ۱۵۹.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:20 خرداد 1394 - 2:01

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد