اذعان هیلاری کلینتون به «نژادپرستی سیستماتیک» در آمریکا

(بسم الله الرحمن الرحیم)

هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری در پیامی به مناسبت اولین سالگرد مرگ «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله سیاه پوست در فرگوسن، اذعان کرد در آمریکا «نژادپرستی سیستماتیک» وجود دارد.


نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات 2016 و وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی درباره سالگرد قتل «مایکل براون»، به وجود نژادپرستی سیستماتیک» در این کشور اذعان کرد.

امروز یکشنبه ۹ آگوست برابر با اولین سالگرد قتل «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله سیاه پوست توسط پلیس سفید پوست در شهر فرگوسن آمریکا بود؛ قتلی که سبب سر باز کردن زخم کهنه تعصبات نژادی در آمریکا شد و اعتراضات سراسری مردمی را هم به همراه داشت.

اعتراضات به قتل نژادپرستانه مایکل براون توسط دارن ویلسون افسر جوان و سفیدپوست شهر فرگوسن وقتی تشدید شد که هیئت منصفه دادگاه با وجود اعتراضات گسترده او را مجرم نشناخت و این افسر که به «مرخصی اجباری» فرستاده شده بود، به منزل بازگشت.

این اقدام اعتراضات گسترده‌ای را در بیش از ۱۷۵ شهر در سراسر آمریکا به دنبال داشت و شدت اعتراضات به ویژه در شهر فرگوسن به حدی بالا بود که افسران سراسر مسلح به سلاحها و تجهیزات جنگی به خیابانهای این شهر اعزام شدند.

در اولین سالگرد قتل براون، در فرگوسن باز هم معترضان به تبعیض نژادی و قتلهای نژادپرستانه در این شهر آمریکا تجمع اعتراضی برگزار کردند و خاطره جوان ۱۸ ساله سیاه پوست را گرامی داشتند.

در این بین هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا که از چند ماه قبل با قطعی شدن نامزدی خود در انتخابات ۲۰۱۶ به فعالیتهای انتخاباتی خود شدت بخشیده، در اظهاراتی به وجود «نژادپرستی سیستماتیک» در آمریکا اذعان کرد.

همسر بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: «یک سال پس از فرگوسن، ما برای رفع نژادپرستی سیستماتیک و اطمینان از اینکه همه آمریکاییها در اجتماع و جامعه خود احساس امنیت کنند، ما نیاز به کار بیشتر داریم».




- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:19 مرداد 1394 - 3:07

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد