عقد زرتشت و بهاءاله در شبکه من و تو +عکس و فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
شبکه من و توشبکه ای که ماهیت بهایی اش بر همگان روشن بوده و کارشناسان به عنوان بخش فرهنگی بی بی سی از آن یاد می کنند گاه گاهی در برنامه های خود در ارتباط با مسائل دینی مباحثی را مطرح می کند.

عقد زرتشت و بهاءاله در شبکه من و تو +عکس و فیلم


این شبکه اخیرا دربرنامه های خود به مناسبت های مختلف به تبلیغ و ترویج دین زرتشت پرداخته و از کارشناسان مربوط به این دین در برنامه های خود دعوت نموده تا در ارتباط با آئین و سنت های این دین صحبت کنند.

 

شبکه من و تو برای ترویج دین زرتشت به دعوت کردن کارشناسان اکتفا نکرده و برای این آئین مستنداتی را نیز تهیه نموده و از این دین به عنوان دین رحمت یاد می کند.

 

مساله اینجاست که این شبکه بهایی چرا باید از دین زرتشت دفاع نماید و حتی به تبلیغ این دین بپردازد؟!در صورتی که بیشتر  مخاطبین این شبکه مسلمان هستند.

 

در پاسخ باید بگویم که این مساله ریشه در اعتقادات مدیران این شبکه دارد و در تحقیقی کوتاه به این مساله می رسیم که علت ارادات بهائیان به دین زرتشت این است که آنها معتقدند که پیامبر دین زرتشت بشارت به پیامبرشان داده است و برای اثبات حقانیت خود از کتب این دین استفاده می کنند.

 

زرتشتیان در جواب به این سوال که هر پیامبری، گواهی و وعده پیامبر پیشین را دارد و کدامیک از پیامبران الهی به پیدایش پیامبرنمای شما وعده داده است؟!می گویند: در کتاب دینکرد (از كتب معروف زرتشتیان) صفحه 185 آمده است:" چون هزار و دویست و اند سال از تازی آئین بگذرد، هوشیدر ماه به پیغمبری برانگیخته شود."

 

همانطور كه معلوم است؛ مقصود از آئین تازی، دیانت مقدس اسلام است و ظهور باب، 1260 سال پس از هجرت پیغمبر واقع شده است. ضمنا "هوشیدر" به معنای "در ِهوش" است كه در واقع معادل عربی آن "باب ِ علم " می باشد.

 

و در کتاب دبستان المذاهب(از دیگر كتب زرتشتیان) روایت کنند که حضرت زردشت فرمود: "پس از غلبه تازیان و پریشانی بهدینان ، خداوند در ایران بزرگی را از نژاد کیان بر انگیزد تا جهان را از خاور تا باختر به یزدان پرستی گرد آورد."مقصود از غلبه تازیان، حمله اعراب به ایران و تسلط ایشان بر این سرزمین است "بزرگی از نژاد كیان" به تعبیر بهائیان، بهاء است كه نسبت خانوادگی ایشان به پادشاهان ساسانی می رسد.

 

در مقابل باید به این مساله بپردازیم همانطور که بهائیان ارادت خاصی به زرتشت دارند، پیامبر خاتم را دشمن خود می دانند.

 

 دلیل این مدعی سیاست های مدیران شبکه من و تو که بیش از این بهایی بودن آنها آشکار گردیده می باشد.

 

دریافت فیلم

 شاهد این مطلب هم اینکه چند روز پیش تداخل تاریخی میان میلاد پیامبر خاتم و جشن سده (از جشن های سنتی زرتشتیان) پیش آمد اما راهبردی که شبکه من و تو در این ایام انتخاب کرد نه فقط حمایت بلکه ترویج آئین زرتشت بوده است به طوری که موضوع چند برنامه خود را همین مساله قرار داده و ویژه برنامه ای در این خصوص تهیه و پخش کرد.

 

این در حالی است که این شبکه همواره مدعی است بر اساس میل و نظر بینندگان برنامه اجرا می کند و  اکثر مخاطبین این شبکه فارس زبان و مسلمان هستند و این شبکه با بی اعتنایی به مخاطبینش حتی نامی از پیامبر گرامی اسلام به میان نیاورد.


  • منبع: جام نیوز

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:15 اسفند 1391 - 11:38

نظر شما...
    • محمد_ت

      (این در حالی است که این شبکه همواره مدعی است بر اساس میل و نظر بینندگان برنامه اجرا می کند و اکثر مخاطبین این شبکه فارس زبان و مسلمان هستند و این شبکه با بی اعتنایی به مخاطبینش حتی نامی از پیامبر گرامی اسلام به میان نیاورد.)
      درودبرایران بزرگ،همین شماکه دربست بدون ایست،کو...تازیهارالیسیدین تاچنان نازک شدکه آه شون درآمدکافیه،دیگه ازدیگران چنین چیزی نخواین.ممنون
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد