انجمن ضدافترا؛ محفل جاسوسی صهیونیست‌ها

(بسم الله الرحمن الرحیم)
انجمن ضدافترا یکی از مهمترین سازمان‌های جاسوسی صهیونیسم بین‌الملل است که تمام وقایع، رویدادها و تحولات کشورها و مناطق مختلف را رصد کرده و گزارش می‌دهد.

جاسوسی و نظارت بر سیاست کشورها و مسائل اجتماعی و فرهنگی آنها یکی از مهمترین اقدامات صهیونیسم بین‌الملل به شمار می‌رود. بر این مبنا بسیاری از سازمان‌های صهیونیستی برای این مأموریت سازمان یافته‌اند. اما نکته حائز اهمیت در این رویکرد توجیه فعالیت‌های جاسوسی این سازمان‌ها با توجیهات مختلف است. یکی از مهمترین توجیهاتی که سازمان‌های صهیونیستی به عنوان بازوان اجرایی صهیونیسم بین الملل از آن سود می‌برند، ادعای آنها بر مبنای وجود یهودستیزی در کشورهای مختلف است. بر این اساس سازمان‌های صهیونیستی مجری این مأموریت، مدعی نظارت بر اوضاع داخلی کشورهای مختلف به بهانه کنترل یهودستیزی هستند. آنها با این دلیل ساختگی تمام وقایع جاری در رسانه‌ها، سیاست، اقتصاد و اجتماع مناطق مختلف را به صورت کاملاً جزئی رصد کرده و به مراکز مهم صهیونیستی گزارش می‌کنند. این گزارشات مورد تحلیل این محافل و کانون‌های صهیونیستی قرار گرفته و با منافع و اهداف رژیم صهیونیستی و نیز صهیونیسم جهانی سنجیده می‌شود. در مرحله بعدی سیاست‌ها و فعالیت‌های مورد نظر در راستای اهداف صهیونیستی تدوین و به اجرا گذارده می‌شود.

انجمن ضدافترا یکی از مهمترین سازمان‌های جاسوسی صهیونیسم بین‌الملل است که تمام وقایع، رویدادها و تحولات کشورها و مناطق مختلف را رصد کرده و به گزارش می‌دهد.

در این گزارش به معرفی و ابعاد فعالیت این سازمان مهم صهیونیستی پرداخته می‌شود.

1) معرفی و تاریخچه انجمن ضدافترا

سازمان صهیونیستی انجمن ضدافترا در سال 1930 توسط یک سازمان صهیونیستی مهم به نام بنای بریث، تأسیس گردید.

این سازمان با هدف مبارزه با یهودستیزی و آنتی سمیتیسم شروع به فعالیت کرد و در این راستا ادعا کرد که احساسات آنتی سمیتیستی در 25 کشور در سطح خطرناکی قرار دارد.

شایان ذکر است سازمان‌های صهیونیستی از اصطلاح «آنتی سمیتیسم» برای تعریف رویه‌ای استفاده می‌کنند که طی آن یهودیان در مناطق مختلف به دلیل نژاد و دین خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

سازمان صهیونیستی انجمن ضدافترا در معرفی خود ادعا می‌کند: «انجمن ضدافترا با هدف مبارزه با تعصبات و افتراهایی که به یهودیان روا می‌شود، شکل گرفت. ما دفاع از آرمان‌های دموکراتیک و بشر دوستانه را حمایت کرده و با هرگونه احساسات ضدیهودی و خشونت علیه یهودیان مقابله می‌کنیم.» این سازمان می‌افزاید: «هدف ما ایجاد پل ارتباطی میان گروه‌های مختلف قومی، دینی و نژادی است. این رسالت از طریق شبکه‌ای متشکل از 27 دفتر در مناطق مختلف آمریکا و یک دفتر در اسرائیل دنبال می‌شود. ما از طریق آموزش، تصویب قوانین مختلف و اطلاع رسانی مأموریت خود را اجرا می‌کنیم.»

این سازمان صهیونیستی مدعی است که از طریق «تمرکز بر گروه‌های نفرت، رصد اینترنت برای شناسایی مطالب یهودستیزانه، کارشناسی تروریسم داخلی و بین‌المللی، اطلاع رسانی و..» فعالیت کرده و به عنوان «منبعی برای دولت، رسانه‌ها، قانون گذاران، معلمان و عموم مردم، خدمت رسانی می‌کند.»

باری کورتیس لوشر در نوامبر 2012 به سمت ریاست این سازمان صهیونیستی انتخاب گردید. همچنین آبراهام فاکسمن به عنوان یکی از صهیونیست‌های بزرگ جهانی، مدیر اجرایی این سازمان را برعهده دارد. وی از سال 1987 در این سازمان مشغول به فعالیت است. فاکسمن در راستای اهداف مورد نظر خود کتاب‌هایی مانند «یهودیان و پول»، « آنتی سمیتیسم: تهدید جدید» و «دوباره هرگز» را به نگارش درآورده است. فاکسمن که با بهانه مبارزه با یهودستیزی، نفوذ انجمن ضدافترا در کشورهای مختلف را دنبال می‌کند، تا کنون به کشورهای مختلف اروپایی، همچنین روسیه، رژیم صهیونیستی، مصر، عربستان سعودی، اردن، چین، ژاپن، آفریقای جنوبی و آرژانتین سفر کرده و در مقام مشاوره با مقامات آنها به گفتگو و تبادل نظر پرداخته است.

2) اقدامات

سازمان صهیونیستی انجمن ضدافترا در زمینه‌های مختلف فعال بوده و سیاست‌های مختلف صهیونیسم بین‌الملل را به بهترین نحو به انجام می‌رساند. رصد موضوعات داخلی کشورهای مختلف اعم از سخنرانی‌های مقامات، مواضع سیاستمداران، برنامه‌های تلویزیونی، سرمقاله روزنامه‌ها و.. به صورت دقیق مورد رصد این سازمان صهیونیستی قرار می‌گیرد. همچنین سیاست‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دولت‌ها نیز از سوی کارشناسان این سازمان مهم صهیونیستی تبیین و تحلیل می‌شود. در پی این اقدام، این سازمان صهیونیستی در راستای منافع و اهداف مورد نظر خود به لابی گری‌های گسترده در سطوح مختلف اعم از سیاست، تصویب قوانین، رسانه‌ها و... با عنوان «مبارزه با آنتی سمیتیسم» پرداخته و از این طریق به مقابله با سیاست‌های غیرهمسو با منافع رژیم صهیونیستی و نیز صهیونیسم جهانی می‌پردازد. بنابراین لابی گری‌های مختلف در راستای منافع صهیونیستی یکی از فعالیت‌های مداوم این سازمان صهیونیستی را تشکیل می‌دهد. به عنوان نمونه انجمن ضدافترا در تاریخ 11 جولای از کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل درخواست کرد با توجه به نگرانی این سازمان از تبلیغات ضد اسرائیلی در «کنفرانس بین‌المللی جامعه مدنی سازمان ملل» که قرار بود تحت عنوان «حمایت از ملت فلسطین» در دوازدهم جولای برگزار شود، تدابیر لازم را اتخاذ کند. در این درخواست «آبراهام فاکسمن» مدیر ملی سازمان، از دبیر کل سازمان ملل درخواست نام این کنفرانس به جای حمایت از فلسطین به «حمایت از صلح خاورمیانه» تغییر یابد تا امکان تبدیل این نشست به تریبونی برای حمله به اسرائیل منتفی شود.

علاوه بر لابی گری های مختلف، این سازمان صهیونیستی در مقابل هر کدام از رویدادهای غیر همسو با منافع خود، به صدور بیانیه های مختلف اقدام کرده و نهاد یا دولت مورد نظر را از این طریق تحت فشار قرار می‌دهد.

سازمان صهیونیستی انجمن ضدافترا صرف نظر از بخش صدور بیانیه که در آن فعالیت‌ها، دیدگاه‌ها و مواضع سازمان در قبال تحولات درج می‌شوند، در مجموع 14 بخش کلی با موضوعات آنتی سمیتیسم، حقوق بشر، مبارزه با تنفرنژادی، آموزش، افراط گرایی، هولوکاست، امور بین‌المللی، بین المذاهب، اسرائیل، آزادی دینی، آگهی امنیتی و تروریسم را مدیریت می‌کند. بخش اسرائیل این سازمان صهیونیستی خود به 5 زیر مجموعه «روزشمار حملات تروریستی علیه اسرائیل»، «نکات لازم برای حمایت از اسرائیل»، «مواضع سازمان در قبال مناقشه خاورمیانه»، «اعتراضات صورت گرفته علیه اسرائیل» و «فعالیت شعبه اسرائیلی انجمن ضدافترا» تقسیم می‌شود.

این سازمان صهیونیستی همچنین بخشی با عنوان «بخش آموزشی» را راه اندازی کرده است که در آن جوانان به ویژه دانش آموزان دبیرستان‌ها و دانشجویان را هدف قرار داده است. در این راستا سفرهای مختلف به رژیم صهیونیستی، کارگاه‌های آموزشی مانند «ده آموزش درباره هولوکاست» و..، مشاوره‌ها و سخنرانی با موضوعات مورد نظر این سازمان، بورس‌های دانشگاهی و ... دنبال می‌شود.

جمع بندی

اگرچه سازمان صهیونیستی انجمن ضدافترا در تلاش است تا خود را یک سازمان مدافع یهودیان معرفی کرده و از این طریق اهداف صهیونیستی خود را پیگیری کند اما با نگاهی مختصر به فعالیت‌ها و اهداف این سازمان، ساختگی بودن این ادعا مشخص می‌گردد. این سازمان صهیونیستی در گزارش سالانه خود در سال 2013 صراحتاً به این امر اشاره کرده و می‌نویسد: «ما می‌خواهیم دنیایی جدید را بسازیم و این هدف را از دو راه دنبال می‌کنیم. اول با مبارزه با هرگونه تعصب و نفرت و سپس ایستادگی و دفاع از یهودیانی که در معرض خشونت قرار دارند.» در واقع دنیای جدیدی که انجمن ضدافترا در پی ساختن آن است، اجرای کامل اهداف و منافع رژیم صهیونیستی و آرامش و آسایش ساکنان و سران آن، آن هم در سرزمینی اشغال شده است. بر این مبنا منظور از خشونت مورد نظر این سازمان نیز، جهاد و دفاع گروه‌های مبارز فلسطینی است که انجمن ضدافترا از آن با عنوان «گروه‌های اسلام گرای افراطی یا تروریستی» یاد می‌کند. اما نکته جالب توجه فعالیت‌های گسترده جاسوسی انجمن ضدافترا با دلایل غیرواقعی مانند آنتی سمیتیسم است. این امر انجمن ضدافترا را به یکی از بازوان اجرایی مهم صهیونیست‌ها در عرصه بین‌الملل تبدیل کرده است.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:16 اسفند 1391 - 13:38

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد