سازنده ایرانی MAX PAYNE و GTA جواب آرگو را خواهد داد

(بسم الله الرحمن الرحیم)
در دو سه سال گذشته، کشور ما حضور پررنگی را در رسانه‌های آمریکایی تجربه کرده‌است. انتشار بازی "بتلفیلد 3" در اقدامی شیطنت آمیز، حمله‌ی نظامی آمریکا به تهران را به تصویر می‌کشید. موفقیت اولین فیلم ایرانی در اسکار، توجه بیشتری را به سینمای ایران معطوف کرد و در سال گذشته نیز سریال "هوم‌لند" که جایزه امی را برنده شده، بیش از پیش بر روی موقعیت کشور ما در پازل سیاسی خاورمیانه تمرکز داشته‌است.

سازنده ایرانی MAX PAYNE و GTA جواب آرگو را خواهد داد

اما شاید مهم‌تر از همه «آرگو» باشد. فیلمی که بر خلاف انتظار به شدت با استقبال منتقدان و جشن‌های سینمایی مواجه شد و اسکار بهترین فیلم سال را هم به نام خود ثبت کرد. آرگو ماجرای تسخیر سفارت آمریکا پس از انقلاب اسلامی و فراری دادن شش کارمند سفارت توسط مامورین سازمان سی.آی.ای را روایت می‌کند. رویدادی مهم در تاریخ روابط میان کشور ما و ایلات متحده که بار دیگر و پس از اکران «آرگو» به بحث روز تبدیل شد. اما شاید جالب باشد که بدانید قبل از تولید و پخش «آرگو»، پروژه‌ی دیگری بر اساس واقعه تسخیر لانه‌ی جاسوسی کلید خورده بوده: یک بازی کامپیوتری با نام 1979:The Game.

نوید خونساری سینماگر ایرانی‌الاصل شناخته شده‌ای است که طی دهه‌ی گذشته در صنعت بازی‌های کامپیوتری فعالیت کرده‌است. خونساری از 2001 تا 2005 در شرکت بازیسازی مشهور "راک استار" مشغول بوده و ساخت کات‌-سین (صحنه‌های نمایشی) بازی‌هایی مانند "مکس پین"، "مکس پین 2" و "جی‌تی‌ای: سن آندریاس" را بر عهده داشته‌است. خونساری بعد از ترک راک‌استار، به همراه همسرش در نیویورک شرکت بازیسازی شخصی خود را تاسیس کرده و فعالیتش را در این زمینه دنبال کرده‌است. در سال 2011، خونساری از ساخت یک بازی کامپیوتری با نام 1979: The Game خبر داد. این بازی به ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی می‌پردازد و گفته‌ی خونساری می‌تواند با توجه به مضمون و ساختار روایی‌اش دنیای گیم را تکان دهد.
  • منبع: کافه سینما

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:9 فروردین 1392 - 2:46

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد